• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • passionsblomman

EA, idag har théet du kom med verkligen bidragit till tröst. Min son har vrål-ont i halsen så stora Nalle Puh-muggen och en rejäl sked honung i "mors Lilla Olle"-blandningen "hjälpte faktiskt lite grand mamma"

• fru AM

Haha EA, visste väl att cupcakeslådorna var något för dig! JAg har själv tappat bort länken för att min webbläsare stängde ner sig - kan inte du ge mig den?

• Tinga

Apropå saknade personer - Oupsie har väl inte heller varit här på ett tag nu? Du får också gärna komma fram!

Här har vi avnjutit oxfilé, rösti och calvadossås med en god Bordeaux. Nu blir det Diggiloo och sen Skavlan, och sen avslutar vi med äppelkompott kokt med Limoncello, vaniljvisp och biscotti.

• smint

Godkväll i stugan, finaly its friday. Jisses vad veckan varit lång.  Hade desutom personalmöte igår så det blev sent hem från jobbet, men belönades med champagne och blommor för hängivet arbete. Har varit anställd i 10 år så det var ju trevligt med lite uppskattning. Champagnen får vänta tills i februari..

PB: Jo jag läste lite i tråden du länkade till och håller med dig om hennes språk, och hur hon resonerar är ju helt galet.. Stackars sonen som har ont i halsen. Hoppas han kryar på sig

EA: Håller tummarna för fint väder i morgon så ni får ut och åka lite. Härligt att det går framåt med köket

Lappis: Hoppas ni kom iväg på spinningen ikväll och att ni njuter av en god middag nu. Ha en trevlig slottstur i morgon

Tinga: Gud vilken god middag ni ätit. Hoppas piff och puff mår bra

AM: Hoppas pillrerna hjälper lilla H. Skall lägga det på minnet när det blir dags för T med pencelin någon gång.. har försökt tvinga i henne alvedon och hostmedicin utan framgångar senaste sjukdomarna..

Här råder lugn, sambon är på grabbresa till söndag så vi huserar själva nu.. Skall bara mysa i helgen och ha en liten lekdejt med en mammakompis. ikväll blev det hennes favorit mat och sedan lite film. Nu har jag däckat i soffan framför idol med lite chips.. får se hur länge jag håler mig vaken. 

• BrudSommar2006

Undrar hur det gick med Snorkis fika. Jag tänker hela tiden på att tråden är som små gubbar som sitter på ens axlar och hejar på. Jag tycker att det är helt fantastiskt beskrivet. Fast det hjälper kanske inte när man verkligen är i botten.

Har varit ute i mörkret med skrik-Astrid och köpt tavla till hennes rum. Vi köpte en till Iris förra året eller om det var två år sedan.

• BrudSommar2006

AM, Hektor har uppenbarligen många talanger!

• fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2010-10-01 21:16:34 följande:
    AM, Hektor har uppenbarligen många talanger!

Fast inte så många som förväntas av en 18-månaders.

Gokväll i stugan!

• Klockarbol

Tack för alla tummar och hejjarop!

Ja, vi är inte något klokare i dag än vi var i går kväll...

Maken och personalansvarig lyckades gå om varandra hela dagen så maken ska ringa på måndag istället.
    Tydligen var det en väldigt rörig dag med många och komplicerade klienter så jag inser ju att det är sån't som händer när man arbetar med människor.

Men hur låååång kommer inte denna helg att bli!?

Fast å andra sidan så kan vi ju leva på hoppet ett par dagar till

Telefon? Så här dags?
    Återkommer

• passionsblomman

BS, det där med gubbarna på axeln tror jag att jag någonstans har fått från att när jag var liten läste jag en bok om en pojke som hittade en liten tomte eller vätteliknande gubbe som var så liten att han kunde sitta på pojkens axel och vara hans kompis.

Under en period, då jag var rätt ensam önskade jag mig väldigt intensivt att sådana gubbar fanns på riktigt. Och med stödet och vänskapen som finns i den här tråden så finns det liksom det. en hel liten miniuppsättning av trådisar man kan lyssna på när man behöver.

Svar på tråden Livets toppar och dalar