• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • passionsblomman

Oupsie, ja visst är det starkt?

Heloise och Panzer hör ju för mig till dem jag känt längst och bland de första jag träffade irl. De har en av mina kattungar (inte unge nu längre då) hemma hos sig och Panzer syrra har två kullsyskon. De är de enda som varit hos mig i min lilla stuga, precis när vi hittat det här huset och stod i flyttartagen.

• fru AM

Alla stärkande och goda tankar till lilla Elise! (Sött namn också!)

• MSW

Dåså:

BF-lista

Kikki Kikki 10/10 2010
    Piggelin 2/11 2010
    Snaily 6/12 2010
    Lunagarden 25/12 2010
    Oupsie 12/2 2011
    Gosnosen 7/3 2011

• Oupsie

Muggles, vad skönt med lite symptom . Har du inte en androidtelefon? Jag har laddat ner en app/widget som heter pregnency assistant. Den håller koll på vecka+ dag och så är det två bilder för varje vecka. Bilderna är ganska fina tycker jag. Fast de första veckorna är det kanske mest UL-bilder i och för sig, men sen blir de mer a la Lennart Nilsson. Men du kanske inte vill ha en sådan än? Det står lite text också, men jag tror att den är lite vinklad för jag insåg att bilderna är från någon pro-lifeorganisation men jag har bestämt mig för att strunta i det .

• fru AM
    Oupsie skrev 2010-10-05 11:39:53 följande:
    Muggles, vad skönt med lite symptom . Har du inte en androidtelefon? Jag har laddat ner en app/widget som heter pregnency assistant. Den håller koll på vecka+ dag och så är det två bilder för varje vecka. Bilderna är ganska fina tycker jag. Fast de första veckorna är det kanske mest UL-bilder i och för sig, men sen blir de mer a la Lennart Nilsson. Men du kanske inte vill ha en sådan än? Det står lite text också, men jag tror att den är lite vinklad för jag insåg att bilderna är från någon pro-lifeorganisation men jag har bestämt mig för att strunta i det .
    Cool app! Man  kanske kan tillåta sig att vara "pro-life at least at the moment" när man är efterlängtat gravid
  • MSW

Dags att hämta sonen! Som jag misstänkte blev det till största delen surfande.. Men gjorde lite annat nödvändigt också faktiskt!

• passionsblomman

Just det, Mugglan, gött att se dig och att du pratar om symptom-inte blod.  Jag började noja lite över dig igår när jag inte kunde komma på vilken dag jag såg dig senast. Nu är jag lugn igen.

• melondoft

Även jag tänker på Heloise och Panzer, trots att jag egentligen inte har en aning om vilka de är. Men det blir så nära på något sätt när det handlar om barn. Håller alla tummar och tår för att det ska gå bra med lilla Elise!!

Passar på att surfa runt en liten stund medan W sover en vända. Sen ska jag nog försöka släpa ut oss båda på en liten promenad. Dels behöver jag skicka iväg två paket som jag har sålt på Tradera och sen måste jag få lite frisk luft. Är alldeles för dålig på att ta mig ut om dagarna. *skäms*

Ska också försöka knåpa ihop ett nytt klädpaket med kläder från W. Han växer ju så det knakar så man hinner ju knappt använda det han har innan det är för litet. När stannar de upp i storlekarna?? :-P

Gällande bilåkning som var uppe på tapeten förut så ÄLSKADE W att åka bil när han var pytte. Så fort vi satte honom i bilen slocknade han. Nu för tiden är han oftast väldigt nöjd med att åka bil och somnar fortfarande rätt ofta men ibland vill han bara inte sitta still och då blir det liv i luckan, det vill jag lova!!

Svar på tråden Livets toppar och dalar