• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Ore

Just det ja, Snorkis byx-fråga... Jag kom i de största av mina jeans efter en dryg månad, de tightaste efter kanske 3 månader... Men då med lång tröja för den lösa huden på magen utgjorde ett inte särskilt vackert häng över mina tighta byxor

• Oupsie

Hallå i tråden!

Har haft en jobbig vecka. Mycket att göra i skolan vilket inneburit långa dagar som i sin tur har gjort att foglossningen känts ordentligt. Har knappt kunnat gå om kvällarna, ajaj. Nu kommer det dock vara lite lugnare framöver hoppas jag och jag har pratat med min sjukgymnast så jag ska dit och hämta kryckor nästa vecka vilket kanske kan hjälpa till lite.

Så nu är det dags att koncentrera sig på tillval till huset. Är lätt irriterad på försäljaren som mest kommer med goddagyxskaft-svar på vissa av våra frågor. Nu har vi i alla fall fått en ritning med alla mått utsatta vilket underlättar en del i alla fall.

Vi funderar lite på torkskåp, ska man ha ett sådant? Är det någon här i tråden som har torkskåp och har några åsikter. Vill man ha torkskåp så plockar de bort ett linneskåp i tvättstugan. Och det är ju inte överdrivet mycket förvaring så därför är det kanske dumt att plocka bort det. Vi har torkskåp i husets tvättstuga och sen vi skaffade tvättmaskin i lägenheten har vi bokat tvättstugan någon gång för att tvätta ytterkläder med gore tex som ska torkas i torkskåp. Annars har jag inte känt att vi har varit i behov av torkskåp...

Sen funderar vi på köksbänk. Jag har alltid sagt att jag aldrig kommer att byta bort granit men när vi var och tittade på köksföretaget så hade de sån där konstgjord sten, vet inte om man ska ha det istället?

Annars har jag börjat få "mensvärk" igen, är det ligamenten som känns kanske? Eller växtvärk Känns lite märkligt hur som helst, och ibland blir magen helt stenhård vilket jag gissar är sammandragningar, men jag trodde inte att det skulle börja så tidigt. Å så har vi varit hos veterinären, för vi hittade en knöl på nacken på hunden, och de tyckte att vi skulle operera bort den . Ingen jätterolig vecka... så jag har inte hunnit läsa så mycket i veckan men jag har skummat lite.

Snorkis, tycker att det är skönt att du är inne i tråden och skriver, och ös ur dig så mycket du vill! Förstår att det är kämpigt på jobbet men det låter som att du har en bra chef? Skickar en stor varm kram!

Muggles, önskar att tiden kunde gå lite fortare fram till ditt vul. Jättejobbigt att gå och vänta och oroa sig. Stor kram!

Fru E, skönt att det går framåt med köket! Hoppas att det snart är klart . Trist med MC-krångel dock!

MSW, konstigt att du fortsätter blöda och får dåliga värden. Hoppas att de kan komma på varför. Kram!

Ore, åh, typiskt att bli utelåst medan maken ligger i soffan och tittar på tv.  Hoppas att det var en ganska lyckad shoppingrunda ändå, trots att du missade några grejer.

BS, trist när det inte riktigt blir som man tänkt sig. Hoppas att hemresan går bättre än resan ner.

Snigeln, låter som att du behöver komma hem och vila upp dig lite . Skönt att höra att du haft lite kontakt med Telis. Hoppas att allt är ok med henne.

• Tinga

Oupsie - skönt att höra att allt är "OK". Fast den där foglossningen verkar inte vara att leka med. Trist! Hoppas att det hjälper med kryckor, även om det är hemskt trist att det ska behövas. Du är väl inte mer än precis över halvvägs? Kram!

BS - det var värst så mycket som gick galet med er utflyktsdag. Är din mamma av det lite virriga slaget? Nu vet du ju iallafall att det är bäst att kolla upp hennes tips, om man nu ska se något "positivt".

Ore - åh, jag hade också blivit ilsken om jag inte hade blivit saknad på så pass lång stund som en kvart.

EA - så surt med krångel även med den nya hojen. Hoppas att köksarbetet idag gick bra iallafall.

Snaily - vilken tur att du får åka hem och vila upp dig efter de senaste dagarnas "slit". Ta det försiktgit med pianot, bara!

Här har vi haft en lugn fixardag, efter att jag fått ont i ryggen på något märkligt vis. Misstänker att det är någon nerv som kommit i kläm, för det onda sitter i en muskel, men jag har inte träningsvärk eller så. Störigt! Kom iallafall ut på en promenad på eftermiddagen, och maken har fixat en del med det staket vi ska sätta upp runt soptunnan, för att "gömma" den lite.

Vi har avnjutit en god middag ikväll också, och nu blir det nog TV, lite surfande och kanske lite läsning resten av kvällen.

• Liten med Mindre

BS - så irriterande att allt blev fel med utflykten!

Ore- en kvart på gården kan få vem som att bli sur. fast å andra sidan tycker jag att barnstolar kan vara bökiga att flytta på, så det skulle säkert kunna ta hur lång tid som helst.

Själva har vi såna där flashiga nyckelbrickor man ska vifta med framför en sensor för att komma in. Besökare ringer upp med lägenhetsnumret. Mitt problem en gång bestod av att brickan visst gått sönder o maken inte var hemma. Gällde att försöka lista ut grannarnas lägenhetsnummer och hitta någon som var hemma för att öppna. Skoj med hungrig bebis i släptåg...

Här har vi ikväll avnjutit lammstek och, hör o häpna - vin. Ingen av oss minns när vi öppnade vin hemma sist. Nu hittade vi kompisar som med kort varsel ville hjälpa oss äta stek, och då blev det gott vin med. Känner mig nästan "normal" igen.

Lite tv nu o sen sängdags.

• passionsblomman

BS, men vilken dag! Ursäkta, men jag måste fnissa lite, för det där blev ju nästan komiskt. Inte ett tips av alla de där som blev rätt! Skulle gå att göra en skitrolig filmsekvens av. Fast inte så skitkul irl förstås. Särskilt inte den där delen om bilåkning och skrik i timme efter timme!

Ore, jag hade blivit galen om min sambo glömde mig ute i en kvart. det är faktiskt rätt länge. "Vaffan trodde du jag ställde mig och bytte till vintrdäck medan jag ändå var igång eller?"

Snorkis, gör som de andra säger och unna dig nya brallor!

Oupsie, usch vilken slitig vecka! Jag skulle strunta i torkskåp. De kostar helt sjukt mycket att köra, så finns det i tvättstugan skulle jag definitivt hoppa det till förmån för förvaringen.

EA, vilket jäkla skit med hojjen!

Tinga, er middag igår lät verkligen underbar!

Jag lagade en god pasta idag av sådant som råkade finnas hemma. Det blev trattkantareller, kyckling och purjolök som fick puttra ihop sig i grädde tillsammans med röd pesto, salt och peppar och sist i med halverade småtomater och grovsmulad fetaost. Färsk tagliatelle till det blev så gott att sambon närmast började joddla. Vilket inte vill säga lite eftersom han varit på uselt humör idag.
    Alltid kul när sådant man improviserar ihop blir gott.

Annars har jag varit iväg en sväng och kollat en marknad i en av de närmsta tätorterna. Det var trevligt att gå omkring, men inget som hamnar på min tio i topp lista av mysiga marknader. För många stånd med samma saker i som andra också hade. 

Skönt att höra att Telis är med på banan.
    Snaily, Ynglet kanske rockade järnet?

• Telis

Hej, hej, jag har fått höra att jag var efterfrågad. Gulle er!

Det är bara bra med mig (även om stackars T är jätteförkyld igen så att vi alla sover uruselt ). Jag har bara behövt ett litet brejk från tråden, det blev så mycket bråk (det där med vad man får och inte får skriva) och det kändes så trist. Men jag kommer säkert tillbaka med förnyade krafter!

Puss och kram, ta hand om er!

• Oms

Oupsie - stackars vofsingen o er - det är aldrig kul när man hittar ngt som inte ska vara där på varse sig människor eller djur. jobbigt med foglossningen, för många hjälper dock kryckor. ang torkskåp så skulle jag INTE välja det av samma skäl som PB skriver - det kostar sjuuuukt mkt att köra! men det är svinbra att ha det när man har barn som är ute o leker i snön/slask och kommer hem dyblöta. Det är ju därför det finns på förskolorna. vi hade 2 när jag växte upp och de gick alltid varje dag om vintern då alla ungar kom hem o skulle av m alla lager av blöta kläder. Alternativet är ju att ha extra kläder till barnen - så kan man byta medans de andra torka på huset element, stolar, galgar etc

Bs- vad jobbigt med lilla Astrid som så starkt ogillar att åka bil. spelar det roll var ngnstans hon sitter? mår hon dåligt också eller är hon bara arg/rädd?

PB- gillade din kommentar till Ore "tror du jag passade på att byta vinterdäck" haha men vilken underbart god middag du lagade - jag kan bli så arg på maken som vägrar äta ngt med svamp i... det finns ju så mkt goda rätter som inte gör sig när man tar bort svampen.

EA- ja du får jättegärna kolla m maken om han vet vad det kan vara o vad man ska göra åt det, det känns som om routern inte är tillräcklligt stark men jag vet inte. jobbigt med hojen - var den splitny eller begagnad?

Snaily - låter som en trevlig tur till storstan, vilken teater var du o såg? ang konserten å tror jag nog att ynglet gillade musiken! jag var ju ute på klubb o konserter mkt när jag var gravid med Mathilda och hon brukade rocka på rätt så bra i magen och det lustiga var att efter förlosssningen reagerade hon på flera av de låtar som spelades på klubbarna lite kul faktiskt!

• Oms

BS - glömde kommentera, men vad härligt med pepparkakasbaket och julstämning som inföll på det, vad kul att ni /mamma tog er tid och bakade med Iris det är minsanna inte alla som skulle göra det så där i oktober månad! och ja, jag jobbade med feber men jag jobbade hemifrån med laptopen i knät, föttern på soffborde, te till höger o choklad till vänster om mig medan Ellen mm program var på på tv'n

• Oms

maken är i kyrkan med lillskruttan, varje söndag kl 09.30 är det barngudstjänst då barnen får vara med på ett helt annat plan än vid andra gudstjänster. Idag kom de iväg sent för Mathilda var tvungen att byta kläder då hon inte var nöjd med den klänningne hon hade...hon är inte ens 3 år och ska redan byta kläder när de inte passar - kan hon ha sett syrran sin månne?

igår blev det ingen datafixande utan det sköt jag på tills idag istället... varför gjorde jag det? stora tjejen kommer hem m en förväntan om att allt ska vara klart när hon kommer hem idag...

imorn är det jobb och jag är så omotiverad till att jobba just nu, tror att det har med att göra det otroligt skyhöga tempot som vi höll på arbetet nu i september, vi har klarat av "krisen" så att säga men för att inte hamna i en ny"kris" måste vi jobba i samma tempo i oktober med sen kan vi gå tillbaka till normalt tempo i ngt halvår eller så... känner att jag har så mkt omkring mig nu att jobbet inte längre kan var prio nr 1. jag har ju helt kommit av mig med träningen pga den här knäppa förkylninge, konferensen samt att det varit så mtk med jobbet och nu börjar få lite panik, jag vill ju träna och dessutom gå ner i vikt men blir så uppgiven när jag inte hinner med träningen att jag då inte orkar köra strikt kolhydratfattig diet när jag inte tränar så då händer ju ingenting...

jaja, skulle inte in här o gnälla utan bara fördriva lite tid!

Hoppas alla får en underbar höstdag idag, solen skiner just nu här i stan!

Svar på tråden Livets toppar och dalar