• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • gosnosen

Hej alla goa trådisar!

Är nu med näsan ovanför vattenytan efter lång bortavaro som både berott på utbildning, konferens och sen utbildning igen, men framförallt semester de senaste två veckorna. Kan säga att den semestern kändes väldigt välbehövlig, men det blev inte många timmar jobbade och debiterade i september . Maldiverna var iallafall helt underbart och jag ska skriva lite mer i resetråden när jag får en stund över.

Här verkar det iallafall ha hänt en del. Det är stört omöjligt att kommentera på allt, men iallafall ett stort grattis till mugglan till plus och pickande hjärta! Underbara nyheter! Skönt också att se Snorkis här inne, det lät som att Egyptenresan var precis vad ni behövde just nu. Tumhållningar till alla med FET och ÄP på gång!

Vågade faktiskt inte ge mig in i granntråden för att läsa om lilla Elise. räckte med att se här att hon var född 28 + 5. Hoppas iallafall att allt fortsätter att gå åt rätt håll!

Själv börjar jag nog ha landat lite i det här med att det faktiskt ska bli en liten människa av det som växer i magen. De senaste två veckorna tycker jag att magen har exploderat, även om det fortfarande mest är en lite bula längst ned på magen. Igår var vi på RUL och allt såg enligt uppgift bra ut. Så det känns skönt. Vi blev dock rätt chockade över att det visar sig vara en liten tjej vi ska få. Vi var båda väldigt inställda på att det skulle bli en kille, så trots min lilla tveksamhet till om vi skulle fråga om kön eller inte känns nu som bortblåst. Tror att det är jättebra att vi kollade, med tanke på att iallafall jag aldrig tvekat på att det var en kille. Känns lite läskigt att vi ska uppfostra en tjej ! Vi har så himla mycket killar i runt om i våra släkter, så det känns som att vi bara vet hur man tar hand om killar . Men det ska väl lösa sig med tiden det också gissar jag.

Stor kram till er alla!

• Lapinette

Hej gosnosen! Och grattis till den lilla tjejen i magen. Vill också ha tjej men efter att ha träffat världens gulligate Hector (AM jag skriver han stavar med C så de konkurrerar inte) i helgen så ser jag sååå fram emot en liten kille.

Låter helt underbart med Maldiverna och ser fram emot en rapport. Vill också åka dit (fast vart fasen vill jag inte åka ). Maken och jag sitter just nu och tittar på flyg till Japan över Påsk (ja ska väl stanna lite längre än så) så vi lär knappast varken ha tid eller råd med Maldiverna nästa år. Man kan väl åka dit med barn?

• passionsblomman

Lapinette skrev 2010-10-13 16:46:20 följande:
    pb - det är en raritet som jag tror att du bör åka ned på plats och köpa. Vi fick köpa en flaska när vi var där 2009 och nu ringde maken och frågade om vi kunde få köpa en till eftersom svärmor skulle åka dit. Så de la undan en åt oss. Men varför inte bila till champagne när du fyller 40 år?

På så vis... jaha. Men jag ska ju liks vara "on the bang" fast via provrörsskål och värmeskåp, eller huuuuur, när jag fyller 40!? Så då får ju hon den där frun vänta. Typ tills vi gifter oss...eller jag fyller 60, vilket som nu kommer först.

• gosnosen

hej lappis! Härligt att ni nu står i en "riktig" kö, även om jag förstår att väntetiden känns frustrerande. Hade ju varit perfekt annars om ni hade kunnat hämta hem ert barn i juni nästa år. Då hade vi varit mammalediga samtidigt och kunnat dra barnvagn och diskutera champagne . Maldiverna var paradiset på alla sätt och personalen på resorten den mest vänliga vi någonsin stött på. Skulle absolut åka tillbaka dit med barn. Det var flera familjer som hade med sig framför allt mindre barn i ca 2-årsåldern. Så vi har sagt att vi ska komma tillbaka om 2 år och ta med oss bebisen .

• Parnassia

Grattis Mugglan! Härligt!!

Och Snorkis! Vad kul att se dig här igen, jag har undrat hur det gått med jobbet och lösningen du skrev om låter ju bra! Kram!

• Lapinette

gososen - vad härligt att Maldiverna är barnvänligt! Sparar just nu på barnvänliga resor inför framtiden. Jaaa.. vad trist att vi inte kan dra barnvagn tillsammans. Såg förresten att Penfolds har en ny provning här i höst, denna gång på Pontus (jag hade ju föredragit Operakällaren). Blev lite sugen men vi skippar den och sparar pengarna till en finmiddag för oss själva.

• Parnassia

Snaily - Usch vad hemskt med era mammor! Jag tycker inte heller att det är konstigt om du inte orkar allt det som du tror förväntas. För trots att era mammor går igenom nåt hemskt och omvälvande går ju också DU igenom nåt stort och förändrande som kräver mycket också! Kram!

Oupsie - det låter som att du drabbats av foglossningen from hell. Hade du fått en TENS? Har du provat den? Jag hade TENS när båda mina flickor föddes, det fungerade toppen fram till kanske 7-8 cm. Hoppas bebisen sjunker ned långt, SNART så att det kanske blir lite stabilare.

• Parnassia

Middagen igår avlöpte väl och vi hade jättetrevligt! Deras engelska var inte på topp men vi konverserade bra ändå tycker jag med tanke på omständigheterna. (Och man fick ju en hyfsad egoboost när man kände sig som ett engelskaproffs )

Vi serverade kräftor, trattkantarellsoppa, oxfilé och varm brie med hjortron.

Jag gillade henne skarpt, synd att vi inte kunde kommunicera bättre för jag tror att vi kunde haft mycket att prata om. Hursom så tror jag att de trivdes hos oss i alla fall och jag hoppas att jag en dag kan följa med maken på en resa och kanske träffa henne igen.

• Parnassia

Gosnosen - vad härligt med en tjej och förstås ett fint UL! När är det tänkt att hon ska komma ut?

• Parnassia

Lappis - jag blir så sugen och nyfiken på champagne när du skriver om det så mycket! Jag är en riktig novis på champagne och har nog kanske bara smakat tre-fyra sorter och har ingen som jag kallar en "favorit".

Ge mig ditt bästa och mest prisvärda tips! Jag ska banne mig köpa en riktig flaska.

Svar på tråden Livets toppar och dalar