• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Lapinette

Och förresten .... heeeeeeeeejj!! Det var inte igår! Hur mås det "over there"?

• Lapinette

Kikar in på bloggen lite då och då för att se hur ni har det .

• sweetstreet

Nenne ang sex första gången så ta det bara lugnt och försiktigt!!!! Och gör inget förrän du känner dig mentalt redo. Det kanske dröjer lite efter att du faktiskt ÄR helt okej rent fysiskt där nere, men låt det ta den tid det tar. Jag tror annars det är lätt att man spänner sig mer än nädvändigt vilket i sig kan orsaka smärta.....

Men sedan hller jag med tomtearmén om att man nog ska försöka att inte vänta alltför länge så det liksom blir en "grej" av det hela

Kanske kan ni börja superförsiktigt med ett par fingrar??????? Dina och hans? Så kan även du känna lite att det är ok och att det inte gör ont. Sedan får ni ta små steg i taget och så VOPS så är ni där.

Kram! Det ska nog gå bra.

OCH hoppas de lyssnar ordentigt på dig när du går på efterkoll! Låt dem inte slippa undan!

• sweetstreet

Lappis!

HEEEJ min superfavvokanin!!!!

Jodå det ärhyfsat bra med oss. Känner mig dock alltid så jagad av tiden bara. har väldigt lite tid över att hänga här tyvärr....

Men annars är det nog bra.

Just nu.

Vädret har de senaste dagarna varit tipppentoppen! Runt 20 grdaer och sol! Jag ÄLSKAR höstarna här!!

vantrivs dock fortfarande på jobbet men just för tillfället känns det okej. Jag överlever..... Mest för att chefen (inte han som pensionerades då) varit mer eller mindre "frånvarande" vad gäller mig och mitt projekt sedan i somras. Alltså frånvarande rent mentalt. Har alltså inte varit på mig Men visst känner jag ändå en ständig press. Chefen har en viss förmåga att vara extremt passive aggressive och det är jobbigt. Jag längtar egentligen mest bara härifrån.... jobbmässigt alltså.... Jobbigt men jag försöker att se det positiva i livet vilket är familjen och mina vänner här!!

• sweetstreet

Well, nu måste jag springa igen! Har ett möte om 10 minuter i byggnaden intilll.

Kram och puss till er alla!

Om ngn har tid och ork att ge mig en snabb uppdatering vore jag glad. Då ska jag försöka in här ikväll o läsa den.

puss o kram så länge!  

• Lapinette

Kram Sweetan och trist med jobbet. Hoppas det löser sig! KRAM

• muggles

Hej Sweetipie! Trist med jobbet och chefens ointresse. Coolt att du nästan känner Nobelpristagaren!

• passionsblomman

HEEEEEEEJ Sweeet!
    Oj vad kul att se dig!

Vilket piss att du vantrivs på jobbet! Hoppas det dyker upp en förändring som blir en lösning snart!

• passionsblomman

Lappis, jo hon bekräftade att det ibland blir färre men bättre ägg med Menopur, men kanske mycket för att man då ofta kört korta metoden som kombination. Och korta metoden använder man ofta när det föreligger risk för överstimulering, då korta sällan ger lika många ägg som långa.

Och Menopur har visat sig ligga något högre i äggkvalité-graviditeter, men att det fortfarande är individuellt. Och att långa metoden ligger något bättre i resultat än korta hos dem också.

Jaja, jag fattar inte allt det här riktigt, men jag prövar gärna den här kombinationen.
    Så får vi se hur just min kropp svarar på den då.

• nennesjuttioåtta

hej igen och TACK för era tips! Vi avvaktar nog några veckor till (det kommer fortfarande ut stygn då och då) men till dess ska det bunkras glidmedel och knäckas fingrar. Sen kanske det ändå blir som att kasta in ett metspö i garaget... Hahahah broderat en hel tomtearmé ! Jag får titta vad de hade för handarbetsbok men någon vacker bonad är det nog inte. 

Nu har jag krattat löv - bara halva tomten men där det står flest lönnlöv. My god. 

Hej sweetiepajsaren!!!!! 

Välkommen hem Lapinettisen, trist med förkylningen  

Åh, chokladfondanten, bör nog prövas igen...

Svar på tråden Livets toppar och dalar