• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • fru AM

melon: jag tycker nog Hektor har haft 80ctl väldigt länge (sedan i våras)  - i vissa byxor fortfarande. Det är sådär har jag märkt, en viss storlek räcker jättelänge medan vissa andra bara hoppas över. Och byxor räcker alltid längre än toppar. Hur lång är W nu?

• Soldemor

melondoft skrev 2010-10-05 12:21:22 följande:
    Ska också försöka knåpa ihop ett nytt klädpaket med kläder från W. Han växer ju så det knakar så man hinner ju knappt använda det han har innan det är för litet. När stannar de upp i storlekarna??
    Typ, i 20-årsåldern...
  • melondoft

Soldemor - haha oj, om han inte slutar innan dess kommer han att bli gigantisk!!

AM - nu är W ca 78 cm, till sina 10 månader och knappt 11 kg (vet inte exakt vad han väger då det var ett tag sen vi var på bvc)

Just nu har han strl 80 men han är så lång och har långa ben så 80 börjar bli för kort i benen. :-/

hmm... allt blev kursivt men jag kan inte ändra tillbaka...

• melondoft

nehe, det blev inte kursivt när jag väl skickade det... skumt...

• Liten med Mindre

Ojoj, stackars lilla Elise. Läskigt det låter med var i lungorna.

Omsan - hoppas dina lungor kryar på sig med. En god vän har gått med bakterier i lungorna (någon svårbotad sort) och ätit penicillin o tagit sprutor i över ett år. Men nu mår hon bättre och de har tagit bort medicineringen. Hoppas att du inte har något så illa i alla fall!

Lappis - det där du skrev om långvarig träningsvärk var intressant. För utöver att jag är väldigt otränad, så har jag ont och är stel jättelänge efter träningspassen nu. Och det kanske kan bero på att min mage gör att kroppen inte riktigt är i form. Ska fundera lite över det....

EA - lilleman klarade första 2 gångerna på gymmet galant. Sen har det gått utför. Ska pausa från det och bara gå kvällstid utan honom. Det kan ju vara en utvecklingsfas.

Idag har vi hemma-dag. Härligt. Bakar bröd och gick ner till frisören i centrum. Hugaligen - han trodde han var guds gåva till håret. Tveksam är jag. Men klippt blev det i alla fall.

Och nu vaknar lilleman som har en sova dåligt dag. Återkommer! 

• Oupsie
    fru AM skrev 2010-10-05 11:46:08 följande:
    Cool app! Man  kanske kan tillåta sig att vara "pro-life at least at the moment" när man är efterlängtat gravid
    Ja, men visst kan man. Det är mest att jag har svårt för att de flesta pro-lifegrupper är så oehört kategoriska i sin syn på abort. Men som sagt, jag har den endå, för jag tycker att det är lite kul med bilderna.
  • Oupsie

Sitter och slökollar lite på supernannyn. Hon är hos en familj som har fem barn, två tonårsdöttrar och tre yngre pojkar. Tonårstjejerna får göra allt, helt galet . Föräldrarna åker iväg och jobbar och flickorna läser high school på internetbaserad distans så de är hemma hela dagarna och då ska de, förutom att klara av skolan, också passa sina småbröder, och städa och tvätta osv... En sak att barnen ska hjälpa till hemma, men det finns ju gränser!

• Oupsie

Ännu ett besök hos veterinären, och vi ska dit igen på torsdag då en annan veterinär ska kolla på vår hund för en second opinion. Så eventuellt blir det operation på fredag. Mattes lilla stumpa .

• Soldemor

Oupsie skrev 2010-10-05 14:31:58 följande:
    Ännu ett besök hos veterinären, och vi ska dit igen på torsdag då en annan veterinär ska kolla på vår hund för en second opinion. Så eventuellt blir det operation på fredag. Mattes lilla stumpa .

Sådant där är jättejobbigt! All empati från mig och massor av värme, lilla stumpan!

• Oupsie

Nu ska jag gå och vila en stund. Har varit hos tandhygienisten och sen hos veterinären och nu orkar jag inte vara uppe mer. Det tar verkligen på orken att ha ont.

Just det Omsan, glömde innan, vad jobbigt det låter som att du har det . Hoppas att du snart blir bättre!

PB, då har du ju känt dem ganska länge. Åh, kan inte sluta tänka på dem och lilla Elise. Maken går också här och frågar "har de hört något mer?" och han vet ju ännu mindre om dem än jag.

Svar på tråden Livets toppar och dalar