• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Lapinette

mugglan - vet inte om äggen rent allmänt blir bättre pga att man kör korta men däremot har jag hört att de blir färre men bättre kvalitet när man kör menopur ... men det är kanske bara något jag "hört".

Sen fick jag bättre kvalitet när jag körde korta metoden men det kan ju även bero på att jag lagt om livsstil och gick på akupunktur. Vad vet jag? Vet dock att min läkare var mycket förvånad när jag tog blodprov etc under själva behandlingen eftersom jag hade blivit äldre men fått bättre värden.

• Parnassia

Tack Lappis!

Vad rekommenderar de för dryck till? Med tanke på att receptet kommer från en sån bok?

• Lapinette

Parnassia - jag och maken är så dåliga på dessertdryck så detta var en mycket bra fråga (kollar i boken). Det står till detta behövs ett smakrikt vin - testa en sherry gjord på druvan Pedro Ximénes (PX) från Spanien eller en Liqueur Muscat från Australien. Båda dessa viner är gjord på torkade druvor, lagras länge på fat och får en sirapsliknande konsistens.

• Fjällbruttan

nennesjuttioåtta skrev 2010-10-11 17:04:56 följande:
    på onsdag ska jag på efterkontroll numero 1. Ska ta upp min ilska över förlossningen då igen, verkar som det inte riktigt släppt. Nästa månad ska jag på efterkontroll numero 2 på spec.mödravården. Jag är livrädd för att ha sex, eller iaf penentrerande sådan (allt annat går ju att göra, höhöhö). Drömmer mycket om att vi är superkåta och ska precis till att sticka in bananen när jag kommer på hur jag ser ut (har inte kollat, men tänker mig en liten skjorta knäppt över en alldeles för stor mage, så det blir glipor mellan knapparna aka stygnen) och hur tunt och skört det är från att gå sönder igen. *ryser* Inspektör P intygar dock att det ser ut som vanligt, men det går inte in.

Besökare från granntråden tittar in....

Nenne, jag förstår precis vad du menar, och en sak som hjälpte mig när det var dags för "första försöket" var något som min BM hade sagt innan förlossningen:

Sex första gången är bara något man ska klara av, förvänta dig inte att var kåt, tro inte att det är skönt utan se till att ha MYCKET glidmedel och bara genomför det...
    och håll INTE på länge, ni ska bara pröva!

Och det vart inte skönt, men jag klarade av "första gången" utan större smärtor, visst drog det lite och visst fan var jag livrädd, men har man pratat med maken innan så funkar det. För då har man samma förväntningar och ingen blir besviken.
    Sen kan det bara bli bättre

Och jag tror att de broderade en hel jävla tomtearmé där nere på mig efter sugklockans härjningar...

Tassar ut igen och snor med mig chokladreceptet

• MSW

nahe tjejer, känner att det är lite mycket här nu med flytten och allt, så jag tror att jag (försöker) ta lite semester från tråden tills vi börjat känna att vi kommit lite i ordning!

Håller alla tummar och tår för att allt ska gå bra med alla!

Lämnar också en fråga, vem startar nästa tråd? Eller ska vi helt sonika flytta in till granntråden kanske?

Pussar och Kramar till alla!

• fru AM

Jag kan starta nästa tråd. Påminn mig gärna när det börjar närma sig!

• Lapinette

MSW - lycka till!

Fjällbruttan - tomtearme ... sorry, såg framför mig en sådan där väggbonad vid jul.

• fru AM
    Lapinette skrev 2010-10-12 16:14:03 följande:
    AM - tjohooo!!!!!!!
    Jag var ju tvungen - vill inte ha någon blandad tråd Vill att det ska vara flera olika som man kan hoppa in och ut i/ur.
Svar på tråden Livets toppar och dalar