• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Klockarbol

Minimadame är hämtad och utfodrad och jag måste kika in och kolla läget med Heloise o Panzer. ------------------------------------- Jätte- jättestor Kram till Snaily! Mycket skräp på väldigt kort tid för er :( ------------------------------------------ Nenne - Xylocain är smärtstillande. Här i stugan används det på elaka insektsbett och efter närkontakt med brännässlor. Antar att det fungar bra om man har ont av hemoröjder men jag tror inte att den bidrar till att göra nåt åt hemoröjderna på sikt liksom. Säger som någon tidigare - kolla noga vilken modell av hoppgunga Pricken ska ha! Minimadame fick en i dopgåva och den var jättetajt och krävde minst 2 pers för att få i och ur den lilla! Och då har min minimadame varit LITEN och pinnig men fastnade ändå :( Misstänker att jag råkar ut för radbrytningtjyven nu?

• nennesjuttioåtta

f ö borde jag packa för jag och pricken ska åka till mormor och morfar på retreat (läs: pizza, tv och min pappa som lär pricken fula grimaser) i morgon. Men kvällen är ung.

• nennesjuttioåtta

klockarbol - aha så jag tog fel xylo-, tur det inte blev en -fon på slutet, hade gjort redigt ont, höhöhöhö! 

Hoppgunga för stora bebisar efterlyses!

• nennesjuttioåtta

heter det retreat? eller blandar jag ihop det nu...

• snaily

Nenne
    Xyloproct är både smärtstillande och antiinflammatoriskt (innehåller kortison) till skillnad från Xylocain som bara är smärtstillande. Men det kanske var precis vad ni nyss kom fram till.
    Härligt med retreat hos mormor och morfar! Inga dagisbarn välkomna!

Väntar för övrigt på att förkylningen ska slå till - umgicks ju med syskonbarnen i flera dagar och yngsta var riktigt härligt snorig. Brukar sällan komma undan utan något litet virus i present från dem.

Ja, fabulofantastiskt bra val av nobelprisvinnare! Fast blev lite ledsen när jag läste läsarkommentarerna i DN, borde inte läsa sånt när man är gravidöverkänsliig.

Börjat med en lista på en massa saker som behöver införskaffas inför Ynglets ankomst, kommer bombardera er med dumma frågor om sånt inom kort!

• snaily

När jag var i Stockholm köpte jag världens gulligaste lilla silkesmössa för nyfödda! Sen lyckades jag glömma den hos syrran och började grina när jag inte stolt fick visa upp den för maken som planerat. Men idag kom den med posten, hurra!
    (En sån här: www.waldorfbutiken.se/wpt/view/77/877/39877/ )

• snaily
    viktualia skrev 2010-10-04 17:13:45 följande:
    Och stackars Ynglet vars både mormor och farmor har cancer!! *kramar om länge*
    Ynglet är än så länge lyckligt ovetande och tumlar runt i magen... men hemskt sorgligt när jag funderar över hur många gånger hoan kommer hinna träffa sin farmor? Mormor räknar vi kallt med ska bli helt botad och friskt... får väl veta mer om det i slutet av veckan.
  • Oupsie

Men Snaily , fy vad jobbigt . Usch Cancer är bland det läskigaste som finns, huh . Kram!

• passionsblomman

Apropå Ynglet och andra inneboende och akutläget som uppstått för Panzer och Heloise: Jag tar gärna emot en liten BF-lista på de som är på G nu, för jag har verkligen tappat kollen här! Snigel, vilken vecka är du i? Och när är BF?

Svar på tråden Livets toppar och dalar