• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Oupsie

Liten, trevlig resa!

Tinga, tror också att vi hade resonerat så med andra barnet. Vi har en kompis som berättade att de inte gjorde några tester under andra graviditeten, men de hade gjort FVP under första, för de tänkte att det hade gått bra förra gången. Senare, när maken och jag pratade  själva, sa vi båda två att vi nog hade tänkt tvärtom, just med tanke på att man har ett annat barn att ta hänsyn till. Men som sagt, vi hade ju en plan innan vi gjorde KUB men när vi gick därifrån så tänkte vi annorlunda, så vem vet hur vi kommer att resonera i framtiden. Men själva KUB-upplevelsen för min del blev ganska jobbig och hade den blivit mer "normal" kanske jag också hade haft en annan inställning till resultatet.

Klockarbol, 12 minuter .

• muggles

Oupsie: det kan mkt väl vara så att gränsen är 1/300 här också, jag kan mkt väl komma ihåg siffrorna fel. Men principen var iaf den att får man gränsvärdet så får man FVP och får man bara en punkt ifrån så får man det inte. Och jag förstår orsaken. Men jag betalar ju gärna i det fall att jag tycker att vi kommer för nära gränsen. Vi hade en väldigt bra NUPP-upplevelse med en väldigt erfaren sköterska som förklarade precis vad hon såg och vad man inte vill se mm, så vi kände oss nog mer lunga pga det än själva siffrorna i sig. Men den gången betalde vi 1800 kr för KUB och det var enda stället i Gbg som gjorde det då, så det var väl därför hon var erfaren kanske. Jag har ju förstått att vissa fått ul-människor som flaxat lite snabbt med ul-apparaten och knappt förklarat ngt alls, och det känns ju sådär.

PB: tack! Ja axlarna åkte ner en bit. Sedan ska man nog inte ropa hej än men det är ju ytterligare ett steg i rätt riktning. Jag har mina delmål för att stå ut...

• fru AM

Muggles: såg att du hade en fråga om FVP efter KUBB. Inget jag visste på rak arm men efter lite googlande: http://www.barntotal.se/gratis_raadgivning/fraagor_och_svar_gravid/utfoera_privat_fostervattenprov%10moderkaksprov/

Liten: har ingen aning om hur länge Görvälns haft övernattning men rummen ser väldigt nyfixade ut på bilderna så en gissning är: inte alltför länge ... Jo - hittade nyss på hemsidan: sedan 2008-2009 någongång: http://www.gorvalnsslott.se/Om+oss__.html

• passionsblomman

Delmål är bra! I andra tråden räknaar vi just nu embryon och Eskimåer och gläds fullt ut åt det som hittills lyckats. Man klarar inte av att tänka hela vägen fram när det kommer till de här sakerna!

Och HEJ, det ropar vi när Moas bryskon tittat ut och vi VET att allt gått bra hela vägen. Numera så är man ju plågsamt medveten om hur snabbta allt kan ändras.

• passionsblomman

NU ringde diskmaskinsgubben tillbaka. Efter att vi försökt nå honom sedan i lördags då vi upptäckte att maskinen läcker.

"-Ojdå, då får jag väl komma förbi ikväll"
    "-Ja, du får nog det...."

Helt fantastiskt.
    Vi anmälde maskinen trasig i v 35. Nu är v 41 snart slut. Tror ni att jag snart kan använda den nu?

• Lapinette

Vintage 1999 tror jag vi antingen har hemma eller så har vi druckit upp den . Vet med säkerhet att en Churchill ligger i vinkylen sen ett par veckor (tror det var en 99:a).

• muggles

Fast om man är kreativ så kan man ju boka in ett FVP via landstinget och göra KUB privat. Får man då dåliga siffror gör man FVP, får man bra siffror avbokar man det. ?

Svar på tråden Livets toppar och dalar