• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • snaily

PB
    Skönt att det gick bra med din mamma! Hade hon också cancer eller?
    Jo, jag gillar broccoli och äter det en del, tycker jag äter ganska järnrik mat OCH tar Niferex varje dag men min kropp verkar inte ha fattat det riktigt. Nåja, har ju inte vansinnesdåliga värden och det vänder väl sen efter födseln när man inte behöver släpa runt på så mycket extra blodvolym.

Natti natti!

• Hattis

Av ren trötthet försökte jag logga in med fel e-postadress och konstiga kombinationer av de jag har, ett under att inte BT låste mitt konto.

OMS - Det där lät inte lite slitigt. Bara all TID som går åt till att åka och ta prover... Styrkekramar!

Snaily - Vad bra att ha en ordentlig mor - dotterdag inför något sådant. Har missat om du berättat om det tidigare. Hoppas att det inte är så allvarligt

Det är vitt fladder man ser på 6+3 Vulen alltså... *drömmer*

Muggles/September - Min erfarenhet av VUL-kostnad överensstämmer på pricken med vad September beskrev. Går också hos privat gyn och nu sist fick jag betala 270:- eftersom det räknas som gynbesök då det inte var vid liv men om jag skulle skrivit in mig "om det fladdrat" så hade det varit gratis. Även om jag förstår logiken så känns det lite konstigt. Rätt knepigt att sitta och grina "och så var det 270:-". Hm.

Jag ska ta nya prover efter 4 veckor med medicinen och sluta äta den om jag plussar. Här har det inte sexats så mycket senaste veckan eftersom jag mår pyton, men jag letar glada gubbar och har medicinen effekt så skulle det kunna dyka upp någon till helgen. Får se hur många paket m stickor det blir den här gången, sist var det tre. Dyker det upp gubbe så blir det till att skumpa oavsett hur jag mår! Har sett till att maken och jag inte är ifrån varandra mer än ett och ett halvt dygn den närmaste månaden.

• Hattis

Kängu - Grattis till din tillhörighet till headhuntingligan! Wow

• Hattis

Jo, PB, jag hade viss ågren över vad jag skrev angående att ta åt sig liiite för mycket (just eftersom jag tror att jag har rätt ). En knepighet med tråden för mig (tror inte att jag är ensam om detta) är att jag inte känner att jag riktigt har tillräcklig tid för att på djupet gå in i och riktigt förklara precis vad jag anser och hur jag känner i mina inlägg. Det kan medföra (tycker jag själv) att orden inte blir vägda på guldvåg utan ofta (men inte alltid!) får ses som något jag skriver "i farten".

Kan hålla med om det du säger om IRL-träffarna (fantastiskt bra beskrivet) - lite läskigt! Men alltid så lyckat

• passionsblomman

snaily skrev 2010-09-29 22:46:56 följande:
    PBSkönt att det gick bra med din mamma! Hade hon också cancer eller?Jo, jag gillar broccoli och äter det en del, tycker jag äter ganska järnrik mat OCH tar Niferex varje dag men min kropp verkar inte ha fattat det riktigt. Nåja, har ju inte vansinnesdåliga värden och det vänder väl sen efter födseln när man inte behöver släpa runt på så mycket extra blodvolym. Natti natti!

Nä, jag fattade det inte så hon fick besked att hon "hade förändringar som de ville operera för säkerhets skull".

• Hattis

Bara jag kvar här och ögona går i kors - dags att lyssna till sängen som står och ropar.

• muggles

Gomorrrrron gomorrrrron gomorrron det är Weiron i ottan!

• muggles

Jag gick på toa och såg en liten blodfläck i trosan, sedan när jag kissade kom det blodblandat kiss

... som tur är var det bara en mardröm. En mardröm som fick mig att vakna innan klockan ringde (och de som känner mig vet att det händer inte ofta!)

• muggles

Omsan: herregud vad du har det kämpigt nu! Vad läskigt det låter med dina sjukdomar, att de inte riktigt kan diagnosticera dem och att du inte har fått behandling än. Hoppas så att de hittar rätt snart! Och så dottern och gräl med maken på det Många många kramar!

Hattis: jag hade inte fattat att ni bara hade prickat några få gånger på det året ni försökt bli gravida, jag trodde ni hade försökt pricka varje månad, men då förstår jag att du tycker du har ganska lätt att bli gravid. Men du kanske har ännu lättare om nu medicinen verkar? Hoppas verkligen att den gör det, för det låter rätt jobbigt att må så dåligt

Jag tror faktiskt att jag kan få till ett VUL via vanliga landstinget med tanke på mitt MA, jag ser inte hur de kan neka. Och bara man kommer fram till gyn på Sahlgrenska så är min erfarenhet att de är väldigt bra, kruxet är att ha rätt tel.nr (men det har jag! ). El så kan man ringa via Sjukvårdsupplysningen, de kan också boka in tider så man slipper sitta på akuten i 6h som jag gjorde. Det är bara via vanliga MVC som det är svårt med VUL, de befattar sig inte med sådana trivialiteter. MVC behöver ju inte hantera dem som får MA/MF utan det gör ju gyn, så jag tror inte de fattar hur vanligt det är.

Svar på tråden Livets toppar och dalar