• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Oupsie

Håller tummarna för bra besked då Ore! Fy vad trist att det inte blev någon hjälp med huset. Mer pengar svart... det var ju också en affärsidé...

• Ore

Och nya jobbet betyder alltså inte att jag fått det, utan det är bara något kortare att skriva än "jobbet jag sökt"...

På mitt nuvarande jobb så verkar det ha hänt en del i arbetsbelastning i alla fall. Chefen har tydligen fått ge sig på en del punkter, som innebär mer arbetsro för mig och mina kollegor Litet skönt att höra, ifall det inte blir nytt jobb för mig...

• Oupsie

Just det, glömde sist jag var inne, tack så mycket för er input om torkskåp! Känns som att de flesta av er resonerade ungefär som jag själv gjorde . Det kostar för mycket att ha igång, och det är dumt att ta bort förvaring. Vi har bestämt oss för att strunta i torkskåp. Det vi kanske gör någon gång i framtiden, om vi känner att vi behöver, är att sätta in ett torkskåp i förrådet på nedre plan (det är förberett för tvättstuga där). Då kan man torka blöta ytterkläder där, för det känns inte så klokt att dra blöta och smutsiga ytterkläder genom hela huset heller.

• smint

oupsie: Jag har bf den 25 januari. vagnen såg ju bra ut, du får tala om efter du kikat på den vad du tyckte.. och ang torkskåp så skulle jag gärna ha både och  när vi bodde i lägenheten så torkade jag nästan allt i torkskåp. man märker nu att det sliter mer att torktumla tycker jag. Mina föräldrar har torkskåpet kvar sedan vi var små, men det är sällan igång nu för tiden.

Ore: Min kompis har brio spinn och dom är supernöjda.. jag testade den lite i helgen och den var supetskön att köra.

skall krypa till sängs nu, hoppas på att hosta mindre i natt..skall till läkaren i morgon oavsett då jag misstänker uvi igen så kanske kan få någon hostmedecin utskriven..

godnatt godatt

• Izzie

Åh vilken pluttig pluttig Elise! Hoppas så att det fortsätter gå bra för henne!

Och shit vad små dina killar måste ha varit Tinga! Jag tyckte hon såg så liten ut och säger du då att din kille (var det Puff?) var ännu mindre?... Alltså, man blir imponerad av neonatalvården!

Sitter och tonar håret, måste snart skölja så det blir inte många kommentarer idag...

BS - Som jag skrattade när jag läste ditt inlägg om Iris Ibland är det tålamodsprövande med småbarn. Tilda har en tendens att säga VA? typ hundra gånger, och så upprepar man gång på gång. Jag blir TOKIG!

Muggles - Vad skönt att det inte blöder något och att du känner av lite symptom! Jag håller verkligen tummarna för att ni ska få positiva besked på VUL. När är det dags för det?

Själv tror jag att det är dags för första ÄL efter missfallet nu. Får se hur det går. Kommer ju lite olägligt med tanke på vår resa och allt. Ja, imorgon bär det av till USA. Ska bli SÅ skönt! HInner kanske titta in ngn gång under de närmsta veckorna, men annars får ni ha det så bra allihop! Vore kul att mötas av postitiva besked och varför inte några nya plus när jag är tillbaka på svensk mark igen!

Stor kram till er alla!

• start september

Brio Spin hade jag missat, den såg fin ut! Jag älskar rörliga hjul fram, men det känns bra tryggt med vinterhjulen på Bugaboon en sån här vinter som vi hade. Och att kunna vända barnet på olika håll, det är fantastiskt fortfarande. Ibland vill hon snacka lite eller sjunga tillsammans och då är det perfekt ansikte mot ansikte.

• Oupsie

Izzie, trevlig resa!

September, vilken konstig cykel . Hoppas att du får klarhet i vad det är.

Smint, jag ska rapportera om vi kommer iväg någon gång .

Parnassia, var det en koppar- eller hormonsprial du skulle ha? Hoppas att du får tag på någon som kan sätta in den ordentligt hursomhelst. Låter jobbigt att ligga där och så får de inte den på plats .

Svar på tråden Livets toppar och dalar