• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Tinga

Som jag trodde blev inga gardiner sydda den här helgen, fast jag har faktiskt "alibi". Jag köpte en gardinstång på Bauhaus för ett tag sen, men kände mig inte riktigt nöjd, så i fredags blev det en tur till "fina gardinaffären" här i stan, där jag hittade en stång som föll mig bättre i smaken. Fast det är 2 veckors leveranstid på den, så därför brydde jag mig inte om att sy gardiner den här helgen. När jag väl skrider till verket vill jag ha gardinstången på plats, så att jag kan göra allting färdigt direkt, inklusive upplägg.

Fast jag har inte helt legat på latsidan ändå - idag har jag bakat bröd och kokat äppelmarmelad (tack för receptet, Vickan ). För mig är nybakat bröd med gott pålägg en svårslagen upplevelse.

• viktualia

Tinga - heja!!!!! mumsigt värre! Själv blev jag bjuden på en limpa som svärmor hade bakat - utan jäsning och jox. Filmjölkslimpa med kummin ur senaste upplagan av Vår Kokbok! Supergott och ska nog testas här hemma också!

• Hattis

Är helgen slut redan???? Fin har den varit i alla fall och väldigt skojig, kajak, kängor och kultur i en skön blandning.

Har suttit och dreglat efter era recept - en PB-pasta med en Tinga-efterrätt skulle sitta rätt fint närmaste veckan . Jag gillar också att få inspiration sådär med bara ingredienser som passar ihop så att jag får exprimentera själv (inte med sådant som ska jäsas förstås). Här fungerar vi människor myyyycket olika har jag förstått. Maken som är mer naturvetenskapligt lagd använder forfarande decilitermått till pannkakssmeten.

Lappis - har ni ätit kakor någonstans månne?  

Vickan - nu frågade du ju inte mig men jag tycker mig se stora fina cupcakeformar i papper överallt, men kom på att det kanske inte är tillgängligt i hålan. I jobbstaden kanske du hittar dem om du håller utkik inredningsaffärerna - som att spänna på trattisglasögonen i skogen.

• Hattis

Ny livmoder - är det inte en otroligt stor operation? Oj. Vet inte om jag skulle våga mig på något sådant. Det diskuteras surrogatmammor i Agenda idag, har inte kollat.

EGO - känner att det är mycket bättre med medicinen nu OCH jag känner igen mina privatare delars reaktion på olika faser i cyklandet. Tänk att man kan bli så varm i hjärtat av en liten aladobursling "hej, ett och ett halvt år sedan sist, hur är läget" liksom.

• Lapinette

Tack Tinga, har nu lagt till det i min blivande kokbok à la BT . På dessertprovningen åt vi en varitant på äppelkaka serverat i ett glas med just lite lime till så det var därför jag blev nyfiken på receptet. Frågade faktiskt maken när vi satt och åt middag förut om vi hade Limoncello hemma ... men nej det hade vi visst inte (dock när vi bodde i Cannes).

Inget nybakat bröd här. Istället har vi varit iväg på en långpromenad utmed Mälaren och så har jag fått iväg ett fotoalbum för framkallning (eller vad det nu kallas för när man får den inbunden, fix och klar).

• Hattis

Ho ho, var är Porchez? Hoppas att du mår bättre! Hoppas också att EAs finfina tips hjälpte till i datortrasslandet Oms. Jag blir GALEN när tekniken inte funkar, hoppas att ni får igång allt. Särskilt som det underlättar för dig att hänga här!

• Hattis

Ska nu lägga mig före kl 23! (och missar väl därmed Klockarbol som tittar in efter detta klockslag )

Natti alla!

• Piggelin1

Gomorron på er, hoppas att ni haft en fin helg!
    Jisses vad det blåste här igår - halv storm Fast perfekt för att flyga drake - var en sväng hos några kompisar vars son precis fyllt fyra & han hade fått en starwars-drake. Tror nästan att kompisen & jag var de som tyckte det var absolut roligast
    Måste nog köpa en drake till A inom kort!

Ore, imorgon är det min tur att åka till Ullared, senast var 1½ år sen! A har studiedag imorgon, så vi åker ner till mina föräldrar efter jobbet idag & efter frukost imorgon lämnar jag henne där & drar till GeKås, där jag sammanstrålar med en kompis som kör direkt fr Gbg. Brukar vara rätt nöjd efter tre timmar eller så. ...och nu som höggravid gäller det nog definitvt Ska bli kul i vilket fall som helst, tänkte bla shoppa lite inför A's födelsedag i nov.

Snorkis - vad skönt att fikat gick bra & härligt att läsa det du skrev om nästa års kalender Min egen erfarenhet är att när man är mitt i sorgen så går det otroligt mkt upp & ner, väldigt snabba kast liksom. Ena stunden är man lycklig över att man finns, solen skiner & ngt i tex naturen bara är sådär supervackert, sekunden efter forsar tårarna, för att jag kommer att tänka på att (i mitt fall) brorsan som inte får uppleva detta vackra, fina ögonblick. Fast ngnstans så tänker jag att han gör det ändå, på sitt sätt, ngn annanstans ifrån bara. Funkar trösterikt för mig. Känner igen det där med att dela med sig av smärtan & prata om det. Minns att bara jag var öppen om det, så fick jag höra många andra väldigt gripande människoöden, som folk annars inte hade berättat för mig. Det hjälpte också mig.

Oupsie, usch för foglossning & jobbigt när det är så illa att det krävs kryckor! Jag kände av min foglossning runt vecka 20 första gången, men sen nu senaste månaden så har det faktist blivit aningen bättre. Ok, jag undviker trappor & att gå långa sträckor, men eftersom det var likadant förra gången, så är jag glad att jag slipper kryckor etc.
    Säger också nej till torkskåp förresten! Vi hade också möjlighet till det, men prioriterade förvaringen & sen i vårt fall så kan man stänga om tvättstugan & om då torktumlaren är på, så torkar tvätten på ställningen därinne väldigt kvickt pga all värme som tumlaren avger.

BS - vilken virrig mamma med alla tips & INGET som var rätt Ok om ett eller möjligen två inte var ok, men nu allihopa Hoppas att resan hem gick OK förresten!

• muggles
    Snorkfröken77 skrev 2010-10-01 22:28:01 följande:
    Annars har jag mått så mycket bättre idag. Det följer mönstret jag haft förut, när jag dippat rejält och varit på botten så brukar alltid dagen efter bli ganska bra, det är väl psykets sätt att få en att överleva, man orkar inte gråta hur mycket som helst.
    Det där känner jag så väl igen! Skönt att fikat gick bra, du verkar ha väldigt bra kollegor som tur är.

EA: så jäkla trist med nya hojen!!!

BS: tack för tumhållning, uppskattas!

• Piggelin1

Hade en klart mysig helg - vi åkte ner till mina föräldrars hus (de var själva inte hemma i helgen) i fredags, hade en lugn & skön kväll (gött att komma hemifrån ibland - inga måsten som när man är hemma i sitt eget hus) & sen var vi en vända på torget i staden intill på lördag fm. På sommaren är det hysteriskt trångt där med alla turister, men nu off season så är det bara mysigt! Shoppade kantareller för 120 kr/kilot, lingon (också billigt) & så lite nya blommor. Tre stora cyklamen för hundra spänn & en tvåstänglad jättefin orkidé för 70 spänn - suveränt! Kul att höstfixa lite hemma, bonus att det blev till en så billig peng!

Nu är det bara två veckor kvar att jobba - e de gött eller?!?! Har redan en hel del molvärk & igår även ngt konstigt illamående, så jag hoppas att det inte ska dra ut på tiden alltför länge. Några dgr hemma vore skönt, men sen får h*n gärna komma Denna gång känns det som att man fokuserar betydligt mer på det som kommer "sen", dvs efter förlossningen. Med A var förlossningen ett mål i sig (ngt stort okänt mål, som man inte hade en aning om vad det innebar), men nu siktar både mannen & jag mkt mer på det som kommer sen. Inte så konstigt gissar jag, nu vet man ju lite mer vad som väntar, hur man tar hand om en bebis osv.
    Som grannen sa i våras/somras - med första barnet är man "graviiiiid", med andra så "väntar man barn"...

Häpp, dags att göra lite nytta kanske?

Svar på tråden Livets toppar och dalar