• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Lapinette

Ja, det var länge sen sweet var inne också. Dock kollar jag hennes blogg emellanåt för att se hur hon har det.

• Lapinette

Nej, det är nog dem två. AM bloggade förut har jag för mig.

• Aleta
    muggles skrev 2010-09-29 14:17:42 följande:
    Aleta: du får svara om du vill. Har vården sagt ngt om varför kroppen inte själv avslutade din graviditet? Jag menar, med de svåra skadorna så känns det som att det borde ha blivit MF? Tror man att det är ngn glitch i systemet (som i fallet MA)? Du kanske inte har diskuterat detta med dem. Kroppen brukar ju sortera bort livsodugliga (förlåt uttrycket) foster menar jag.
    Vi avslutade graviditeten innan barnet dog. Dödshjälp kan man säga. Speciellt min man mådde väldigt dåligt av tanken på hur urinblåsan bara växte och trängde undan och mosade andra organ. Visserligen känner förmodligen inte så små foster något, kan man hoppas, men det påverkade honom mycket.
    Jag för min del mår väldigt illa när jag är gravid och jag kunde inte tänka mig att fortsätta att vara gravid, illamående och bara vänta på beskedet att nu har barnet dött.
    Hade vi levt före ultraljudens tid så hade jag fått ett senare missfall, svårt att säga hur länge det hade dröjt, men när inte hjärtat får plats längre så stannar det.

Det var ändå svårt, hade inte diagnosen varit så hopplös vet jag inte om jag hade kunnat genomföra det. Vi fick givetvis se vår lilla, lilla pojke på BB och man kunde tydligt se hur uppsvullen magen var. Barnmorskorna tröstade mig med hur tydligt det syntes att något var fel. 

• Ore

Ikapp! (Fast har inte uppdaterat sidan på en stund då...)

KUL att se Snorkis här igen! Och säger som de övriga, fritt fram att ösa ur dig känslor och tankar - och jag tycker verkligen att du ska göra det om du behöver! INTE bra att hålla alla känslor inom sig!

Aleta: Funderade under ikappläsningen på att fråga PB hur det gått för dig, och några sidor senare dök du upp Tråkigt att det blev som det blev med bebisen, men "skönt" ändå att obduktionen visade att det var rätt beslut! Grattis till nya jobbet, och hoppas det går bra med ett ev. nytt bebisförsök så småningom!

Mugglan: Har tänkt på dig, tycker din inställning att njuta av graviditeten är suverän och beundransvärd, med det bagage du tyvärr har...

Jaha, så mycket hann jag skriva innan maken kom för att sno min dator.

Intervjun kändes helt ok förresten... Inte som jag förväntat mig, men bra ändå. Får se hur det går...

• passionsblomman

Aleta, åh herregud vad sorgligt det är med din lilla pojke! Fast vi pratat så mycket om det förut så bara ställer sig alla håren rakt ut i nacken och man blir ju helt gråtfärdig.

• Parnassia

Aleta - usch vad jobbiga saker ni gått/går igenom. Kram till dig! Och grattis till jobbet! F

Får man fråga när graviditeten avslutades, alltså i vilken vecka? *förvirrad*

• Parnassia

Vickan bloggar ju också ibland, men hon får väl delge länken själv om hon vill.

Sedan kollar jag en blogg till som någon i tråden skriver, men jag vet inte vem! Jag tror iofs att den personen inte hänger här längre, men jag kan ha fel... Någon som vet vem det kan vara?

• Parnassia

Appropå Vickan. Hur går det med Trollets vällingätning? Och appropå amning, hur gör du med det nu och hur tänker du inför jobbstarten?

Mina amningsfunderingar är inte så djupa som era, men det är en intressant diskussion.

Lilla håller på att sluta här tror jag, det är inte mycket till amning på dagarna, men på nätterna däremot vill hon snutta mer än typ varannan timma! Jag håller på att bli GALEN! HUR ska jag komma ur detta med orken och humöret i behåll?!

• muggles

Parnassia: en maffig ersättningsflaska på kvällen?

Aleta: jaha det skulle ha blivit mf senare i så fall. Usch och fy Jag förstår din man ang tankarna om lidande och jag tror att jag skulle ha känt likadant. Ändå är det nog ett omöjligt beslut att behöva ta ngns liv Fick du föda fram honom genom förlossning?

Svar på tråden Livets toppar och dalar