Såg att BS undrat hur det gått för mig idag så jag får väl komma ut ur smygläsargarderoben och rapportera
Fikat gick över förväntan, jag satt på helspänn hela tiden (glömde tom ta med mig något att fika med, vilket min chef påpekade lite försynt) inte så många som fikade och de som kom sa bara att de var glada att se mig. Skönt.
Dagens höjdpunkt på jobbet var att man kunde beställa kalendrar för nästa år och jag har extremt osunt förhållande till kalendrar, det tar lång tid för mig att välja för den måste ju passa mig (måste vara veckovis uppslag, med tidsangivelser vertikalt och i rätt storlek) och helst vill jag ju ha en ny modell för att inte verka tråkig...Och om jag ska vara ärlig hinner jag byta någon gång under ett år också. Men den där känslan att stå och bläddra med min närmsta kollega och vän och kommentera vilken vi skulle beställa och tänka på att få en ny kalender med oskrivna blad, det kändes så bra. Jag vill lägga det här året bakom mig nu. Man får ta till vara på de små ögonblicken då man mår bra och faktiskt tycker något är roligt och suga i sig dem och passa på att njuta.
Annars har jag mått så mycket bättre idag. Det följer mönstret jag haft förut, när jag dippat rejält och varit på botten så brukar alltid dagen efter bli ganska bra, det är väl psykets sätt att få en att överleva, man orkar inte gråta hur mycket som helst.
Orkade även träffa en vän idag och berätta för henne vad som hänt och på något vis känns det som när jag berättar allt från början till slut så är det som att jag läker lite lite grann för varje gång, kanske är det för att jag får dela av mig av smärtan och lägga över lite grann på någon annan?
Nog om mig!
BS - Vad har du köpt för tavla till Astrid?
AM - Tycker social kompetens (läs charma trådflickor) borde värderas högre än en massa annat trams!
Något helt annat: Jag fick ju tre amningstoppar av dig, vill du ha tillbaks dem?
Vad har hänt med Telis? *förvirrad* Har jag missat nåt?
smint - Härligt med champagne! När jag hade jobbat 10 år på förra företaget så var det ingen ens som sa något...
Tinga - Vilken smaskig middag! *mums* Apropå vad du skrev förut så tror jag också att vi upplevt lite samma känslor och du kannibaliserar inte eller vad du skrev! *kram*
En fråga - Hur lång tid tar det innan magen återgått mer till det normala? Jag tycker att min ser ut som i början av graviditeten, småsvullen sådär. Problemet är att jag får fortfarande inte på mig normala byxor pga av magen även om jag tar stora storlekar ("några" kilon finns ju kvar oxå) Och jag tycker inte det är superfestligt att gå i mammabyxor till jobbet
därför undrar jag om ni kan dela med er ungefär när kunde ni klämma in er i ett par vanliga byxor igen? (och ni som kom i vanliga byxor dagen efter förlossningen behöver inte svara
)