• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • MSW

Aleta: sådana misstag önskar man juh att de aldrig görs! Men allt kan juh hända..

• fru AM

Innebär vår diagnos att vi kan få lyckopiller nu, så man inte bryr sig så mycket sen?

• FruCicci

AM, jag har fått tid hos husläkarmottagningen idag... vad hade Hektor för symptom?
    Louise verkar sjuk på riktigt i dag först!

• muggles
    Mrs B skrev 2010-09-29 09:54:47 följande:
    Muggles = I stora drag handlar det om att jag jobbar med en äldre kvinna och hon vill inte släppa in mig   Det handlar om att ge och ta enligt mig, att kunna kompremissa och att kunna släppa på kontrollen, men min kollega tänker inte likadant.....
    Fy fasen vad jobbigt! Och svårt att ändra på...
  • muggles

Aleta: jag har funderat flera ggr på hur det gick för er. Så otroligt tragiskt! Vad snällt att du kom in och rapporterade hur det gått. Kram!

Egentligen borde jag kanske inte tolka ngn annans känslor (för det kan bli så fel) men jag gör ett försök: kan det vara så att PB är extra känslig nu när hon sprayar? Jag vet ju att jag själv haft åtminstone ett "gräl" med ngn här inne då när jag inte var i balans själv, och misstolkade vissa inlägg. Och jag vet att PB tyckte att förra gången med spray var hemsk

Snaily: jag tror att mjölkkörtlarna sitter mkt under armhålor osv, så själva bröstens storlek är inte avgörande. Jag vet många med mindre bröst än mig (själv har jag B-kupa men under amning hade jag D) som haft mkt mer mjölk. Min teori efter allt jag läst är att jag (och kanske Mrs B och Kängu) har haft problem på annat håll, tex fel på utdrivningsmekanismen.

• Mrs  B

Muggles = Ja, just nu känns det inget kul. Tar man inte henne på rätt sätt kan det bli väldigt surt för mig i framtiden (vi samåker och delar sysslor). Känner att jag har gett henne så mycket att det är dags för mig att ta tillbaka lite och ställa krav på henne. Men hur lätt är det att "lära en gammal hund att sitta" ????? 

• fru AM
    FruCicci skrev 2010-09-29 11:09:53 följande:
    AM, jag har fått tid hos husläkarmottagningen idag... vad hade Hektor för symptom?Louise verkar sjuk på riktigt i dag först!
    Feber! Vi har ju haft/har streptokocker hemma och äter penicillin så de tog hals- och blodprov på både Hektor och pappa. Det är bara Livia som klarat sig (hittills).
  • muggles

"med mindre bröst än jag" heter det väl dessutom

• muggles

MrsB: allt handlar om kommunikation. Men ibland är det omöjligt att kommunicera så att den andre förstår, för om den tolkar saker på "fel" sätt så blir det ändå fel... Ibland får man tyvärr lirka med de gamla rävarna... Ett sätt som kan funka är att du först bygger upp henne med beröm så att hon får bättre självförtroende. Smicker funkar alltid! Ett gammalt trick som jag använder när tillfället kräver. Man får lite brun tunga (rövslickeri) men ibland kan det ge förbluffande resultat!

Svar på tråden Livets toppar och dalar