• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • nennesjuttioåtta

gäller att njuta medan Pricken gillar att åka bil alltså. jag var själv åksjuk som liten, inte kul!

AM – Tack! 

• nennesjuttioåtta

Vickan – vad ä det för skillnad på xyloproct och xylocain? Det senare har ajg men det står att man inte ska smörja så ofta om man ammar...Så då har jag låtit bli. 

Hey, nu vaknar Pricken!

• nennesjuttioåtta

framsteg Pricken gör: slutat bajsa så ofta (nu är vi nere på kanske 5 gånger per dag bara, wohooo!)! Tänker dock på Cicci, hahahah det luktar verkligen *och precis nu lade han av en stinkbomb* brända popcorn!!!!

• viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2010-10-04 16:05:47 följande:
    Vickan – vad ä det för skillnad på xyloproct och xylocain? Det senare har ajg men det står att man inte ska smörja så ofta om man ammar...Så då har jag låtit bli.  Hey, nu vaknar Pricken!
    Den senare är väl smärtstillande.. medans den första är till för hemorrojder?!? Tror jag!
  • viktualia

Just det! Det var en sak till!

Porchez - hälsar att hon lever och dyker in när andan faller på!

• Tinga

PB - Piff & Puff föddes v. 27+0, så Heloise verkar ju ha kommit lite längre, även om det fortfarande är aaaaaldeles för tidigt för hennes bebis.

EA - det var bara Puff som var liten - Piff var på normalkurvan för sin ålder. Och anledningen till att Puff var liten var inte att Piff fick för mycket näring (vilket kan vara fallet om bebisarna har gemensam moderkaka), utan det var helt enkelt Puffs moderkaka som inte fungerade ordentligt. (Vill bara förklara hur det förhöll sig. )

Jag håller iallafall tummarna för Heloise att allt slutar lyckligt, och PB - har hon/de några frågor får de höra av sig. Jag ställer gärna upp och svarar efter förmåga.

• nennesjuttioåtta

jag tar tillbaka det där "wohooo":t, färre bajsblöjor = större bajsblöjor. Nu var det senap upp på ryggen och klädbyte. Crap!

• fru AM

Vad gillar ni min nya bild?

Nenne: aha - så ryggkletarna har gjort entré i casa Nenne. När de touchar nacken är det riktigt illa ...

• passionsblomman

BS, japp, Panzerfaust är en man och han är gift med Heloise. Det är deras första barn och  nu messade han just att det blir snitt idag eller imorgon med allra största sannolikhet.

Tinga, jag ska vidarebefrodra det. Jag är säker på att de kommer att ha saker de vill dryfta med någon annan som vet vad det handlar om.
    Själv blir jag helt darrig av oro, den här bebisen är ju lika väl följd-fast i andra tråden då, som alla bebisar här. Det FÅR inte gå dåligt med lilla Jullan. jag tycker gränsen för hemskheter är passerad för länge sedan.

• viktualia
    fru AM skrev 2010-10-04 16:33:28 följande:
    Vad gillar ni min nya bild? Nenne: aha - så ryggkletarna har gjort entré i casa Nenne. När de touchar nacken är det riktigt illa ...
    Värdig den coola stureplanstant du är! *fnissar glatt*
Svar på tråden Livets toppar och dalar