• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • viktualia

Vink!!

Kan rapportera att Televinken är ett oemotståndigt charmtroll och att jag övervunnit min halvskräck för att köra bil i Sthlmstrafiken!

Sovdags!!

• Hattis

Godnatt Vickan! Tar efter ditt exempel. Natti alla!

• Telis

Hurra och grattis mugglan!!

BS, angående din fråga om portionsstorlekarna. Vår matkasse brukar bli ibland tre portioner och ibland fyra, det är olika. Men det känns som att det är rätt bra uträknat egentligen så när det bara blir tre portioner så har vi nog okynnesätit lite.

Tusen tack för besöket idag, Vickan! Trollet är verkligen bedårande söt! Somnade han på vägen hem?

Håller tummarna på fredag, Hattis!

PB, när vi köpte diskmaskin för två år sen fanns det inte så mycket att välja på eftersom vi var tvungna att ha en smal och ville ha en i rostfritt så jag vet inte riktigt hur man väljer. Läsa recensioner och gå på något välkänt märke kanske. Nu minns jag inte hur tretti.se gjorde men i vanliga fall brukar dom ju ta med sig den gamla maskinen när dom installerat den nya.

Intervjun idag gick bra och den här gången kändes det mycket bättre. Ska träffa en fjärde person nästa vecka.

Imorgon ska Televinken och jag ut och åka tåg i timmar och byta och ha oss, håll tummarna för att mr T sköter sig så att vi slipper få onda ögat av medpassagerarna. Vi är hemma igen på söndag och hamnar i radioskugga till dess så ha en underbar helg, sötisar!

• Telis

Gaaaah, jag glömde det viktigaste av allt!

Snorkis, vad skönt med semestern och lite förnyade krafter! Och vad skönt med en så förstående chef, det är guld värt. Fortsätt ta hand om dig och din man, stora kramar!

• nennesjuttioåtta

god morgon (hohooooo?!??)

PB, vi installerade vår diskmaskin själv och körde den andra på tippen. 

Vet ni, Pricken har äntligen fått ett namn. Det blev det på T.  

• nennesjuttioåtta

finns det gubbkepsar till små Prickar? Ska på dop och vill ha med mig en liten farbror.

Lappis - åh jag tror att ni kommer få världens sötaste och finaste kille!!!!

• muggles
    Hattis skrev 2010-10-13 19:55:29 följande:
    Lite (mycket) ego: Jag har varit så glad över att sluta må illa av Pravidelen att jag inte reflekterat så mycket över att bli stentrött tre gånger två timmar om dagen. På eftermiddagarna får jag plåga mig framåt på jobbet och jag drömmer om att lägga mig i ett mörkt svalt vilrum och dra en filt över mig. Eftersom jag blir ganska täppt i näsan av den också och får allmänt svullen känsla i huvudet så har jag liksom inte fattat vad som var på g...
    Annars tycker jag att det lät som att ngt annat än sjukdom kunde vara på g...? Trött, täppt i näsan...
  • muggles

Telis: vad skönt ändå att du verkar ha hyfsat lätt att komma till intervju, det måste ju bara leda till ngt jobb. Förhoppningsvis blir det ett mkt bättre ställe (och bättre lön) än förra! *hoppas*

• muggles

Jag berättade för BM som jag pratade med idag (inskrivningssamtal) att mina "väninnor" i samma ålder blivit rådda till FVP pga sin ålder. "Jasså?" sa hon och lät väldigt förvånad. ??? Men jag trodde att man har en viss risk utifrån ålder men att den risken sedan blir korrigerad pga resultaten från KUB. Därför låter det så konstigt för mig att de har sagt till tex Piggelin/AM att hon kommer att få så dåligt resultat på KUB att det inte är ngn idé? Men det är väl förmodligen jag som är fel ute...

Svar på tråden Livets toppar och dalar