• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • muggles

Jag har hört talas om folk som gjort pannkakor på infryst bröstmjölk. Typ "varför ligger den här och skräpar i frysen - vi gör åt den istället!" Det ni!!! Men det kan vara en skröna också. Ni vet jobbarkompisens kompis osv.

Nennebäst: VUL har jag ingen aaaaning om ännu, det får lösa sig. I värsta fall blir vi 1000 pix fattigare men det är ju själsfrid värt som vi vet (men fyttirackarn för att betala 1000 kr och få veta att det är tomt därinne ). Vaddå beundransvärd inställning - var hittar du den någonstan??? *tittar mig omkring*

Vickan: välling/gröt - är inte det "same shit but different name"?!

Äntligen klar med kurssliderna (tror jag ja, tills jag gjort övningarna imorgon och inser alla ändringar jag måste göra. suck). Ringde hem och fick veta av min kära mor att Moa precis somnat(!). Men väck henne då människa!

• Lapinette

Gröt och välling samma sak??!!! Gröt är ju gott!

Mysigt att lulla omkring hemma hela dagen ... ser fram emot det ! Fast vårt barn kommer ju vara i springtagen redan från början så det kommer troligen inte att bli så lugnt.

Nej, ska nog packa ihop och knata hem. Ikväl är det dessertprovning på schemat .

• Aleta

Ingen fara Muggles, jag gick ju hit till tråden idag för att rapportera, klart ni får fråga. Ni engagerade ju er när allt var förvirring och kaos för mig.

Nu drar jag mig tillbaka till den andra tråden. Två stycken är mer än jag klarar av trots neurotypiskt syndrom. (Eller kanske lider jag inte av det?)
    Om någon undrar något mer så kan ni be Passionsblomman hojta på mig.

Många, många kramar. ♥

• Lapinette

Aleta - kramar om innan du försvinner!

• nennesjuttioåtta

mugglan - har den (inställningen) ändrat sig? fånga dagen, du är ju gravid just nu!  

• passionsblomman

Vickan, en aningslös fundering-eftersom min son aldrig ville ha välling, men blir det inte typ samma sak ifall man blandar vällingen riktigt tjock? Och du som råsaftar, kanske kunde sätta smak på "vällinggröten" då?

• nennesjuttioåtta

lappis - men du är ju van att röra dig, så det kommer ju vara en kakbit!

muggles - åk hit, här kostade privat VUL 500 spänn, tror jag. Fast det är klart, vad kostar tågbiljetten...

• nennesjuttioåtta

Ore - aha, ja jag får väl se hur det artar sig. Sen jag slutade med bajsmedlet så har det då inte hänt någon olycka den vägen men det gäller ju att stå nära wc-dörren för att vara safe ändå. och så hoppas jag att mina knipövingar ger resultat snart å jag slipper se livmodern i dagsljus. *ryser*

• nennesjuttioåtta

muggles - och jag som precis ska göra fläskpannkaka, tack för tipset!

• viktualia
    muggles skrev 2010-09-29 16:56:59 följande:
    * Vickan: välling/gröt - är inte det "same shit but different name"?!
    Jopp! Näringsmässigt är det helt utbytbart... men välling känns enklare att servera.. Det var bara därför vi provade med välling. Och egentligen är kanske gröt är mindre beroendeframkallande eftersom det serveras på samma sätt som annan mat..

alltså testar jag med välling med nån dags mellanrum men annars äter han gröt glatt och mindre kladdat!

... men PB... det var ju en idé! att hälla rå äppeljuice i vällingen!!! ska testas!!

Svar på tråden Livets toppar och dalar