• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • FruCicci

Lappis, att du inte gör ett test då? KOntakta en rekryteringsfirma och be om det...

AM, håller med dig. Jag vet inte hur många poäng jag har, men 7 år är väl där i krokarna någonstans som du.
    Du skulle ju o´passa perfekt som bvc sköterska, du är ju min privata som jag ringer när jag inte har koll

• _koko_

Aleta - Stor kram till dig och tack för att du uppdaterar. Vad oerhört sorgligt!!!

Cicci - Åhå, plugga till BM alltså, jag säger go for it!

izzie - Skönt att det gick bra med ledningen den här gången!

muggles - *Letar efter spola-knappen som jag hade när snaily våndades som mest*

snaily - Som tur är är det ju inte storleken det hänger på om man kan amma eller inte.

• Aleta

Tack alla!

Och Fru Cicci, du får givetvis tycka precis som du vill! Jag blir själv lite fundersam när jag ser exempelvis en 6-7-åring ammas offentligt, det tycker jag att man kanske kan göra hemma.
    Däremot så ser jag att vi använder ordet "normalt" på olika sätt. Det är ju en klar källa till missförstånd. Du använder det som ett personligt begrepp för hur du själv agerar och jag använder det i betydelsen normal som i normalfördelning inom matematiken. Alltså menar jag att det som de allra flesta gör här i världen är normalt och det som ligger i ytterkanterna är onormalt. Onormalt som i ovanligt, inte fel och normalt som i vanligt, inte rätt.

Med tanke på normalt - onormalt.
    Ni vet väl att de allra flesta av er, kanske till och med alla, lider av neurotypiskt syndrom?
    "Ett troligen medfött, neurologiskt och obotligt tillstånd som kännetecknas av att man är starkt upptagen av sociala relationer, intolerans mot avvikelser och besatthet av likriktning och gruppidentitet."
    Ett mycket normalt syndrom eftersom ca 97% av befolkningen lider av det.

• Aleta
    fru AM skrev 2010-09-29 10:46:21 följande:
    Hej Aleta förresten! Otroligt sorgligt och jobbigt det ni gått igenom. Får ni vidare hjälp med psykolog eller liknande?
    Jag har varit hos kurator en gång. Det jobbigaste just nu är att jag är 43 och att en ny graviditet känns väldigt avlägsen. Om ett halvår när allt har sjunkit in kanske jag känner annorlunda.
  • fru AM
    Aleta skrev 2010-09-29 10:52:34 följande:
    Med tanke på normalt - onormalt.Ni vet väl att de allra flesta av er, kanske till och med alla, lider av neurotypiskt syndrom?"Ett troligen medfött, neurologiskt och obotligt tillstånd som kännetecknas av att man är starkt upptagen av sociala relationer, intolerans mot avvikelser och besatthet av likriktning och gruppidentitet."Ett mycket normalt syndrom eftersom ca 97% av befolkningen lider av det.
    Och de övrga 3 procenten - är det de som "inte passar in" och förses med olika bokstavsdiagnoser?
  • MSW

Kram till Aleta! Antar att det känns skönt att det var som befarat!

• FruCicci

Men Aleta, var det inte så att ni kompromissade du och maken? Att ni gjorde just detta försöket och sen om det inte gick så vad det klart?
    Har ni i så fall kommit fram till att om det funkar och känns rätt så kan det bli om tex 6 månader ett nytt försök?
    Det är ju jätte kul i så fall!
    KRAM

• MSW

Ringde till min doktor i morse pga blödandet, ska ta blodprov imorn, hade bara sköterskan kunnat sagt det hade jag kunnat få det överstökat idag.. Jaja.. Snart tror jag att jag bryter ihop på riktigt! Idag är A hos farfar och redan hemma blev han ledsen och "vill va hemma" när vi väl var där blev han helt hysteriskt ledsen och ville inte gå ur bilen eller ngt.. Det hade inte hållt i sig så länge, men jag tycker fortfarande det är jobbigt!

• Aleta

Fru AM, japp och Aspergers och annat smått och gott. Men visst känns det bra att ha fått en egen diagnos?

MSW, precis innan vi klev in på läkarens kontor för att få alla svar så fick jag nästan panik. Jag såg framför mig hur hon skulle säga att allt var normalt, att de ställt fel diagnos och att vi avbrutit en normal graviditet. Om det hade hänt så vet jag inte vad jag skulle ha tagit mig till!

• FruCicci

Aleta, det är sant jag utgår ifrån mig själv mycket, vad som är normalt för mig.
    Det gör nog de flesta. Jag tycker inte det är normal att köpa en godispåse på 1 kg till min 3 åring, eller ge en 4 månaders bebis coca-cola, men i USA är det mera normalt och med det så rent matematiskt och statistiskt globalt, mycket normalt

Kul - nu har jag en diagnos
    Tack! :

Svar på tråden Livets toppar och dalar