• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • passionsblomman

fru AM skrev 2010-10-01 21:35:41 följande:
    Fast inte så många som förväntas av en 18-månaders. Gokväll i stugan!  

Han kan väl för bövelen inte hjälpa att han är före sin tid och hur var det nu med den där trånga ramen. Han kanske har ett sådant geni inom sig att han inte har TID tat hålla på med att gå och prata och annat larv "Jag tänker, alltså är jag". Han knäcker kanske just nu inte bara ägg utan gåtan hur man botar förkylningsvirus eller varför inte HIV eller något annat än så länge obotligt.

• Klockarbol

passionsblomman skrev 2010-10-01 21:46:56 följande:
      Han kan väl för bövelen inte hjälpa att han är före sin tid och hur var det nu med den där trånga ramen. Han kanske har ett sådant geni inom sig att han inte har TID tat hålla på med att gå och prata och annat larv "Jag tänker, alltså är jag". Han knäcker kanske just nu inte bara ägg utan gåtan hur man botar förkylningsvirus eller varför inte HIV eller något annat än så länge obotligt.

Håller med jag! Här om nånstans är det väl trånga ramar!!

När det begav sig med stora drabbades vi av en distriktssköterska som utbrast:
    " Å vilket A-barn ni har!"
    Varpå jag naivt frågade om inte dom som blev tillsagda att dom hade B-barn blev ledsna?
    Jag fick inget svar på det... (Men en ny distriktssköterska )

Dessutom tänker jag frankt påstå att det inte alls var nån fördel att ha en 9-månaders som reste sig upp och gick! Oavsett hur 'högt' det placerade mig i "jag har duktigaste bebisen"-racet!

Efter 3:e hjärnskakningen fick vi ha lekhjälm på ungen JÄMT i mer än ett halvår...

Så jag håller på Hektor jag!

• passionsblomman

Jag älskar folk som kan det här med ordvrängeri!

">

Jag vill också skriva roliga och sorgliga och fantastiska låttexter!
    Varför är man inte ett muskgeni!

• Klockarbol

MSW - Rackarns! Så lågt trombocytvärde låter inte kul alls  Hur fort hjälper behandlingen du fick? Hoppas det hjälper riktigt fort!

Oms - Maken har lämnat intresseanmälningar på ett par orter, i närheten av oss, som har samma typ av verksamhet som det han jobbade med i somras.
    Tidigare jobbade han med butiksservice (beställa varor, plocka och bygga hyllor för olika varumärken) men den branschen har det väldigt tufft nu efter lågkonjunkturen. Annars trivdes han väldigt bra även med det. Han är lyckligast om det är omväxling på jobbet

PB - Inbox kommer under kvällen
    Och så härligt att det finns fler än jag som väntar på sömntågen! Mina tåg kommer dock väldigt sällan och stannar bara några minuter vid God Natt-perrongen

Piggelin - Låter som en bra idé med en praktisk plan på kylskåpet så du får möjlighet att koppla av lite. Och när det är dags så kommer förhoppningsvis lilla A att se det hela mer som ett äventyr än som något stökigt!

Muggles - usch och fy för mardrömmar  Det kanske hjälper lite om jag tittar under sängen och säger 'fy och väck med er'? Familjens 8-åring hävdar bestämt att det hjälper så jag försöker iaf! Kram.

"Mors Lilla Olle"-te hade jag med som present till den nyblivna mannen när jag kom hem från konferensen i Stenungsund, det är ett rackarns gott te!
    (Inte kan ni väl gissa vad maken heter nu? )

Har tänkt mycket på Snorkfröken i dag. Hoppas så att hennes dag var någotsånär uthärdlig.

Och apropå små trådgubbar på axeln - lika tryggt som det är att lyssna till dom när det behövs, lika mycket grubblar jag när en gubbe eller två inte har hörts av på ett tag...

Ett litet hej från några stycken skulle kännas bra och jag undrar hur KikkiKikki har det?

• Snorkfröken77

Såg att BS undrat hur det gått för mig idag så jag får väl komma ut ur smygläsargarderoben och rapportera

Fikat gick över förväntan, jag satt på helspänn hela tiden (glömde tom ta med mig något att fika med, vilket min chef påpekade lite försynt) inte så många som fikade och de som kom sa bara att de var glada att se mig. Skönt.

Dagens höjdpunkt på jobbet var att man kunde beställa kalendrar för nästa år och jag har extremt osunt förhållande till kalendrar, det tar lång tid för mig att välja för den måste ju passa mig (måste vara veckovis uppslag, med tidsangivelser vertikalt och i rätt storlek) och helst vill jag ju ha en ny modell för att inte verka tråkig...Och om jag ska vara ärlig hinner jag byta någon gång under ett år också. Men den där känslan att stå och bläddra med min närmsta kollega och vän och kommentera vilken vi skulle beställa och tänka på att få en ny kalender med oskrivna blad, det kändes så bra. Jag vill lägga det här året bakom mig nu. Man får ta till vara på de små ögonblicken då man mår bra och faktiskt tycker något är roligt och suga i sig dem och passa på att njuta.

Annars har jag mått så mycket bättre idag. Det följer mönstret jag haft förut, när jag dippat rejält och varit på botten så brukar alltid dagen efter bli ganska bra, det är väl psykets sätt att få en att överleva, man orkar inte gråta hur mycket som helst.

Orkade även träffa en vän idag och berätta för henne vad som hänt och på något vis känns det som när jag berättar allt från början till slut så är det som att jag läker lite lite grann för varje gång, kanske är  det för att jag får dela av mig av smärtan och lägga över lite grann på någon annan?

Nog om mig!

BS - Vad har du köpt för tavla till Astrid?

AM - Tycker social kompetens (läs charma trådflickor) borde värderas högre än en massa annat trams! Något helt annat: Jag fick ju tre amningstoppar av dig, vill du ha tillbaks dem?

Vad har hänt med Telis? *förvirrad* Har jag missat nåt?

smint - Härligt med champagne! När jag hade jobbat 10 år på förra företaget så var det ingen ens som sa något...

Tinga - Vilken smaskig middag! *mums* Apropå vad du skrev förut så tror jag också att vi upplevt lite samma känslor och du kannibaliserar inte eller vad du skrev! *kram*

En fråga - Hur lång tid tar det innan magen återgått mer till det normala? Jag tycker att min ser ut som i början av graviditeten, småsvullen sådär. Problemet är att jag får fortfarande inte på mig normala byxor pga av magen även om jag tar stora storlekar ("några" kilon finns ju kvar oxå) Och jag tycker inte det är superfestligt att gå i mammabyxor till jobbet därför undrar jag om ni kan dela med er ungefär när kunde ni klämma in er i ett par vanliga byxor igen? (och ni som kom i vanliga byxor dagen efter förlossningen behöver inte svara )

• passionsblomman

BS, UNDERBART att höra att du hade en bättre dag!

Byxor? få se nu...mina Fristadsbrallor som jag bara måste ha i trädgården kom jag inte i i april, men i maj gick det. (sonen är född i mitten av februari)
    Sedan har jag köpt väldigt många nya byxor. I allt strörre storlekar. jag hade 36 innan sonen, 38 efter och sedan har det bara burit utför. Låt inte det hända dig!

• _koko_

Vink vink, nu drar jag till NY. Snorkis, största kramen! Önskar jag hade tid att skriva mer, men 6.30 går skjutsen till arn! Kram på er!

• Oms

Ingen grön plupp så långt ögat når, misstänker att de som inte har små barn ligger o sover just nu och de som har barn kanske har fullt upp m dem? Här har vi varit vakna sen kl 06:45, sitter nu m min minsta bredvid mig (läs på mig) och tittar på "Djungel hjul" på playhouse disney. Maken har sovmorgon på lördagar så han ligger o gottar sig i sängen - i morn är de tmin tur så jag har ngt att se fram emot

mår lite bättre faktiskt och liten med så tror att det måste vara er tumhållning som gjort det!

idag ska vi bara var, städa lite, försöka fixa m stora tjejens dator, ja just det ja -

ngt dataproffs här inne? som kan det här med trådlöst nätverk?

Vi har en stationär dator som inte har ngt inbyggt nätverkskort men som i övrigt ör super och den ska in i stora tjejens dum då henne laptop pajat. Vi har då köpt till trådlöst nätverkskort på USB-sticka  och efter alla konstens regler installerat den samme efter uppdatering av drivrutiner både för vår laptop och fö routern då befintliga drivrutiner var för gamla för det nya nätverkskortet. Allt fungerad men det gick långsamt så tilbaka till butiken och byta till en med större styrka... vad tror ni hände då?

Det gick inte att installera, helt plötsligt kopplar den stationära datorn upp sig på samma sginal som laptopen så det blir en intressekonflikt och INGEN dator fungera då... jag blri såå¨trött på sånt här som bara ska fungera!

dessutom måste vi köpa en ny starkare router då den vi har inte räcker tydligen för att nå in till dotterns rum (det har fungerat med laptopen tidigare så jag vet itne varför den inte fungera nu?)

dottern är ju så arg på detta då hon inte kan sitta i sitt rum och hålla på datorn och dessutom får vi "slåss" om laptopen...

varför ska allt bara krångla nu för?

• Fru E

*Muttrar*

Varför köper man en ny hoj när den ändå bara går sönder
    Planen för idag var att köra upp till svärmor på förmiddagsfika innan bygghjälpen kommer efter lunch. Sagt och gjort, på med alla lager kläder (och det krävs några stycken nu), ut med hojjarna och iväg så långt så bra. Efter några km klickade kopplingen till precis som om man tänker att den bara fastnat lite men inget speciellt händer. Vid stopplikt uppför sig kopplingen konstigt och jag hittar inte ens dragläget, maken får vända sin hoj och konstaterar att kopplingsvajern är så gott som avsliten ja men jippiee!
    Maken tar min hoj och jag hans så kör vi vacker hemåt igen så nu är maken och köper ny vajer som iofs är enkel att byta men ändå. Besöket får vi ställa in eftersom vi inte hinner upp, fika och ner till lunch.....attans!

Jag får väl sätta upp gardiner, knyppla eller nåt istället för att köra hoj *mutter*

AM-ska se om maken har länken kvar på sin dator för det var där jag öppnade den

• Fru E

Oms-jag kan höra med maken vad han tror när han är tillbaka från att ha köpt vajer till mig

Svar på tråden Livets toppar och dalar