• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Klockarbol

Än så länge finns en teoretisk möjlighet att jag faktiskt är i säng före midnatt i dag

Har varit väldigt knackigt med nattsömn den här veckan, två leder har bestämt sig för att vara extra överjävligt onda av nån anledning  Men jag utgår ifrån att det blir bättre. Nån gång iaf.

Även i den här stugan lider vi av arbetslöshet, maken ( undrar när det slutar vara så himla kul!!??) blev uppsagd från sitt deltidsjobb i december förra året.
    Det tog A-kassan drygt 5 månader att bestämma sig för att han har jobbat för lite de senaste 2 åren för att få någon ersättning. Inte ens garantibelopp.

Så vi har levt på min, inte allt för stora, lön från dec-09 till maj-10 då han fick ett semestervikariat som med förlängning blev totalt 3,5 månad. Vilken fantastisk skillnad det är med 2 inkomster!

Nu är vi tillbaka till att leva på 1 inkomst och det är så vidrigt tungt! Jag har ju lilla firman vid sidan av dagjobbet och det har givit möjligheten att hålla oss flytande men det innebär också att jag jobbar 60-70 timmar i veckan.
    Så senaste perioden har varit smått uppgiven

I dag ringde dom från stället han semestervickade på så i morgon ska han jobba en extra dag och dessutom skulle dom prata om vilka behov/möjligheter som finns framöver!
    Dessutom så trivdes han så sanslöst himla bra med de för honom helt annorlunda arbetsuppgifter semsetervicket innebar, så bara för den anledningen så hoppas jag så på ett positivt resultat i morgon!

Snälla söta tråden - håll nån liten tumme för oss att det kan bli lite extratimmar för honom åtminstone!?

• MSW

Hinner inte kommenterar men måste rätta mig, klockabol, det är inte järnvärdet som ligger så lågt, utan trombocyt värdet (bloplättarna), alltså ett mått på hur bra blodet är på att koagulera.. Fast det ska ligga på 150-400 ca..

• Hattis

Klockarbol - verkade som om du precis missade den teoretiska chansen Jag håller tummarna stenhårt! Idag är det som gäller alltså?! Hoppas hoppas! Idag är det en braaa fredag! Pravidel is kanske the shit. Glad gubbe idag efter bara fem stickor Tjugoåtta dagar sedan sist. Det verkar som om min gamla jonne som jag haft sedan jag var tolv har börjat komma tillbaka. *Vinkar till MSW och öppnar fredagsskumpan*

• Oms

Ore - lät spännande med intervjun - håller självklart tummaran för en intervjuv nr 2 i nästa vecka (Eller var det denn? belv helt förvirrad när jag läste ikapp, haha)

MSV - oj  låga trombocytnivåer, hoppas att de kommer upp i bra läge igen, du måste ha blött väldigt mkt. hur är järnvärden då? har de kollat järnmättnad o serumjärn etc? vad gör de åt låga trombocytvärden? själv har jag för höga och det komb m väldigt låga järnvärden visar på den ovanlig asjukdom som jag skrev omoch som testet visade att jag ev hade...

Klockarbol - men här måste man ju hålla tummarna!!! såklart att maken ska ha ett jobb och om han har bytt inriktnign i o m vikariet förra gången och trivs med det får man hoppas att det är just ett sånt jobb han får igen, har han sökt sådan jobb ngn annastans sen nu efter sommaren eller söker han jobb som han "normalt" jobar med?

Nu måste jag fortsätta att läsa igen det blir nog VAB istället för hemmaarbete idag då minstingen är liak sjuk som en annan.... ligger på sidan 1011.. i'll be right back

• Tinga

PB - jag "får" ju också lägga mig när jag vill, men egentligen behöver jag komma i säng vid 22.30, eftersom det numera är uppstigning redan 06.00 i Casa Tinga. Så jag vet ju att maken "tjatar" av en god anledning, för hur pigg jag än känner mig på kvällen så är jag ändå som golvad vid uppstigningsdags och har känt mig halvseg även på dagtid denna veckan.

Hattis - vad skönt att det värsta verkar vara över. Och med tanke på glada gubben lär väl du och maken få en trevlig helg.

Klockarbol - här hålls det tummar!

Tjoho - fredag idag! Och jag ska hämta på dagis, vilket innebär hemgång redan 14.45. Ska ner en runda på stan och hämta ut mina glasögon som varit på service. Ska bli skönt att få tillbaka de vanliga. Och så ska jag kolla på gardinstång till sovrummet; inte helt lätt att hitta någon bra. Vi renoverade sovrummet i julas, men fortfarande har inga gardiner kommit upp. Inte för att det hjälper helt med en stång heller; eländet måste ju sys också. Har iallafall ett tjusigt grönt thaisidentyg som ligger därhemma och väntar, så kanske att jag lyckas komma till skott i helgen. Om jag inte bakar istället.

• Piggelin1

Oj, vad morgonpigga ni är här idag då

Trött, trött, trött idag, vaknade vid halv fyra-fyra & kunde inte för mitt liv somna om förrän tjugo i sex (typ 10 min innan klockan skulla ringa...). Känns som om det kommer att bli en lååååång dag idag... Fasen vad less man blir på att vakna i vargatimmen & inte kunna somna om, hände två ggr förra veckan också. Hjärnan snurrar på högvarv & inatt var det oro kring Amanda & att få allt att funka praktiskt när vi väl åker in till förlossningen. Känns inte som om jag vill fokusera på det då, utan det måste vara uttänkt innan & så får mannan rodda det praktiska. Men så är han ju inte lika planerande som jag, så då blir det ändå jag som får dra i det nu ett tag innan, för att iaf stilla MIN oro...
    Egentligen så är det mesta på spår, kompisarna som bor 100 m ifrån, där har tjejen erbjudit sig att komma upp om det drar igång nattetid. En granne på gatan likaså, men sen så måste de ju lösas av, av antingen framför eller mormor & morfar. Beroende på vilken dag det händer så ska ju Amanda lämnas på olika ställen på morgonen (ordniarie dagmamman tre dgr/vecka, reservdagmamman en dag & "lokalen" en dag). Vill ju att allt ska flyta ok för vår älskling så att det inte blir alltför stökigt för henne när vi är borta – usch & fy vad trött jag är & FULL av hormoner – ögonen tåras bara jag tänker på detta… Men mannen lovade i mkorse att vi ska sätta oss ner & skriva ner en praktisk plan, som vi typ kan sätta på kylskåpet, så då kan det förhoppningsvis rulla på OK när det väl händer (bara för det så blir det säkert en lördag eller söndag ).

OJ, vad stabil jag är - NOT!

• Piggelin1

Klockarbol - här hålls tummarna för fullt!

Izzie, vad kul att det stora viktiga mötet gick bra häromdagen! Kan tänka mig att det känns gott efteråt!

MSW - jobbigt med så dåliga värden!

Kängu - på Magplasket jag går finns det inte mindre än två tjejer som jobbar med samma sak som du, & en av dem i din stad Fast hon som jobbar i din stad har slutat jobba nu & är hemma - kunde inte låta bli att fundera på om det är för henne som du ska jobba nu?!

Aleta - en till som tänkt på er & funderat på hur det gått - tack för att du kom in & skrev!

Snaily - jobbigt med din mamma, även om det lät som att det var stor chans att allt ska vara OK.

Ok, måste hasta iväg, hoppas kunna återkomma senare!
    Kram på er!

• Lapinette

Klockarbol - håller självfallet en tumme för din make!

Tinga - härligt med tidigt avslut på veckan och småpyssel hemmavid under helgen.

Piggelin - nytt namn på farmor framför!

I Stockholm underbar sol och jag och maken sitter hemma och jobbar ... och snart heeeellg! Jäklar vad skönt! Ytterligare en helg hemma utan några planer. Har printat ut om slottstur runt Mälaren. Tror det få bli ett par slott imorgon som dagsutflykt.

• muggles

I natt drömde jag en mardröm till om blod och det kom mängder så det var liksom ingen tvekan om att det var kört. Vet att jag tänkte i drömmen att "jaha så jag klarade inte ens en vecka som gravid". Sedan är man superförvirrad någon minut när man vaknar tills man inser att det var en dröm.

Faktum är att jag fick liite liiite blod på papperet nu när jag gick på toa men hoppas att det inte är ngn fara utan typ sköra slemhinnor el ngt annat.

Snorkis: ta en paus om du känner att det går för fort, försök inte vara "duktig". Du går igenom ngt av det svåraste man kan göra i livet, och man får vara skör. Du kanske ska jobba 2h om dagen bara 3 dgr i veckan ett tag? Jag tror inte på att man ska pressa sig i sådana här lägen. Stora stora kramar till dig!

Svar på tråden Livets toppar och dalar