• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • muggles
    Piggelin1 skrev 2010-10-04 08:57:48 följande:
    då torktumlaren är på, så torkar tvätten på ställningen därinne väldigt kvickt pga all värme som tumlaren avger.
    Precis min åsikt också. Jag har aldrig känt behov av torkskåp trots barn och blöt overall mm. Dagens overallen/ytterkläder torkar fort enl min mening, även utan torkskåp. Förvaring kan man aldrig få för mkt av.

Oupsie: herregud, kryckor tom! Det låter inte nådigt...

Telis: kom tillbaka snart, vi saknar dig!

Vi har haft en mycket produktiv helg; satt belysning på klippan (blev lika bra som jag hoppats), bakat kanelbullar med Moa, röjt ur garaget så att bilen går in igen , plockat undan trädgårdsmöbler mm. Det enda vi inte hann var vår vanliga veckostädning men va fasen, det får väl bli till veckan...

Och jag har sluppit fler mardrömmar iaf.

• Piggelin1

Mugglan, häromveckan på en "light-profylax-kurs" på MVC (bättre än Annas profylax faktist, iaf nu ism andra barnet - betydligt mindre "pretto" liksom), så träffade vi vår gemensamma kompis kompis, dvs hon som fick MA ungefär samtidigt som dig förra året - den stackaren gick också på kryckor   Såg riktigt jobbigt & tungt ut

• Piggelin1

Läste ngt riktigt sorgligt i lokaltidningen hos mina föräldrar i lördags morse. Läser väl den blaskan typ två ggr om året & just i lördags var det en av de gångerna & min blick fastnade för flera dödannonser för en liten flicka född 2004. Insåg sekunderna senare att denna lilla flicka är/var dotter till en gammal klasskompis från grundskolan, som jag fick kontakt med via FB (för första gången på minst 15 år) strax före sommaren
    Hon berättade nämligen när vi meassade via FB att deras äldsta flicka lidit av en svår hjärnskada sen födseln. Sen dess har de både adopterat & fått ett biologiskt barn & just detta lät liksom lite trösterikt mitt i allt elände de kämpat med. Men nu finns inte deras äldsta flicka längre Det var säkert inte oväntat, men förbaskat sorgligt ändå. Ska ta & messa henne på nytt ikväll eller så.

• Piggelin1

Ingen annan som har tid att skriva idag?! Måndagar är en BRA dag för mig att skriva till skillnad från fredagar Vad sägs om en liten måndagsskål?! Pfofff, där flög korken

• viktualia

hann inte allt igår...

Oupsie - stackars!!!

Piggelin - läskigt!

Ego - samsovning är nog bra för barnet,,, men uuuuuuuu vad sur jag blir när Trollet ligger och sparkar och drar mig hååårt i håret på nätterna. Och vaknar ett antal gånger och gnäller och inte ens blir lugn av att få äta lite bröstmjölk... Och så snart min hjärna piggar på sig finns väl en lång lista av förbättringsmöjligheter: Mer mat senare på kvällen, mer konsekvent träning i att sova i spjälsängen och troligen även amningsstopp. Har lite svårt att tro att jag kommer att orka jobba och pendla OCH amma fem gånger varje natt..  Men idag är jag mest sur.. *gäsp*

• viktualia

Hattis - aha! Ska spana... och som du skrev så är det nog mer lyckosamt att spana i jobbstaden..

• fru AM
    viktualia skrev 2010-10-04 10:45:45 följande:
    Hattis - aha! Ska spana... och som du skrev så är det nog mer lyckosamt att spana i jobbstaden..
    Men är inte Internet ett alternativ?
  • fru AM

Är det ngn speciellt svårhittad variant av formar som du söker, Vickan? 

• Fru E

Cupcakes fanasten tittar in, de formarna kan du köpa i vilken matbutik som helst i princip Vickan eller billigt på ÖB

Svar på tråden Livets toppar och dalar