• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • FruCicci

Mugglan, ha ha ha, brun tunga
    Jag funderade också på om PB är extra känslig nu, det är säkert så. Det får man ju vara, men det är bra att du påminner oss.

AM, okej, ja Louise hade ju feber i helgen och nu harhon haft lite feber bara fast lite varje dag. Men i natt började hon hosta som en tok och hon känns inte alls på topp, utan hängig. Ska be dem kolla det idag och ta prov på henne, jag vill få det överstökat innan jobbstart.

Mugglan, kommunikation är AO, den är det lätt som du säger att läsa in fel...

• fru AM

Ytterligare symptom: Hektor är risig i magen också.

• Fru E

Lappis eller någon annan som gjort FET stimulerat-hur många tabletter har ni tagit per dag? På receptet står att jag ska ta 2-3/dag men inte i hur många dagar, ska börja 2:a dagen på tanten (när hon nu kommer igång ordentligt.......nu är det bra fesigt och hon som skött sig de andra månaderna sen senaste ivf)

• fru AM

Hektors feber går upp och ner. Enligt dagis typiskt för streptokocker. 

Fy vad jag är trött på att hålla på och greja med sjuka barn och sjuka vuxna här hemma

• Lapinette

EA - har bara gjort FET i normal cykel dvs inga tabletter alls. Ring och hör med dem så det inte blir fel.

• Mrs  B

Muggles = Då testar jag det nu redan ikväll när kollegan ringer.    Får nog kolla upp min tunga efteråt och se om den behöver skrubbar eller bara tvättas.

• FruCicci

Mrs B skrev 2010-09-29 11:54:26 följande:
    Muggles = Då testar jag det nu redan ikväll när kollegan ringer.    Får nog kolla upp min tunga efteråt och se om den behöver skrubbar eller bara tvättas.

ha ha ha bara tvättas - urk!

• Fru E

Lappis-ja får nog göra det tänkte bara fråga oraklena först

• passionsblomman

Mugglan, jag sprayar inte än. Så är jag extra känslig så är det iallafall inte därför.
    Däremot är ämnet lika svårt för mig om det är för alla dem som fått kommentarer för att de ammar för kort tid eller inte alls. Min sammanlagda uppfattning om de allmäna amningsåsikterna är att det verkligen finns en norm somsäger oss hur länge "man" ska amma. Och att allt utanför den-väldigt snäva-normen är fritt att kommentera och förklara som värdelöst, slappt, sämre osv.

Ja vill också poängtera att bli kallad saker som pervers och äcklig onormal och osund är ganska starka ord och tillmälen. Jag tycker det vore högst märkligt ifall sådant inte skulle kännas i en kvinna när andra kvinnor säger.

Jag kan ju säga att det var lättare att låta allt svinktigt man fick höra när man jobbade på 7-11 rinna av, än sådant som andra mammor säger till en över en fika.
    Jag inser att Cicci och jag är väldigt olika i våra reaktionsmönster. Det gör ju att det är lätt att krocka.

Mn däremot tänker jag aldrig i livet gå med på att jag medvetet skulle försöka manipulera till dålifgt samvete, hundhuvuden eller att trycka in min eegen åsikt som den enda sanna. Jag blir inte ledsen med några baktankar eller motiv att använda det . Det är en reaktion bland hundra möjliga. Med det resonemanget skulle ju isåfall "jag blir förbannad ska ni veta" vara ett sätt att skrämmas då.

Jag tycker inte din reaktion Cicci, var särskilt nyanserad eller genomtänkt den heller ärligt talat. Men jag hoppas vi kan stryka ett streck och helt enkelt lämna saken bakom oss

Egentligen hör jag till dem som vill reda ut saker tills de känns utredda, men jag tror inte det är någon idé just den här gången.

Jag nöjer mig med att betona att jag visst accepterar andras åsikter. Jag kan visst ta att andra tycker annorlunda. Men jag bryr mig faktiskt om både vad andra tycker och säger och jag är därför ofta intresserad av vad de egentligen menar. Och utifrån mina egna åsikter och normer och min egen inställning till att man får leva sina liv efter eget huvud, så finns det åsikter och uttryck som gör ont i mig.

I många många fler sammanhang än det som berör mig själv.

När det gäller just gårdagens diskussion, så ångrar jag att jag tog upp ämnet.
    Jag hade hoppats på en diskussion där kärnan i det hela egentligen är "varför är den Svenska ramen för vad som är "normalt" jämt så jäkla liten och trång? Människor får så förbannat dåligt plats i den. På så många områden. Både jag, Cicci och alla andra.

Men eftersom jag själv blivit kallad så mycket och hört vad andra säger till och om andra mödrar som gjort som jag så är ämnet svårt för mig.

Svar på tråden Livets toppar och dalar