• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Panzerfaust

Ok, snabb uppdatering.

Inatt klockan 01.00 gick vattnet, tre månader för tidigt. H är på väg till akademiska, jag är bara hemma och packar och tar en snabb dusch innan jag åker efter ambulansen med bilen. De kommer försöka få bäbisen att stanna i bo så länge det går men sedan blir det snitt (dvs någon gång under veckan).

Hade jag varit religiös hade jag sagt att det är dags att börja be nu, ska försöka uppdatera er genom blommis.

• viktualia

Pantzerfaust - gissar att du tänkte lägga det inlägget i någon annan tråd... eller så har jag missat något stort... Oavsett så lät det dramatiskt och jag får önska er lycka till i dramatiken!

• passionsblomman

viktualia skrev 2010-10-04 12:27:39 följande:
    Pantzerfaust - gissar att du tänkte lägga det inlägget i någon annan tråd... eller så har jag missat något stort... Oavsett så lät det dramatiskt och jag får önska er lycka till i dramatiken!

Åh HERREGUD!! Ja, det är i "granntråden" det hör hemma, men Heloise är smygläsare som ngn gång ibland skrivit även här.
    Jäklar, jag måste ringa Panzer omedelgenast!

Panzer, jag kopierar över meddelandet i andra tråden.

• MSW

Oj pb/Panzer/heloise!! Smygläser lite i andra tråden och har oroat mig lite över vad hon skrev igår! Och funderade på hur långt de hade kommit!!

Hoppas så att det går bra för dem!!

• Liten med Mindre

Oj, lite smygläsardramatik. Massor med lycka till då!

Vickan - skoj att ni hittat bord äntligen! Fasar lite för den dag vi ska ha bord. Men det lär ju dröja för vi kan inte ens hitta hus att ställa det i.

Kikade på 1 hus igår, och inser att 80-talshus går bort för oss. Idealet vore nog tyvärr ett nytt hus, men såna eller tomter verkar det tunnsått med i önskade områden.
    Nåja, lade istället pengar på dvd till bilen (ska köra själv till svärmor nästa vecka) och idag jacka o vattentäta handskar till mig själv.

Kanske lite tröstshopping för att lilleman inte vill vara på gymmtes barnpassning så att jag kan träna. Han är en solstråle överallt annars utom där. Idag hann jag ro i maskin i 2 minuter... Vi får avboka alla såna aktiviteter dagtid känns det som.

(Måste förresten kommentera - jag efterlyste åsikter om platt/locktång förut. Har shoppat en från Björn Axén och det blir jättefina lockar/vågor och inte alls krångligt. Nöjd, förutom att de går ur mitt hår för snabbt då.)

Blev det förresten sagt något om brunch? Oktober var på tapeten ett tag - någon som vet?

• passionsblomman

Ja, tre månader för tidigt är mer än lite dramatiskt och nu blir jag hur orolig som helst!

Fy tusan! Och så säger folk -som min svärfar tex käckheter som "ja ja, barn har kvinnor fött i tusentals år" mmmm, och det har gått åt skogen massor av gånger i tusentals år också.

• kängu

Lycka till Panzer & Heloise!

Piggis, nej det är inte din magplask kompis jag ska över efter, men bra gissning! Hjälp vad tiden går fort... härligt att bebisen snart är här!

Mugglan, låter som att ni haft en supermysig helg!

Vad mer vad det jag skulle kommentera...

Vi har haft en mysig och lugn helg med massa mys utomhus och kalas igår. Känns som att vi mer och mer vill ha ett hus... vi är ju ute hela dagarna i princip så hade varit väldigt skönt att ha en trädgård att vara i! Nåväl- först och främst ska jag ju hitta ett jobb som är lite mer än 20%... om vi ska ha råd att köpa här (för rackarns vad dyrt det är i denna lilla stad!). Vi har också pratat igenom barnfrågan igen... och insett att vi nog ska vänta ett bra tag med ev. syskon. Vi vill ha lite tid för varandra och Ru först och inte minst våra hundar som ju faktiskt tar väldigt mycket tid som vi inte alls hann med att ge dem när Ru var nyfödd. Det låter kanske galet men de är också mina "bebisar" och jag vill ha tid för dem med. Så ett till barn får inte riktigt plats just nu, även om jag känslomässigt kan vilja ha ett till så inser jag ju det när jag tänker efter. Det finns tid för det sen också... Sorry för svammel ni som orkade läsa så här långt

Just nu sitter jag och kollar på julresor, jag och maken är väldigt sugna på att fly undan våra respektive familjer som drar och sliter i oss för att vi ska fira jul med dem...

• Klockarbol

Lycka till Panzer/Heloise!
    Jag håller alla tummar jag har och även om jag inte är troende i någon egentlig mening (jag är ju anställd iaf) så har jag sänt en liten önskan till yttersta 'chefen'.

PB - vore mycket uppskattat om du vill uppdatera efter förmåga! Jag borde inte vara här alls just nu (lunchen är slut för en hel stund sedan) men kunde inte låta bli att titta in trots att jag bara hann skumma lite under lunchen!
    (Jag har inte glömt dig PB, bara inte hunnit)

Korta reflektioner:

Utsläppta minkar  Jag blir vansinnig!!!!

Tänkbar Nobelpristagare  Skulle vara ett mycket bra val i mina ögon och kanske ge lite välbehövlig uppmärksamhet kring ämnet som sånt!

Maken () blev inringd till jobb i dag också - hoppas det bådar gott och att han o personalansvarige lyckas sammanstråla!

Solen skiner, skogen är full av svamp och här sitter jag med värkande leder och ett bildbehandlingsprogram som beter sig illa

På återhörande.

• passionsblomman

Tinga, visst var det tre månader för tidigt som Piff & Puff kom?

Messade lite med Heloise nu. De ger visst värkhämmande och det starkaste hjälper lite, men det får hon bara ta ett dygn till så det kommer att bli neo hur som helst, eftersom de inte får stopp på värkarna. Hon är såklart förtvivlad.

Klockarbol, hejja maken!

• BrudSommar2006

Oj, granntrådsdramatik, hoppas att det går bra.

Ja inte visste jag innan att min mamma är så virrig men problemet var att hon läst om aktiviteterna i artiklar i Ölandsbladet och sedan hittade hon dem inte igen när vi skulle ha dem.

Har varit och köpt en sådan där fånig pryl med små leksaker som man hänger över stolsryggen framför barnet som aktivering i bilen, ska se om jag får dit den i eftermiddag. Ja vad gör man inte när man är desperat... Astrid mår inte illa i bilen men hatar att sitta fastspänd någon längre stund. Likadant med barnstolen i köket, knappt man hinner mata färdigt henne innan hon tröttnat på att sitta. Eller om man sätter henne på golvet, hon tröttnar på allt väldigt fort och sedan låter det väldigt illa...

Vi vill också ha nytt köksbord, vårt är ruskigt fult och hemskt men med tanke på den åverkan Iris gjort på bordet med sina bestick så ska vi försöka stå ut ett par år till tills Astrid är förbi hacka-i-bordet perioden också...

Har sparat pastarecept och efterrättsrecept, lät gott båda, fast utan kyckling då.

Svar på tråden Livets toppar och dalar