• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Izzie

Cicci - Jag tror också du skulle passa skitbra som barnmorska! Inget tjafs liksom "Bit ihop och krysta ut ungen nu - DET HÄR ÄR FANTASTISKT!"

Skämt åsido - du skulle vara toppen!

• Lapinette

Mrs B - då ses vi hos PM! Nästan så jag blir sugen att dra ned dit i helgen men just nu njuter jag och maken av att bara vara hemma. Har rest så mycket i år.

Aleta - en stor kram till er! Vad jobbigt att ta beslutet att avsluta graviditeten. Min bror har varit med om samma sak.

• Mrs  B

Lappis = Hade verkligen varit superkul!!!!    Tråddate??

Aleta = Stor kram till er!!!

• FruCicci

Izzie skrev 2010-09-29 10:29:50 följande:
    Cicci - Jag tror också du skulle passa skitbra som barnmorska! Inget tjafs liksom "Bit ihop och krysta ut ungen nu - DET HÄR ÄR FANTASTISKT!" Skämt åsido - du skulle vara toppen!

ha ha ha Underbart skrivet, det kändes verkligen mitt i prick.

Jag gjorde ett test i fredags, personlighets test, där det kom fram att jag till största delen ska jobba med människor, och mina starkaste sidor var empati, lyhördhet, omsorg etc. Jag belv helt paff.
    Så han tyckte jag skulle passa inom vård.
    I mitt yrke nu förekommer en hel del försäljning, jag är ingen som sitter och snackar skit, utan även där säljer jag på "känsla" ...
    Dvs bryr mig om människan, lyssnar till dess behov och sen kommer jag ihåd sådan som sjukdomar, vad branen heter osv hos en kund.... man får en nära relation och säljer en sak pga det....

• Lapinette

Cicci - dags att börja plugga igen då?! Jag kanske ska söka några jobb och så jag får göra lite personlighetstester ... för att ta reda på vad i helskotta jag ska jobba med. Resultatet lär inte bli detsamma som ditt utan snarare något mer "fyrkantigt".

• _koko_

Oj, vilket liv det har varit här! Jag tycker personligen att det var och en gör hemma i sin egen kammare ska inte andra lägga sig i så länge det inte är skadligt, men när man är "bland folk" får man ta hänsyn. Det gäller alla. Jag uppfattar det också som att det här är ett oerhört laddat ämne för dig PB, och att du läste något annat än det cicci faktiskt skrev i sina första inlägg.

Jag är världsmästare på att överanalysera, jobbar jättemycket med det för det får ju rätt onödiga konsekvenser när man försöker tolka det andra säger och hitta undermeningar isf att bara lyssna på vad de faktiskt säger.

Och framför allt lyssna till sitt eget hjärta och känna att man duger bra som man är, och att det inte spelar så stor roll vad andra tycker!

• fru AM

Cicci: jag har på senare tid också funderat på att plugga till sjuksköterska ... Tror att det skulle vara kul att jobba på BVC för min del. Man har ju snappat upp en del kunskap genom åren. Men minst tre års plugg till är kanske lite svårt att mobilisera kraft för - för mig. Det känns som om mina ca 350 tidigare poäng skulle var alite bortkastade också.

• fru AM

Hej Aleta förresten! Otroligt sorgligt och jobbigt det ni gått igenom. Får ni vidare hjälp med psykolog eller liknande?

• FruCicci

TACK min kokosflinga!
    Jag har läst flera gånger och fattade inte hur man kunde tolka det som PB gjorde....

BRA skrivet!!!

_koko_ skrev 2010-09-29 10:44:55 följande:
    Oj, vilket liv det har varit här! Jag tycker personligen att det var och en gör hemma i sin egen kammare ska inte andra lägga sig i så länge det inte är skadligt, men när man är "bland folk" får man ta hänsyn. Det gäller alla. Jag uppfattar det också som att det här är ett oerhört laddat ämne för dig PB, och att du läste något annat än det cicci faktiskt skrev i sina första inlägg. Jag är världsmästare på att överanalysera, jobbar jättemycket med det för det får ju rätt onödiga konsekvenser när man försöker tolka det andra säger och hitta undermeningar isf att bara lyssna på vad de faktiskt säger.
Svar på tråden Livets toppar och dalar