• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Fru E

Säger med god morgon till alla

Maken kom hem med blommor i måndags kväll och var aningen ångerfull han tom sjukskrev sig igår för att jobba med köket så nu är det lite fart igen!

Slänger in en fråga, är det någon som har tips på vad som är bra present till väninnan som är i 5:e månaden och där jag snappat upp att hon under hösten ska försöka få lite mer egentid . Vi är bara två att dela på presenten så det kan inte kosta hur mycket som helst, presentkort på hud&spa salong där vi bor är redan spånat på samt olika teer som hon gillar och vill ha

• muggles

Lappis och Cicci: tack för det!

Tack allihopa förresten för kramar och stöd och grattis, det värmer!!! Kul att ni gläds med mig.

Piggelin: inte roligt med ångest i några former. Själv kan jag inte säga att jag har ångest utan mer lite oro och det är ju en jäkla skillnad. Men tänker mkt på vår gemensamma bekant (hon som bara fick ett barn). Vårt öde verkar följas åt läskigt lika...

• Lapinette

Fru E - tycker att ett presentkort på ett SPA låter alldeles förträffligt!

• Fru E

Det jag tycker är så härligt med denna tråden är att vi kan skriva ALLT dvs vi alla har olika åsikter om vissa saker men att vi ändå kan skriva dem här och diskutera och respektera varandra.

Bara att konstatera att var och en har rätt till sin åsikt

Mugglan-kram på dig inte tänka så var det väl eller vad sa vi *hytter med fingret*

Igår var första besöket hos akupunktören igen så nu är allt i rullning om tanten sköter sig

• Fru E

Lappis-ja det tyckte vi med så kan hon själv välja om hon vill ha behandling eller produkter, de har även produkter till små bebisar som är bra

• muggles

EA: jag försöker att inte tänka så men det är svårt... Dag för dag seeeegar sig fram.

• FruCicci

Fru E, ja alla har rätt till sin åsikt, men man ska ju inte behöva bära hundhuvud för det. Inte tänker jag göra det iaf.
    Man måste ju få stå för vad man tycker o inte bli påhoppad för det och känna att man sårar andra för att man tycker annorlunda. Då hade jag varit ledsen hela tiden, tur att jag inte är lagt åt det hållet, utan kan ta det mesta.

Jag tycker SPA som lappis sa eller en ansiktsbehandling eller en teaterbiljett (tillsammans med dig?) kan vara bra saker.

• muggles

Har tom googlat på upprepade MA men hittade inte mkt. Ngn på FL hade haft flera i rad men det verkar inte så vanligt som tur är.

• Fru E

Cicci-det var därför som jag skrev att vi alla har olika åsikter om allt men att vi ändå kan lyfta allt här i tråden dvs ingen ska bli påhoppad men att man kan diskutera och respektera. Ville bara lovorda tråden lite även om det blev fel...

Mugglan-inte googla nu

• Mrs  B

Försöker säga ett positivt HEJ med ett skratt (För det tycker mina elever att jag alltid är och gör). De skulle bara veta...... .-D

Ringde min kollega igår och fick ett bra samtal och tänkte att nu ska allt bli bra. MEN innan klockan sju i morse kom ett sms där hon tog tillbaka det vi kom överrens om igår. Så nu väntar ytterligare ett samtal ikväll och jag är på fruktansvärt DÅLIGT humör just nu.

Har studier hemma idag, och väl är väl det, men behöver verkligen plugga vilket är det sista jag tänker på nu......

Läser nog här istället..... och ser vilka tokigheter ni har hittat på..... 

Svar på tråden Livets toppar och dalar