• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Hattis

FörkylniNG skulle det vara. Har ingen aning om jag är sjuk eller inte, men jag antar att jag inte är det eftersom jag mår prima 8-10 timmar efter varje tablett.

• Fru E

Hattis-ja men visst är det en bra idé att hålla sig hos er är ändå bara i vägen när pågarna vill bygga och ha gott om plats. De vill inte ha mina dåliga råd tror jag bara mat och kaffe om ett tag

• Fru E

Ehhhhhhh nu lyckades visst maken ta bort all ström......undra om han klippte i strömkabeln eller det var meningen

• Fru E

och nu kom den tillbaka......ska sluta spamma er med tråkig info

• start september

Först av allt, Snorkis, vilka vackra dikter och vad skönt att se dig här!  Du är fantasislt duktig och stark nu. Mitt tips är att berätta för kollegorna hur du vill bli behandlad, det är nog väldigt individuellt och jag skulle nog precis som Hattis kramat dig om du var min kollega.

Angående VUL så går jag hos en gyn som är kopplat till min BM som är privat men landstingsansluten. Jag brukar ringa för inskrivning när jag plussat och de bokar då in VUL pga min historik. Det skumma är att eftersom jag planerar att skivas in är det gratis som del av mödravården, har det gått snett är det vanligt gynbesök, 300 kr eller vad det kostar. Nu har jag frikort (lite MF och några dagisinfektioner så går det fort : D) men det är lite skumt att gå och betala efteråt baserat på utfall. Sist (som var första gången det gått fel redan i v7) bad jag dem kolla frikortet när jag kom eftersom jag trodde det gått fel för att slippa stå där efteråt.

Jag har alltså inte ringt vanlig gynmottagning på sjukhus så jag vet inte vad de säger. En kompis som haft många MF men nu väntar sin tvåa fick VUL via landstinget här utam problem vet jag, ordinare läkarbesökstaxa.

• kängu

Hej hopp Vickan, jag är här men ska snart stänga ner!

Idag blev jag hux flux erbjuden ett jobb (bara 20%), här i lilla staden där jag bor.  En gammal klassis som undrade om jag var intresserad- kontakter is the shit alltså! Tror dock att det är ett vikariat, och som sagt bara en dag i veckan (fast det passar ju rätt så perfekt nu medan jag fortf. är mammaledig. Känns kul

• smint

Kängu: Oj vad roligt med ett litet jobberbjudande, perfekt när du är ledig ju. 

oj vilken diskussion det varit här inne, jag ammade ju så kort så jag kan inte säga hur länge jag skulle ha ammat om det funkat. Men jag har sett en del barn på förskolan som skolats in och fortfarande ammats en del och dom har fått det ganska tufft när mamman sedan inte är med längre..

Men men. jag har en gammal kollega som skriver en blogg och hon ammar länge, hon fick barn nr 2 nu och nu ammar hon båda barnen. den äldsta är nu 2,5 år. Så länge alla trivs med det och det är på allas villkor så fine. Men när barnen börjar närma sig 3-4 så nja. Såg en liten chockande grej på semestern, när vi var och handlade i lokala ica butiken så ser jag ett par och deras barn gå i butiken, mamman hade bara bikini överdel på sig om jag inte minns fel, helt plötsligt kommer det ena barnet springande och drar ned bhn på mamman och börjar amma mitt i butiken. Det barnet var väl typ 4.. fine om man gör det hemma i den åldern men det där kändes lite väl..

• smint

annars rullar dagarna på här, lite rörigt på jobbet med lite allt möjligt som händer. Håller på att skriva min havandeskapsansökan nu och skall försöka få iväg den till helgen.. Hyser inte så stora förhoppingar på att få det men testa skall jag göra.  Sist blev jag sjukskriven sista 2 månaderna istället.. 

Svar på tråden Livets toppar och dalar