• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • passionsblomman

Lapinette skrev 2010-10-12 17:47:56 följande:
    Jösses, skriver som en jäkla kratta ... bara för att man får ut en massa ägg som blir befruktade behöver det tyvärr inte vara så att man blir gravid. Det räcker med en lyckoträff!

Ja visst är det så. Jag har en känsla av att jag skulle få viss panik ifall vi bara får ett enda ägg och vara skitledsen att det blev ingen eskimå, men tänk om det enda ägget vore Det Ägget. Då är ju det bättre än hundra eskimåer....

Usch! Det är allt det här som gör att de här processerna tar en till gränsen för galenskap.

• Lapinette

pb - jag håller tummar och tår att det blir ett superembryo denna gång! Usch, det hur jäkla nervpåfrestande det är. STOR KRAM!

Nu tänker jag tappa upp ett varmt bad och lägga mig och läsa Igelkottens elegans . Om en timme är det dags för tvättstugan men fram tills dess ska jag bara ha det skönt.

• viktualia

tjooo på er!

skuttar in via föräldrarnas dator! hoppas att Parnassias middag gått strålande! Och att allt annat som ska gå bra, gör det!

Och Telis - nu har jag printat karta så att jag ska hita hem till dig, det verkar inte så svårt så det ska nog gå!

• Oupsie

Sweet, vad roligt att se dig här . Trist att du vantrivs på jobbet, och att du känner dig stressad. Kram!

MSW, förstår om du inte hinner med här för tillfället. Lycka till med flytten!

Muggles, senare när jag har fått lite distans till det hela kanske det blir lättare att skriva om det, men just nu känns det lite för jobbigt.

• Telis

Förlåt, jag har läst en sida här och en där under dagen men inte hunnit kommentera och nu har jag ju förstås glömt vad jag ville kommentera. Men det här är det jag minns:

Heja Parnassia! Hur gick det och vad serverades?!

Heja EAs slemhinna!!

Tycker att det är underbart roligt (även om anledningen är tråkig ) att nenne får sextips från tråden - vem hade trott det för ett par månader sen?

Krya på dig, Lappis!

Vickan, finemang! Ring om du inte hittar, men det borde inte vara några problem som sagt.

• viktualia
    Oupsie skrev 2010-10-12 20:21:52 följande:
    Hej Vickan! Har resan gått bra?
    del ett av resan - till sonens kusin gick strålande!  del två från kusinen och hit innebar asvrål halva sträckan.. suck! men men.. jag tror inte att det blir bättre av att stanna så nu är vi här...

... i ett hus utan badrum eftersom det är under renovering.. ehum.... jaja..

*vinkar till er alla*

• Telis

Åh, ett varmt bad. Vill ha! Fast vi har inget badkar.

Fast å det tredje kanske jag bara skulle somna och drunkna. Igår natt var Televinken pigg som en mört mellan 23 och 1.30 och inatt vaknade han pigg som två mörtar kl 4.30. Jädrans galning!

• BrudSommar2006

Hej alla! Idag har skrik-Astrid sovit typ 35 minuter totalt, man hinner ju ingenting på den tiden, suck. Resten av tiden måste jag vara med henne för försöker jag sätta ner henne på golvet och gå ifrån för att göra något blir hon galen, har varit så i en vecka nu.

Försöker vänja mig vid mitt nya tangentbord, det här var rätt svårt faktiskt.

AM sköter ny trådstart, det låter strålande.

Vad synd att den där nobelpristagaren är så gammal och skruttig, jättesynd för honom. Min chef fick ju nobelpriset på 80-talet och det har öppnat många dörrar för honom och han lever ett helt annat liv nu än han skulle gjort annars vad det gäller styrelser han får sitta i, resor han får göra osv, han var också ordförande i nobelstiftelsen tidigare och fick sitta bredvid Silvia på alla nobelfester, vilket jag tror han gillade! När nu någon får pris för en så god sak önskar man ju verkligen att han skulle få börja ett nytt liv som nobelpristagare men det verkar ju inte så då?

Men jäklar, jag får spader på detta tangentbordet. Nåväl, måste vänja mig, bara att skriva på.

Usch vad Jocke skräpar ner nu när han bor i vardagsrummet. Ser redan fram emot att han får flytta ut igen på vårkanten. Fast bra för Iris att kunna umgås med mer honom.

Svar på tråden Livets toppar och dalar