• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • viktualia

annars ägnar jag mig åt att grubbla över om jag fått med allt i packningen... och hur bilresan ska gå.. det visar sig hur uppkopplad jag blir.. från nu till fredag em... Om jag skulle bli väldigt frånvarande får jag väl passa på och önska er alla en mysig vecka!

Kram till er alla!

• porchez

AM - snygg bänkskiva!

Oupsie jag vill också se dina bilder om jag får??

mmm äppelpaj vad gott, blir riktigt sugen. Men håller mig till mitt the med äpple, russin och kanel som jag dricker nästan varje kväll nu, höstigt (lyxar med grädde i istället för mjölk)

Vickan - ha det så bra på din minisemester!

• porchez

när skulle Lappis komma hem igen? Jag trodde hon skulle åka över helgen? Men kanske var längre?

• viktualia

Porchez- det är nytta och nöje på g! på torsdag ska jag jobba!!!! *längtar nåt våldsamt* Och Trollet ska leka m sin morfar!

• Hattis

Blir som vanligt hungrig efter dagens ikappläsning

Superfin bänkskiva AM! Börjar nästan ändra mn bänkskivedröm som nu består i rödgranit. Tycker att de skulle vara snyggt till våra ljusgrå köksluckor.

Telis - glömda blöjpåsar i mataffären - Låter råspännande med jobben! Gå ner i lön är aldrig skoj, jag har gjort det en gång och det ångrar jag faktiskt inte, jag förhandlade till mig att få löneförhandla samtidigt som alla andra sedan, vilket var tre månader efter att jag blev anställd och då fick jag upp lönen igen.

TV-serier - följs knappt alls i casa Hattis. Här finns för tillfället inte så många kanaler heller. Men är det ngn som kan rekommendera en film som går på bio nu så är jag intresserad

Idag har varit en trött dag, möjligen förkylning på g och massor att göra på jobbet. Funderar över om jag sett spår av tant eller inte, inget på pappersmuffning iaf. I så fall är det den tidigaste tant jag haft i hela mitt liv, men med medicinen vet jag ju inte hur det blir. Har börjat tänka dumt - att jag ska tillåta mig att trösta mig med olika saker  - läs ny kappa, nya stövlar etc - om det blir tant istället för plus. Så kan man ju knappast hålla på i längden, hm.

• start september

Håller tummarna Hattis!  Tröst är svårt, här blev det surfande hela kvällen istället för nyttosaker och lyxig ostmacka trots att jag ätit middag. Då är egentligen ny kappa och nya stövlar mer konstruktivt ; )

• Hattis

September - hade missat ditt draMATiska inlägg! Så definitivt kört för denna gången alltså? Blä. Förstår vad du menar med "ren" tant, känns ju klart bättre än annat elände iaf - och om allt är som det ska - bara någon vecka tills det blir skarpt läge. Men - du vet vad Cicci skulle ha sagt! Du tror inte att det kan vara så

• Telis

Måste gå och sova pronto eftersom Televinken hade den lysande idén inatt att det var lek- och skojtid mellan kl 23 och 1.30 men gonattkramar till alla som (ev) har fått tantbesök, svårt att packa, jobbigt på jobbet osv!

PS Vickan, kör försiktigt!

• Oms

passionsblomman skrev 2010-10-10 23:29:27 följande:
    Porchez, den här älskar jag:www.youtube.com/watchDn lyssnade jag på när jag skulle våga hoppa fallskärm själv för första gången.och många, många andra gånger sedan dess. Den får mig att känna livet i hela kroppen och en massa glatt och envist hopp.

Jamen denna är ju bra ju!

sen gillar jag även "what a wonderful world" med Louis Armstron

">

Ja jag håller på o läser i kapp lite samtidigt som jag arbetar... kanske inte kommer så mkt längre men hej på er om inta annat!

Mugglan - vad kul med illamående! *tänak att ha de båda orden i samma mening och mena det!*

Porchez och Oupsi - låter som "kuratandet" är ngt riktigt bra! kul

• Klockarbol

Vilken bedrövlig måndag detta har varit :/

Den ena tokigare än den andra på jobbet! Av sammanlagt 10 administratörer i 'min' verksamhet är jag tydligen den enda som kan läsa och skriva engelska...
    Det måste ju vara förklaringen till att hugade kollegor utan att blinka kopplar utlandssamtal och vidarebefordrar alla engelskspråkiga brev till MIG? Jag är dessutom den enda av oss 10 som faktiskt INTE jobbar i kundservice eller med myndighetsutövande längre...

Om man nu vill ha hjälp att översätta ett skriftligt svar till engelska så visst kan jag hjälpa till med det. Men man kan väl för f-n fråga efter hjälp??? Inte bara vidarebefordra och utgå ifrån att jag ska fixa det?
    Dessutom kanske man kan tillhandahålla ett korrekt svar så jag har något att översätta!!!! För jag tänker min själ inte hålla mig påläst på de verksamhetsområden jag defacto inte jobbar med längre!

När jag sedemera kommer hem efter att ha hämtat minimadame så är jag...

'trumvirvel' UTLÅST

Det är då familjens yngsta glatt påpekar "Jag undrar om pappa kom ihåg att lägga ut reservnyckeln igen, han tog in den i fredags!"

Behöver jag säga att den numera äkta hälften skulle tillbringa natten i hundkojan om vi bara hade haft en hundkoja?

Eftersom övriga familjemedlemmar (de med husnyckel alltså) inte kom hem förren drygt 2 timmar efter oss så har jag varit på ett bedårande humör hela kvällen...

Det är då karlstackaren tycker att det är ett strålande tillfälle att undra om östrogenet jag äter möjligtvis påverkar mitt humör! >.<

Svar på tråden Livets toppar och dalar