• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • BrudSommar2006

Liten, vad segt på husfronten!

MSW, vad skönt att blödningen är borta, fast trist om värdena dippat igen.

Jaha, nu har den lilla terroristen tröttnat på att sitta på golvet och det är snart dags att hämta Iris på dagis men jag återkommer!

• Fru E

PB-jag tror att Piff&Puff kom tidigare än vecka 29, 27-28 kanske
    MEN läkarna är otroligt duktiga idag och många klarar sig fint även om det såklart är en kämpig tid som man vill vara utan.

• Fru E

BS-ta fram slipmaskinen och slipa ner bordet och lacka om det så blir det som nytt, smidigt och enkelt

• Fru E

PB-igen och sedan var de två små illbattingar som slogs om näringen dvs mindre än Jullan kommer att vara troligtvis

• passionsblomman

Fru E skrev 2010-10-04 13:35:50 följande:
    PB-jag tror att Piff&Puff kom tidigare än vecka 29, 27-28 kanske MEN läkarna är otroligt duktiga idag och många klarar sig fint även om det såklart är en kämpig tid som man vill vara utan.

Ja, är man beräknad till att komma på julafton, så borde man ju rimligtvis ha det bäst i magen tills dess.

• Fru E

Naturigtvis är det så men menade mer att det oftast går bra ändå

passionsblomman skrev 2010-10-04 13:39:58 följande:
      Ja, är man beräknad till att komma på julafton, så borde man ju rimligtvis ha det bäst i magen tills dess.
  • Fru E

LIten-trist att Lilleman inte trivs hos barnpassarna på gymet men du tror inte att han kan vänja sig
    Shopping är alltid bra har jag bestämt!

• passionsblomman

Fru E skrev 2010-10-04 13:49:08 följande:
    Naturigtvis är det så men menade mer att det oftast går bra ändå

Ja jag fattar vad du menar,  och visst måste ju lilla Jullan ha hunnit bli större än Piff & Puff också. Jag blir bara så jäkla orolig. Jag tycker det är så många draman hela tiden nu. Usch! Kunde inte Heloise -som ju precis fått HP beviljad, få gått hemma den här hösten och förbereda sig i lugn och ro. Jag menar, även om allt nu går jättebra så blir ju det här ett trauma i sig. Ingenting blir ju som "vanligt".
    Panzer som just börjat på nytt jobb, avståndet mellan Gävle och Akkis...hela jäkla världen måste ju vändas upp och ner nu.

• nennesjuttioåtta

så här länge har jag nog inte varit från er på ... typ aldrig. Hallååå därute i verkligheten! Väd händer? Här har det varit förkylt och jag blir tamejfan aldrig av medf halsontet . Läkarbesök för Pricken idag, passerades med väl godkänt. Har även fortsatt på kurvan och är nu 61,5 cm lång och 6380 g tung. Det känns när man bär omkring på honom....

Vilken dramatik med Heloise! Men det är fin motorväg och knappt 10 mil så Panzer är nog redan där! Hoppas allt går bra och att det är en stark krabat därinne!

Vad har hänt mer? Kanske dags att försöka läsa ikapp...

• BrudSommar2006

Hej Nenne! Jag läste att ni träffat dagisbarn och blivit smittade, det är ju hopplöst med dagisbarn, de säger väl att man ska försöka undvika att träffa dagisbarn när man har bebis men i många fall är det ju svårt och vad det gäller syskon helt omöjligt. Är väl därför vi åkte på RS och Astrid aldrig fick någon bra försäkring beviljad innan hon fyllt sex månader...

Svar på tråden Livets toppar och dalar