• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • muggles

Snaily: nej jag har glömt hur du nojade innan v7 Du får gärna påminna mig

• muggles

Cicci: du ville ha symptomlista. Jag börjar fundera på om jag har grav-nästäppa. Två nätter i rad har jag varit täppt i näsan men det går över på dagen. Först trodde jag det var en förkylning med det verkar det ju inte vara. Sedan är väl brösten liite liite ömma också och maken tyckte det verkade större Fast det undrar jag om inte det är inbillning, kan det vara så redan? De kanske växer fortare andra gången?

• MSW

Åh mugglan vad rädd jag blev! (----------) oms: fy vad jobbigt! *kram* (-----) här forsar blodet fortfarande, (dag10 idag).. Fru E: du kan gärna få tant från mig, om det fortfarande inte kommit igång! Hoppas ni kom långt med köket! I går var jag verkligen helt under isen och googlade depression och allt möjligt! Nu trotsar sonen för att få min uppmärksamhet så nog dags att göra ngt annat!

• muggles

MSW: hoppas på att dina prover visar bra värden. Tror du att det är tidigt mf som gör att blodet forsar?

• MSW

Mugglan: tanken har slagit mig, men jag testade juh negativt 3dagar innan tanten kom.. Så jag tror inte att det är så.. Men man vet juh aldrig.. Det hade nästan varit det "bästa", isf är det juh inget knas med värdena (eller ngt annat heller) Ska snart bege mig bort och väcka lillasyster så hon kan skjutsa till doktorn.. Så får vi se sen...

• Lapinette

mugglan - nu satte jag vattnet i fel strupe och fick panikkänsla i bröstet! ... sen läste jag vidare och såg att det var en dröm ....PUST! Inte skrämmas så där!

• muggles

Lappis: jag håller med om att det var ganska elakt... Förlåt!

• _koko_

passionsblomman skrev 2010-09-29 14:03:56 följande:
    Koko, jag fattar det första stycket, men det andra om komplexen får du gärna utveckla. Tänker du att man väntar sig negativa reaktioner runt amningen och då också får det eller?

Nej, inte alls. Jag menar att man tolkar andras bemötande felaktigt. Det har väl i slutändan med självkänsla att göra, man tror inte att någon annan kan tänka eller mena något positivt eftersom man själv har svårt att göra det. Jag har väldigt mycket egen erfarenhet av detta och menar det jag skriver i generella ordalag.

passionsblomman skrev 2010-09-29 22:21:38 följande:

Att vi ska vara osårbara inför andras åsikter är inget som ingår i demokrati eller yttrandefrihetens förutsättningar. Och jag är inte så säker på att det vore positivt om vi vore det heller. Osårbara alltså. För egen personlig del så kanske det är så, att jag framstår som känslig. Och jag vet att jag analyserar.Men jag anser inte att det behövs ett "över" framför något av orden. Jag ser det som att det faktum att jag lyssnar på människor och tar dem på allvar, att de betyder något för mig och att vad de säger och tänker spelar roll, gör att jag också blir sårbar inför dem. Och ju viktigare och närmare någon är i mitt liv, desto större tyngd får orden och vad som sägs från den personen.Ni har kommit att bli mycket viktiga i mitt liv. Därför spelar det numera större roll vad ni tycker och tänker än det gjorde för ett år sedan.Vad ni tycker om mig personligen spelar också större roll. Det är därför det är med ett visst mått av nervositet jag träffar er irl.

Jag som är självutnämnd expert på ämnet tycker absolut att man kan överanalysera och vara överkänslig. Det hänger ganska mycket ihop med det jag skriver här ovan, när man vrider och vänder på saker så mycket att den ursprungliga innebörden tappas bort. När man missförstår, inte på grund av att den man pratar med är otydlig, utan för att man själv har ett slags "negativt filter".

Jag läste tråden när du länkade till den första gången, men har inte läst uppdateringarna sedan dess. Då triggade den inte alls igång mig lika mycket som dig, antagligen för att det inte är något känsligt ämne för mig, men även för att personen som skrev det uttryckte sig så omoget. Precis som du bryr jag mig om vad de i min närhet tycker, men någon helt okänd på nätet, som uppenbarligen går igång på att skriva nedsättande, nä, det kan jag skaka av mig.

Skulle vilja skriva mer (det tar tid att formulera sig), men nu måste jag på möte. Ska försöka återkomma!

• snaily

MSW
    Men fyy vad läskigt med allt blod! Nu får det väl allt ta och sluta!

Muggles
    GUD vad du SKRÄMS, fy skäms!
    (rim där också )
    Jo, jag mådde ju så bra (fysiskt) och hade noll symptom så trodde verkligen inte på att jag var gravid. Samtidigt hade det ju inte kommit något blod heller men jag tog ju proggisar... så jag var rätt inställd på att det skulle se illa ut på VULet, istället fick vi tappa hakorna av att faktiskt se ett pickande hjärta!

Koko
    Har du packat? Ha en superhärlig resa om vi inte skrivs innan dess!!

Nu ska jag hasta iväg, ska ta en sväng till ett stort och jobbigt köpcentrum (inget för en lantis som mig ), har ett sånt där gratispaket att hämta ut på babyproffsen...

• muggles

Koko: är det nu du ska iväg till NYC? Ååååh, vad härligt, måste vara min favvostad ute i världen!

Snaily: problemet för min del är att förra gången kom det heller inte ngt blod men då var det ju ändå inget bra tecken. MA upptäcktes först i v11 men de sa att embryot förmodligen avstannat redan i v5 el så. Kroppen fortssatte däremot att tro att den var gravid för jag hade symptom fram till åtminstone v9.

Svar på tråden Livets toppar och dalar