• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • muggles

Men va fasen, jag mår ändå rätt bra idag! Solen skiner och jag har lite att göra på jobbet (äntligen!) som gör att jag inte hinner tänka så mkt. Pratade med min mamma igår och hon verkar så himla positiv och tror stenhårt på att det ska gå vägen denna gång, så jag blev faktiskt påverkad av det

• viktualia

Godmorgon!

Här har den, troligen, obligatoriska delen av föräldrarutbildningen inträffat. Den när man inser att barnet kan röra på sig och därmed utsätta sig för faror. Det råkade bli dubbelsängen för Trollets del och jag stod med ryggen till och grejade i garderoben. När jag vänder mig om ligger Trollet på rygg med huvudet utanför sängkanten, motsatt sida mot var jag la honom, och tittar förundrat på väggen upponer. Vääääldigt nära att han hade störtat ner i golvet med huvudet före.. hm...

Omsan- skickar en massa stärkande och läkande kramar!! Gummman vad tungt det lät!!

• muggles

Vickan: bra med näsbränna som inte ledde till några skador!

• viktualia
    muggles skrev 2010-09-30 11:10:25 följande:
    Vickan: bra med näsbränna som inte ledde till några skador!
    exakt så!
  • Fru E

MSW-jag tar gärna lite tant här har det inte kommit igång än men än har jag inte passerat 30 dagars intervallen utan det är några dagar till. Så typiskt om det ska strula nu när den ändå hållit sig på mattan de senaste månaderna och jag varit nöjd, ja vi får se

Vickan-andan i halsgropen men tur att det inte hände något!

Mugglan-INTE skrämmas så!!!

Oms-usch vad allt snurrar på för dig skickar lite styrkekramar!

Resultatet efter gårdagens kökshjälp är att vi har flyttat kyl&frys till rätt ställe dvsi köket och inte i hallen och några skåp kommit på plats. Ikväll kommer en annan kompis och hjälper till och jag smiter och simmar med de andra tjejerna

• muggles

EA: skönt med köksframgångarna! Jag lovar att inte skrämmas fler ggr. Har du inte ens fått spottings än? Hoppas att det inte strular!

• Fru E

Mugglan-jo spottings sen några dagar men det har jag inte haft de senaste två månaderna vilket har varit sååååå skönt! Tanten har kommit direkt och varit lite större än innan så nu är nog akun nöjd

• Ore

Mutter, läst ikapp och skrivit långt inlägg som försvann.

Får bli en kortversion igen...

Mugglan: Tur att jag läser fort, hjärtat hann bara halvvägs upp mot halsgropen

Fru E: Härligt med köksframgångar!

Oms: Kram! Och hoppas att livet lugnar ner sig för dig snart!

Kramar även till Aleta och Snorkis, och övriga som behöver det.

Hattis: Är biverkningarna ff lika jobbiga?

AM: Lät sjukt jobbigt att få tag på rätt medicin till Hektor, men skönt att det funkade till slut! *Noterar att försöka få pyttesmå piller när lillkillen någon gång behöver penicillin* Tycker jag hör många som har avsmak för saker som de fått till medicin...

Tror för övrigt att Cicci skulle bli en utmärkt BM och AM en utmärkt BVC-sköterska

Det som kändes litet konstigt med min intervju var att de jag träffade inte var så bra på det... Först fick jag en presentation av företaget, och jag kunde fråga litet. Sedan skulle jag berätta litet om mig själv, och behövde inte säga många meningar förrän de började fråga en massa om vad jag gör i mitt nuvarande jobb, ganska specifika grejer ibland (hur jag arbetat med vissa frågor). Och jag känner att det blev mycket kring delar av mitt jobb, men att helheten kanske gick litet förlorad...? Men sedan fick jag en rundvandring med en av dem, och då pratade vi litet mer om vissa saker och jag fick med litet fler aspekter (som jag hoppas att denna personen tar upp, om han nu gillade det han hörde)... I slutet av nästa vecka får jag reda på om jag kommer vidare, det verkar som att de vill ha en andra intervjuomgång...

• Fru E

Ore-kopieraknappen är nu min bästa vän innan jag trycker på posta

• Fru E

Sover alla idag nu när jag har tid att sitta här hela dagen

Svar på tråden Livets toppar och dalar