• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • muggles

EA: nä jag jobbar lite Jag hade ju lite hoppats att du skulle få samma "strul" med tanten som jag fick (att hon aldrig kommer)

• Fru E

Mugglan-jobbar gör jag med men inte lika koncentrerat eftersom jag väntar på svar från andra (annat som KAN göras räknas inte ).
    Du det hade varit en dröm men tyvärr så tror jag inte att det blir så

• BrudSommar2006

Jag önskar verkligen att jag sov men jag antar att jag får ta igen all förlorad sömn någon annan gång.

Har varit på fågelutställning i majslabyrint, vi gick och gick och det var jättetrevligt men trött blev man. Iris tyckte att det var jättekul, Astrid lyckades sova sig igenom hela.

Vickan, det där med att få bort nattamningen är knepigt, Iris slutade väl någon gång mellan tio månader och året men då för att maken tog tre skriknätter, själv tycker jag att det var överjävligt vidrigt och tyckte så synd om Iris så hade det varit upp till mig hade det aldrig blivit av!

Önskar att Astrid tog flaskan för då kunde man ge välling eller ersättning eller mjölk eller vad som helst på kvällen när hon är för trött för att sitta i en barnstol och äta men hur vi än övar så kommer vi ingen vart.

• MSW

FruE: jag har åkt fram och tillbaka till sjukhuset! De lyckades strula till det första gången (tog bara ett rör och de skulle tagit två) så de ringde och talade om att jag fick komma in igen.. (----) men jag har legat och vilat en stund med.. Somnade inte förrän 2-tiden, och sen tyckte A att det var morgon vid 5.30.. (funderar på om vi kanske ska korta ner middagsluren..)

• BrudSommar2006

Koko skrev något jag skriver under på, när man läser något i en tråd som någon skrivit så omoget och ogenomtänkt och helt galet så orkar man ju inte irritera sig över det, det är liksom inte värt det.

• MSW

Snaily: jobbigt med mamma, men säger läkarna att det går bra så får vi juh tro på det! Känns det bra att vara ledig annars? Och ja, tycker verkligen att det är konstigt med blödandet.. (*viskar* men det verkar vara mindre idag, så kanske det börjar vara på g att sluta..)

• Fru E

BS-ni kan inte ge henne i pipmugg istället? Mina brorsbarn har heller aldrig tagit flaska eller napp men pipmugg har gått bra med välling tex

• BrudSommar2006

EA, vi försöker med pipmugg också men hittills utan succé, hon dricker en mun vatten till måltiderna i den men det är en mun oavsett dryck i tyvärr.

• muggles

Snaily: glömde bort att kommentera din mamma, vad jobbigt! Hoppas att det går bra med operationen, förstår att hon är deppig!

• passionsblomman

BrudSommar2006 skrev 2010-09-30 14:46:53 följande:
    Koko skrev något jag skriver under på, när man läser något i en tråd som någon skrivit så omoget och ogenomtänkt och helt galet så orkar man ju inte irritera sig över det, det är liksom inte värt det.

Vet du vad, tack för att du håller med om att det var omoget, ogenomtänkt och galet. Det var för mig så uppenbart att det väl var därför jag länkade från början, för att jag sällan sett så dumma formuleringar. Och det blev bara värre.

Klart man kan överanalysera och vara överkänslig. Men tycker faktiskt inte att det är signinfikativt för min personlighet.
    Jag tycker däremot att många verkar tycka det är jobbigt att analysera alls och att diskussioner allmänt uppfattas som "tjafs" osv.
    Visst har jag ibland hamnat i för mycket grubbel och ältande, men jag brukar vara noga med vad som faktiskt sägs och inte. Från både mitt eget håll och andras.

Självklart tar man lättare åt sig i ämnen som berör starkt av olika skäl. Det är jag övertygad om gäller oss alla.

Vad man väljer att kommentera handlar väl en del om vart man råkar hamna också. I det här fallet dök det upp en person mitt i ett samtal där man undrar"men VAD säger du egentligen???" och då frågade jag det. Och konstaterade senare att den tjejen? öht inte gick att ta på allvar. Men hon fick iallafall chansen att omformulera sig. Det händer ibland i samtal och diskussioner att en helt annan mening kommer fram bakom det först klumpigt sagda. och det är intressant.

Jag kommer nog ifrån en miljö där det diskuterats väldigt mycket och bla jag och min bästa vän gör ofta det-och tycker inte alls alltid lika. Vi kan köra rätt hårt och har väldigt givande diskussioner med "å ena sidan å andra sidan". Det är mycket mycket roligare och mer berikande än bara "jag tycker bla bla och punkt slut, där med basta och jag skiter i vad alla andra säger" För i "men hur menar du då, och varför tycker du så och hur får du ihop det resonemanget" ryms så mycket av delaktighet i varandras tankar och erfarenheter. Jag vore en mycket fattigare människa utan allt jag lyssnat på och stött och blött med både kända och okända.

Även i banala bröllopstrådar här på BT tycker jag jag fått rätt många inblickar i hur folk tänker och hur olika det kan se ut.

Jg vet inte varför jag höll hela den här utläggningen nu, det bara kom som en följd av vad man väljer att prata med för folk och inte.

Nu måste jag ner och elda i pannan för fan vad kallt det var härhemma nu då!

Svar på tråden Livets toppar och dalar