• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Parnassia

Vaniljsocker i vällingen under introduktionstiden är annars mitt jägarknep.

• viktualia
    Parnassia skrev 2010-09-29 17:28:55 följande:
    Har du gott om äpplen kvar?
    joooorååsåååatteeee
  • passionsblomman

Jag sitter här och tänker på att det är så himla mysigt att jag nu vet hur Trollet, Prinsen, Lillprinsen, Lilla, Piff och Puff, Amanda och en massa andra trådbarn från andra tråden ser ut, låter och känns att hålla i. Så himla många fina barn i trådarna.

• Parnassia

PB- För att inte tala om deras fantastiska mammor! Fast oss (iaf inte mig) har du kanske inte hållit så mycket i?!??

• passionsblomman

Parnassia skrev 2010-09-29 18:06:18 följande:
    PB- För att inte tala om deras fantastiska mammor! Fast oss (iaf inte mig) har du kanske inte hållit så mycket i?!??

Kom hit ska jag hålla dig lite!

Mammorna har jag ju snackat såpass länge med, så jag väntade mig inget annt. Barnen var ju faktiskt helt nya bekantskaper även om man hört om dem.

• Fru E

Ore-vad var det som inte gick som du ville på intervjun

Nenne-åhhhh är Pricken förkyld krya på er båda och fortsätt lulla runt i pyjamas

• Fru E

Vickan-fula knep är alltid lovligt att ta till när det gäller att få i barn mat

Mugglan-visst är det värt att betala för att ni får VUL men samtidigt lite sura pengar, trodde inte att det kostade så mycket!

Har bosatt mig i sovrummet med dator och tv så att pågarna får härja fritt nere i köket och bygga annars ränner jag bara runt som en yr höna och oroar mig
    De får helt enkelt skrika när de vill ha hjälp eller kaffe

• Fru E

Har "hittat" ännu en kollega på jobbet som kämpar för att få barn, skönt att kunna prata lite med varandra om hur och vad man känner. De bor iofs bara hos varandra fre-mån då hennes sambo jobbar i frankrike/tyskland så är väl inte så lätt att pricka in rätt men de har försökt ett år. Tror att hon är 35 någonting så tipsade henne lite och hon skulle fundera på att kolla sig.

• Hattis

Det är klart att du ska hänga här istället EA!

Aleta - kram till dig (du kanske smygläser lite )

Cicci - Jag tror att du skulle vara en fantastisk barnmorska! Tänk hur enkelt och självklart du pratar om allt som har med sex och barnalstrande att göra. Du kan jobba med ungdomar på ungdomsmottagning (naturligtvis öppnar du en egen!!!), du kan dra till Afrika ett par år och bidra till att göra världen fantastisk eller starta en Ciccistyle MVC. Instämmer också i Izzies beskrivning av hur det skulle se ut i en förlossningssituation

Mugglan - mina erfarenheter av mitt landsting är att det absolut går att få tidigt vul för vanlig läkarbesökskostnad när man haft MA. Vet inte om September har annan uppfattning? Kanske lite trögare nere på baksidan med det.

Bröstmjölksmat - tja mjölk, som mjölk, är det tillagat så är det ju kanske inte så farligt. Nenne - du får återkomma med rapport om pannkakor Skämt åsido - låter mest som om det skulle vara svårt att få dem att hålla ihop och att de skulle vara ruskigt nyttiga. Varför är mjölk ok bara för att det kommer från en ko egentligen? Borde inte det vara mera läbbans?

Sitter nu framför datorn och har ont i näsan. Jag vet inte om det är Pravidelen eller förkylningen. Men - jag tycker att jag inte mår fullt så illa längre. Att vara trött och ha ont i näsan några timmar om dagen kan jag ta. Det kommer nog att fixa sig på jobbet imorgon.

Är också nyfiken, Ore, när får du ngt besked tror du?

Lappis - jag förväntar mig en rapport från dessertprovningen! Har funderat på dylik men bara vartit på chokladprovning (och bröllopstårtsprovning, det var grejer det!). Här hemma kommer vi att festa på coops kolarippelhalvlitersglass ikväll, hm.

Svar på tråden Livets toppar och dalar