• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • muggles

Lappis: jag känner inte speciellt mkt. Boobsen ömmar då och då, ibland försvinner ömheten och då börjar man noja direkt Men de har helt klart växt, jag både ser och känner det och maken ser det också (så det är inte inbillning). VUL nästa onsdag. Vi säger hela tiden "OM det blir bebis..." för ingen av oss vågar räkna med det (och jag har fortf inte kollat BF-datum).

Vet att jag tidigare i höstas sa att vi kanske skulle sälja spjälsängen som står och skräpar i garaget men maken tyckte vi skulle vänta lite. Och nu i helgen så tittade jag på den och tänkte att "ja den kanske kommer till användning igen". Märklig känsla.

Men jag mår bra! Jag hade en "njutardag" igår igen, känslan av att vara gravid igen är svårslagen när man väntat så länge och inte trodde man skulle få uppleva det igen...

• Fru E

Mugglan-prognynon heter dem, gör tydligen slemhinnan redo och hindrar min egen ägglossning. Äter 4 om dan fram till dag 6 då det är 6 som gäller fram till TD och sedan om allt går väl till v10

• snaily
    muggles skrev 2010-10-05 08:42:16 följande:
    Snaily: hu med cancer på två håll! Men att mejla en sådan sak... Jag skulle ha ringt och berättat, då hade man kunnat reda ut hur prognosen är mm. Klart folk blir oroliga om de får ett sådant mejl och alla frågor förblir obesvarade.
    Ja, det var kanske lite lustigt, så skulle t ex min mamma aldrig gjort, men de har ett lite "lustigt" förhållande maken och hans mor (och far också för den delen). De hörs ibland på telefon men träffas ungefär en gång per år bara. Hon skrev dock att hon skulle ringa om några dagar men att hon kände att det var för jobbigt att prata i telefon just nu.

Lappis - nej, hon har inte svarat på våra mail så vet inget mer.
    Härligt det lät med er slottsrunda!

MSW
    Vad heter din diagnos? Låter som nån slags autoimmun/immunmedierad trombocytopeni? (om det nu heter så på människor också)

Idag är det tisdag = kul att få roa sig med att googla vad som händer i just den vecka jag går in i idag (31 i det här fallet). Tillåter mig inte att "fuska" och läsa i förväg nämligen.

• Fru E

Snaily-usch vad tungt med två sådana besked tätt hoppas att de båda får bra prognoser! Vet hur det är att förlora sin mamma i cancer men på något sätt finns hon med oss ändå

• Lapinette

mugglan - njuuuut, det är du så väl värd!

snaily - hoppas att det inte är så illa som det "lät" i mailet men usch vad tungt med två sådana besked så när inpå varandra.

• Lapinette

AM - jag hoppar till varje gång din nya bild dyker upp ... tar ett tag att vänja sig.

• MSW

Snaily: (Primär) immunologisk trombocytopeni heter den nu, eller ITP.. Innan hette den idiopatiskt trombocytopen purpura.. Så det är väl samma då? (är min slutsats av vad jag vet.. )

• Lapinette

Hmmm.. trodde ITP var tjänstepension?!

• fru AM
    Lapinette skrev 2010-10-05 10:12:15 följande:
    AM - jag hoppar till varje gång din nya bild dyker upp ... tar ett tag att vänja sig.
    Men jag är ju fortfarande rosa! Och helt ofarlig!
Svar på tråden Livets toppar och dalar