• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • FruCicci

Mugglan, fy... jag googlade massor jag med när jag var orolig, liknande det du beskriver, men andra "sökord"...
    Jag tror det kanske är vanligare om man blir gravid fort, men det har ju iaf gått ett år, så din kropp borde vara återställd och verkligen vilja behålla denna lille plutten

• FruCicci

Fru E skrev 2010-09-29 09:31:15 följande:
    Cicci-det var därför som jag skrev att vi alla har olika åsikter om allt men att vi ändå kan lyfta allt här i tråden dvs ingen ska bli påhoppad men att man kan diskutera och respektera. Ville bara lovorda tråden lite även om det blev fel... Mugglan-inte googla nu

Förstår det hjärtat!
    Bra skrivet!

• Mrs  B

EA = vill luncha nuuuuuu        Spa tycker jag låter hur trevligt som helst. Spakorg för hemmabruk likaså. Jag var förresten och såg Hipp Hipp gänget när jag hade tre veckor kvar till BF med Max och det gick bra och var väldigt roligt så varför inte något sådant. ?

Muggles = kram     och STÄNG NER FL NU!!!!!

• Fru E

Mrs B-vi får anordna en lunch här i tråden har redan bokat in nästa onsdag och hoppas på att inget kommer emellan!
    Spa korg hemma skulle kunna vara något med faktiskt de har badkar nere i källaren

• FruCicci

MrsB, irriterande....
    Jag kommer ihåg när jag läste till ekonom i UK hur jobbigt det var vissa dagar att sätta sig och plugga, jag städade till och med toaletten hellre än att sätta mig med litteraturen
    Tänkte senast igår på hur skönt det är för ungarna att bara vara på dagis, fy vad det har en sur tid att gå till mötes med en massa plugg och sen tänkte jag att jag är så glad att mina 7 år på universitet är avklarade! Jag har funderat på att helt byta inriktnjing o skola om mig (senast igår) men jag vet inte om jag orkar.
    Men läser man på äldre dar och verkligen vill bli ngt o har ett intresse på ett annat sätt så kanske det går bättre o lättare?
    Jag har funderat på att plocka upp medicin igen, jag läste lite i Lund, men sket i det sen. Jag skulle kunna tänka mig att bli barnmorska också, 3 år till sjuksyrra och sen ett år till... phuuuu

• muggles

Undrar också hur det gick för Kikikiki? Hon kanske fått bebis nu?

• Mrs  B

Fru Cicci = Åh blockflöjt, vilka minnen!!!!!     Spelar fortfarande då och då för numera har Max min gamla och spelar på. Han är verkligen "mammas gosse". Musikalisk som tusan....   Han går tom i en kör på skolan och tycker att det är hur kul som helst. Stolt mamma!!!

Izzie = Vad skönt med ett bra möte!!!!!   Jag hade ett igår som tyvärr inte gav ett smack, och det är verkligen ingen höjdare......     Härligt med semester!!!!

Snaily = Om du kan lära mig åka skidor så kan jag lära dig spela piano!!!! 

• Fru E

Mugglan-under ruvningarna har jag infört att minst ha ett projekt varje kväll så att jag helt enkelt inte har tid att fundera hjälper inte hela vägen men en bit iaf

• muggles

Cicci: ja BM skulle du passa som! Bara det är det är jäkligt dåligt betalt

MrsB: vad handlar konflikten om (om du kan avslöja här)? Låter väldigt energikrävande...

Jaja jag har redan slutat googla och FL går jag aldrig in på (dock ramlade jag in där efter en googling) Många är ju gravida i flera veckor utan att fatta att de är det, så visst kan det vara så att man inte känner ngt. Tycker bara det är skumt att det kändes mer förra veckan innan jag visste ngt?

• FruCicci

MrsB, jag speade Blockflöjt, kom in på gitarr, men jag gillade inte killen som var lärare, han hade så äckliga nagar Vad knäpp man är som liten ibland....
    Jag på Blöckflöjt och lillebror på Fiol, kan det bli värre????
    Min pappa slängde först ut fiolen, men det behöver jag inte nämna va?
    Min bror o jag spelade "köp varm korv" 10 ggr på raken - falskt!
    HUA
    Men det är ju super kul att Max går i kör, det gillar jag skarpt!
    Sjöng skälv i kör (3e stämman, säger en del om mina toner) och tyckte det var super kul och vackert!

Svar på tråden Livets toppar och dalar