• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Piggelin1

Hej förresten!

Har inte hunnit kika in här ordentligt senaste veckan, men har läst lite i bakgrunden så gott jag hunnit.

• Piggelin1

Fin mage, fin vagn & fin hund, Oupsie! Kollade precis in bilderna i dtt galleri!

• Oupsie
    Piggelin1 skrev 2010-10-12 21:43:02 följande:
    Ouspie, boka in en helg på www.karnelund.se! Där ska vi njuta av lugnet, allt det vackra i lugnt tempo nu till helgen Inte så fräckt som en resa till USA, men när vi var där för rätt exakt ett år sen, så hade vi en alldeles alldeles underbar helg på Österlen! Hoppas på att det ska bli en liknande upplevelse nu!
    Tack för tipset, vi har funderat på att göra något sånt. Semestra i närheten. Typiskt att vi är bortresta i helgen annars hade ni kunnat få en fika här på vägen hem . Hoppas att ni får det lika bra i år!
  • Lapinette

Piggelin - är det nu till helgen ni ska dit? Ha det så himla skönt om vi inte hörs innan dess.

• Snorkfröken77

Hej hopp!

Här kommer en lätt solbränd och lite piggare Snorkfröken! Vi kom hem i natt från en vecka i Egupten på ett all-inclusive hotell. Var jätteskönt att komma hemifrån och få se något annat och bara vara "normala" (inget vet vad som hänt). Vi har badat och solat varenda dag och läst böcker och gjort vuxna saker ihop Tungsinnet kom över mig imorse, men överlag känner jag mig lite piggare faktiskt!

Apropå vuxna saker så måste jag säga att första gången gick över förväntan, det spände lite i mellangården och det gör det fortfarande litegrann i en viss position. Nu ammade ju inte jag så mina slemhinnor var väl normala så glidmedel behövdes inte heller. Mycket lyckat tyckte jag och vi är numera tillbaks i gamla vanor vilket känns skönt. Förstår att det är annorlunda om man har torra slemhinnor och en bebis som kan vakna närsomhelst. Vad jag ville få fram var att det KAN vara jättebra och jätteskönt också

Annars har jag en sån suverän chef, hon har fixat andra arbetsuppgifter åt mig som innebär att jag jobbar själv och inte har någon tidsgräns + att projektet jag hjälper blir jätteglada. Känns jätteskönt! Nu känns det mkt roligare att gå till jobbet när jag ska göra något vettigt.

Jag har inte hunnit läsa i fatt, men jag har läst några sidor. Återkommer imorgon när jag hunnit läsa allt!

Skickar kramar till alla och håller ett par tummar för det är det säkert någon som behöver.

• Snorkfröken77

Oupsie - Jag badade bara badkar några gånger för dels tyckte jag det var obehagligt att bli varm eftersom jag redan var så varm, sen kom jag inte upp ur badkaret eftersom jag blev så klumpig och hade foglossningar. När maken fick hjälpa mig upp sista gången fick det vara nog Men klarar du värmen och är tillräckligt smidig så borde det ju vara jätteskönt!

• Oupsie

Snorkis, funderade på hur det var med dig då du inte varit inne på ett tag men nu förstår jag ju varför. Låter som ett smart drag att komma iväg lite, skönt att ni har haft det bra! Och skönt att det känns bra med jobbet, låter verkligen som att du har en toppenchef. Kram!

• Tinga

Hej Snorkis! Tänkte på dig när jag var ute och sprang tidigare ikväll och undrade hur du har det, men när man talar om (mumin)trollen... Vilken härlig vecka ni verkar ha haft; väldigt välförtjänt om du frågar mig. Så bra att arbetsuppgifterna har kunnat anpassas, så att du kan känna att det är kul att gå till jobbet.

• Tinga

Piggelin - åh vad mysigt med Karnelund till helgen! Då jobbar du alltså din sista vecka nu? Hur känns det? Hoppas att ni får en riktigt mysig helg. Är det på tu man hand den här gången?

• Oupsie
    Snorkfröken77 skrev 2010-10-12 22:20:54 följande:
    Oupsie - Jag badade bara badkar några gånger för dels tyckte jag det var obehagligt att bli varm eftersom jag redan var så varm, sen kom jag inte upp ur badkaret eftersom jag blev så klumpig och hade foglossningar. När maken fick hjälpa mig upp sista gången fick det vara nog Men klarar du värmen och är tillräckligt smidig så borde det ju vara jätteskönt!
    Ja, jag får nog be maken om hjälp för att komma upp för särskilt smidig är jag inte för tillfället . Värmen har jag inte tänkt på, men jag gillar inte heller när det blir för varmt i badet, men får jag tid så ska jag nog testa i alla fall.
Svar på tråden Livets toppar och dalar