• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Parnassia

Den här dagen måste gå till historien som en av dagens lugnaste i tråden!!

Jag har ett barn kvar att natta, sen blir det soffan.

• passionsblomman

Ååååh!
    Imorgon ska jag till den här jobbcoachen jag har, och jag ska sammanställa en del saker till dess. Sådant som kräver att man tänkt. Ordentligt.
    I huvudet har det väl hänt en del av det som ska tänkas ut. Tror jag iallafall.
    Men det står inget alls på papper än.

*Åke Ågren dansar mazurka i skallen*

Jag får sätta mig i soffan och försöka peta ner något i mitt block.

• MSW

Nu ringde doktorn, blodvärdet låg på 7.. Alltså jättelågt, så nu ska jag äta cyklokapron (blodstillande tabletter) tills blödningen tar slut.. Men jag förstår ändå inte varför det tog sådan fart efter så många dagar.. Nytt blodprov om två veckor (när jag egentligen skulle ha tagit nästa blodprov).. Ungefär som jag räknade med... Men jag önskar juh att jag kunde stanna "På topp"!

Nu ska jag krypa ner i soffan hos maken en stund innan det blir dags att sova...

• viktualia

MSW - låter tungt det där!

PB - heja dig i plitandet!

Ego - har verkligen gått LÖS på äpplena ikväll! Massa god äppeldricka fixad! Och ett gäng lådor med äpplen har blivit packade också. Har haft en rätt lattjo dag med besök på vettig ÖF om än i andra änden av stan. Är på värsta fredagshumöret.. ha ha ha.. men det beror väl på sovmorgonen imorse!

*tjoooodeeelihooooo*

• Klockarbol

Det var en stillsam tråd i dag minsann! Jag har läst ikapp på nolltid

MSW - läskigt med så kraftig blödning
    Men ett blodvärde på 7??? Ska inte det ligga en bit över 100? Eller pratar vi olika blodvärden?

Oms - en jättestor kram till dig! Och en påse som innehåller liten stund av lugn och ro!

Hm, inte hjälpte det att det var få inlägg att läsa - jag kommer inte ihåg ett smack iaf :/
    Teflonminne... (kan bero på att jag fakturerar samtidgt men antagligen är det teflon det handlar om!)

Vink Vink Viktualia och alla andra

• Snorkfröken77

Hej hej!

Här är en trött och ledsen Snorkfröken. Har haft den värsta dagen på mycket länge, vet inte hur många gånger jag gråtit. Har även varit tvungen att ta sömntabletter i två nätter i rad för att jag är lesden och har ångest när vi ska sova. Jag är helt slut efter de två ynka timmarna på jobbet och jag känner i hela min kropp att jag inte vill vara på jobbet. Och min livsgnista är ju lätt fladdrande nu och jobbgnistan är obefintlig så det är tungt. Vet inte om jag kommer orka gå upp så snabbt i arbetstid som vi har planerat, vi får se.

Vickan - Härligt med all äppelaktivitet! Vi har tre äppelträd och är inte så bra på att ta hand om dem...men jag brukar tänka att rådjuren är ju iaf lyckliga.

Ore - Jobbigt med intervju som inte går som man tänkt sig. Så kändes ju min intervju inför den här jobbet och jag fick det ju trots allt. Så man vet aldrig...

MSW - Men fy, det låter inget vidare. Är det pga din sjukdom du fortsätter att blöda eller vet man inte?

Apropå amningsdiskussionen, det har jag ingen åsikt om, men kan konstatera att det ÄR lätt att att det blir fel eller "hårt" när man skriver och inte kan höra tonfall eller se ansiktsuttryck.

I morgon ska jag fika för första gången med alla andra om jag orkar, håll tummarna för mig!

Kram!

• Klockarbol

Hej Snorkfröken!
    Hoppas du får en något bättre dag i morgon och att du får sova lite i natt.
    Håller tummarna för att det blir fika med kollegorna i morgon! Men om det inte blir i morgon så blir det en annan gång och det är helt ju ok det också!

Klokt skrivet om 'hårdheten' i den skrivna texten! Det är ju väldigt sant att text i snabba och halvsnabba medier riskerar att bli trubbigt och kantigt även om avsikten är en helt annan.

• viktualia

åååå Snorkis! Håller alla tummar! För livsgnista, fikastund och god sömn!!! *massa kramar*

Svar på tråden Livets toppar och dalar