• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • BrudSommar2006

Muggles, tjoho, vad skönt att allt såg bra ut!!!

Snorkis, men har ni varit i Egypten, vad skönt det låter!

Lapinette, börjar det bli bättre med snuvan än?

Piggelin, härligt med minisemester och sista veckan på jobbet!

PB, jag tänkte faktiskt igår att det är ingen idé att jag försöker sammanfatta som är urusel på sånt, dina är fantastiska!

Oupsie, jodå, jag är jättenöjd med nya datorn, en Sony Vaio, men jag har ju inga höga krav, jag vill ju bara ha något att surfa lite med typ. Vad som helst hade säkert blivit bra, egentligen klarade jag mig bra med den gamla ihoptejpade! Bada hade jag med lite svårt för när jag var gravid pga värmen men prova! Passa på för sedan vet man ju inte när tillfälle uppenbarar sig igen beroende på om den blir en lugn en eller en skrik-Astrid!

• BrudSommar2006

AM, vad kul att ni kommer iväg i alla fall och vad snällt av barnvakterna! Hur har det gått i natt?

God morgon alla förresten!

Gäsp, Iris vaknade kl fyra och kl sex för att kissa och som vanligt är det bara mamma som får följa med. Det och så Astrid som ska snutta till och från gör ju att det inte blir många timmars sömn för mig och så har jag så svårt att somna om varje gång också. Maken däremot får ju alltid hela, ostörda nätter och det är inte utan att jag börjar tycka att det är lite orättvist när man själv går på knäna men jag har å andra sidan inget förslag på lösning heller.

• BrudSommar2006

Sitter och funderar på hur man skulle kunna få fast åkpåsen så att den inte glider ner hela tiden men kommer ingen vart med lösningen på det heller. Är nog för oföretagsam för att börja sy om drastiskt också.

Synd med nobelpristagarna i år förresten, sitter fortfarande och tänker på det, en är skraltig och kanske inte kan komma och ta emot sitt pris av den anledningen och en sitter fast i Kina och kan inte ens kontaktas.

• start september

Åh vad skönt Muggles! Underbart!

Snorkis, vad kul att se dig och vad skönt att ni kunnat åka iväg! Hoppas så det blir bra på jobbet nu.

• fru AM

BS: Frånsett att han vaknade i skräck en timma efter att han somnat och var vaken och kollade tv och lekte i 3,5 timmar (till 23) gick det hyfsat (enda skillnaden mot tidigare nätter var att vi lät en lampa lysa i sovrummet). Inga fler skräckattacker under natten. Han är väldigt konstig.

Låter mycket jobbigt med dina nätter BS, att inte pappa får hjälpa Iris på nätterna. Men som sagt - svårt att komma på en lösning. Nattblöja känns ju inte så konstruktivt om hon nu slutat med det.

• Lapinette

AM - fisk och skaldjur mmmm... skulle passa oss! Men vi har lagt ut så himla mycket pengar på resandet i år så vi ska nog ta det lilla lugna ett par månader framöver.

Jösses vad ni får sova lite. Jag känner mig helt död efter mina förkylningsnätter ... men det var ju bara två nätter på vad då ... ett halvår?

Och BS, tackar som frågar. Nu har åtminstone snoret stannat upp (i hjärnan) så jag kan sitta på jobbet och plita. Sitter och suger på homeopatmedicin som svärmor gett mig.

Kunde inte låta bli och gå in på AC och kolla kön ... inget har hänt på en vecka! Jösses, jag som lovade mig själv. Skulle aldrig ha bett om koden. Bättre att vara ovetandes tror jag. 

• fru AM

Lappis: vi snittar på 4-5 timmar per natt (som man har Hektorvakt - vi turas om med två nätter i rad). Det är inte bra men det är så det är just nu. *gäsp*

• Lapinette

AM - då vet jag vad vi har att se fram emot. Satt nu och tittade på statistik (igen) på AC's hemsida och gick tillbaka till 1975. Under början av 80-talet kom det ca 800-900 barn hit (oavsett land). I år är siffran uppe på 290! Där har vi förklaringen till de växande köerna.

• fru AM

Lappis: vilken skillnad på barntillförsel! Beror väl på att länderna blivit bättre på att ta hand om sina barn "inhouse" s a s. Vilket kanske är bra. Men dåligt för er som köar ju! Vill att ni ska få barnbesked NU!

Svar på tråden Livets toppar och dalar