• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • lunagarden

Oupsie skrev 2010-10-05 11:14:06 följande:
    Hej i tråden, När man är i vecka 22 kanske man ska sluta noja över BF datum och skriva upp sig på den där listan . Undrar också hur det har gått för Kikki, och Lunargarden? Hade inte hon också förvärkar, eller hur var det? Och Gosnosen, hon har inte varit inne på länge, hur är det med dig Gosnosen? Åh, ja, BF är den 12 februari.

Hej, jag är här och smygläser, jobbar heltid just nu så jag hinner inte uppdatera mig med allt som händer i tråden, men jag ser att det är både toppar och dalar här.

En urinodling visade GBS (som jag haft vid de tidigare graviditeterna också, men inte i början av denna), så jag fick en stark penicillinkur och då upphörde de tidiga sammandragningarna.

Så nu är jag i 29:e veckan och mår bra

Undrar också hur det gått för Kikki!

Kram till er alla!

• Klockarbol

Hej Luna! Skönt att höra att sammandragningarna slutade!

Väntar spänt på besked om Heloise-familjen.

I övrigt tillbringas kvällen med feber, ond nacke och hals.

• lunagarden

Klockarbol skrev 2010-10-05 21:33:19 följande:
    Hej Luna! Skönt att höra att sammandragningarna slutade!Väntar spänt på besked om Heloise-familjen.I övrigt tillbringas kvällen med feber, ond nacke och hals.

Tack Hoppas allt går bra för Heloise och bebis.

Feber låter inget vidare

• passionsblomman

Den som vill läsa hur det fortlöpt för lilla Elise är jättevälkommen att göra det i andra tråden. jag har pratat jättelänge i telefon med Heloise och lovade att återberätta så gott jag kunde och hon hälsar så väldigt mycket och tackar för all omtanke även från den här tråden.

Tinga, Heloise säger att hon är extra glad för erbjudandet att prata med dig. Hon är övertygad om att hon kommer att vilja ta dig på orden när hon får möjlighet.

• Tinga

PB - oj, vilken dramatik för lilla Elise! Jag har läst ditt inlägg i andra tråden, och tårarna bara rann; oj, vad jag känner igen mig. Jag hinner tyvärr inte hänga i den andra tråden också, men kommer att kasta ett getöga in där då och då för att uppdatera mig om vad som händer. Har du några särskilda nyheter får du såklart gärna tipsa om att det är dags att gå in där och läsa.

Det är skönt att höra att det går så pass bra nu, när starten var så dramatisk - inte nog med att hon är för tidigt född, utan även de hemska bakterier hon utsattes för. Jag vill absolut inte vara någon domedagsprofet, men den första veckan brukar det oftast gå bra, och sen, efter 7-10 dagar, får de allra flesta barnen en infektion, och då brukar det vara rätt så tufft. Hoppas att Elise (och Heloise och Panzer) slipper gå igenom det.

Hur som helst; jag finns till hands på det sätt Heloise önskar; via någon av trådarna, mail eller telefon. Hoppas verkligen att allt går bra!

• MSW

God morgon!

Nu har jag lämnat A på dagis! Idag har jag inga planer alls på vad jag ska göra, för jag är rätt förkyld! Hade det inte varit så att det står på praktikschemat idag att jag ska följa med när de ska rida så hasde jag varit hemma från det med.. Mennu vill jag försöka orka det! Får väl vara hemma i morn ist, om det inte blir bättre!

Luna: Vad skönt att sammandragningarna lugnat ner sig så att du kan jobba som du tänkt!

• MSW

Värst vad här var lugnt! Jag som ligger nedbäddad i soffan, och har hur mycket tid som helst!

• viktualia

godmorgon!

Mitt finbesök har styrt kosan hemåt och jag försöker övertyga Trollet om lite förmiddagssömn. Men han tycker att det är skojigare att gosa med mamma än att sova - sötungen!!

PB - hälsa H, P och E från mig också! Det finns inte ord för det som de går igenom.. och som kommer att pågå i månader.... och förhoppningsvis inte år..

• MSW

Åh, jag velar för fullt om jag orkar med praktiken eller om jag ska ringa och sjukanmäla mig..

Jaja, nu ska jag iaf hämta hem sonen från dagis!

• BrudSommar2006

MSW, är du förkyld nu igen stackare, har ni inte precis varit sjuka? Eller var det bara A? Hästar låter ju väldigt mysigt annars om du orkar.

Svar på tråden Livets toppar och dalar