• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • start september

Snaily, fy vad tungt. Min mamma försvann ju också för tidigt i cancer och det var skit. Det hittades efter att behandling hade kunnat hjälpa. Här verkar det ju vara aktuellt med behandling? Behandlingarna är tuffa men de kan ju faktiskt både ge bot och ge mera tid vilket kan vara en fantastisk gåva. 

Men även om det låter illa nu har ni ju allt att vinna på att kämpa precis som du säger. Kanske är det en del av din pappas chockfas? 

Men du måste tänka på dig själv också nu, precis som du är inne på. Mår du bra av hälsa på och få träffa dem lite nu innan Ynglet kommer så blir säkert alla glada, men att tro att du ska vara stark för dem och flytta in och styra upp situationen, det går ju inte.

• nennesjuttioåtta

Och där kom mugglans pickande hjärta - AAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHH vad härligt!!!!

• nennesjuttioåtta

Lappis - köplats 61 - gäller det Sydkorea alltså? Va fasen, det låter ju lite men ändå är det ju många före. Hoppas det börjar röra på sig!!! OCH TJUVTITTA INTE IGEN!

• nennesjuttioåtta

Allra bästaste snigel - Åh vad jobbigt besked med din mamma! KRAMAR

AM - haha, det blir ju som första gången igen! Fast då hade vi inte förstått glidmedlets magiska egenskaper. Tack så mycket, wonderwoman!

• nennesjuttioåtta

oj, nä det var ingen bra strategi att läsa ikapp och kommentera under tiden, nu hamnar ju allt hur fel som helst. Nåja. 

Mugglan - Fläcken! Aaaaaaaaw!

Snaily - tro fan att du vill vara hemma och boa när du snart ska föda, det är inte alls egoistiskt att tänka så!! Förstår att du ändå känner dig kluven och "dum" men du kan stötta dem bra även om du är kvar hemma hos dig. Och det förstår de säkert.

• Tinga

Snaily - usch, vad jobbigt du har det. Men jag tycker verkligen inte att du är någon dålig dotter - även om det är din mamma det handlar om så är du ju själv i en väldigt speciell fas av livet, som går ut på att tänka på sig själv. Under de sista månaderna av en graviditet är det ju meningen att man ska "gå in i sig själv" och liksom ladda för det som komma skall, både förlossning och bebistillvaro, så det är inte så konstigt att du inte alls har lust att bo hos dina föräldrar ett tag. Men det betyder ju inte att du inte bryr dig för det!

Och bekymra dig inte om egoinlägg och bristande empati för andra; man får lov att skriva här bara för sin egen skull också, inte för att man "måste" kommentera vad alla andra är med om hela tiden. Många kramar!

• Tinga

Muggles - skönt att höra att du kan se lite positivt också nu, och inte bara oroa dig. Har ni funderat något än på eventuellt KUB och/eller fostervattensprov också?

• Oupsie

Muggles, hurra för ett pickande hjärta ! Fläcken

Snaily, du är INTE ego! Känns som en helt normal reaktion.

BS, en vaio, nice . Låter som att ni har jobbiga nätter, förstår att du är trött.

• Oupsie
    Tinga skrev 2010-10-13 08:36:21 följande:
      För säkerhets skull, för att du inte skulle misstolka min kommentar fast mest för att jag tycker det förstås, skrev jag först att jag tycker att din mage är fin. Stor behöver ju absolut inte betyda ful, och det är väl ett gott tecken att magen växer?
    Tinga, det är lugnt. Jag förstod det, och det var bara låtsad förfäran . Men magen känns inte så mycket större, det var mest det jag ville komma till, och du har rätt, det känns bra att den växer.

Åh nu rör hon sig ! Det är det bästa med hela graviditeten, när man känner henne så glömmer man bort den där jäkla foglossningen och allt annat en liten stund .

• muggles

Oupsie: ang rörelser:

Tinga: jag vill göra KUB och om vi får dåliga siffror göra FVP. Det måste väl gå att betala för ett FVP? (AM, vet du det?) Förra gången sa de nämligen att man inte får göra både och utan om man gör KUB och tex får väldigt dåliga siffror (tex 1/205 där 1/199 är gränsen för att göra FVP också) så får man inte göra FVP för då har man redan "belastat" sjukvården med KUB. De vill ju inte att alla ska springa och göra både och. Så får man 1/200 får man inte göra FVP men får man 1/199 får man det. Sist fick jag dock siffror som motsvarade en 25-åring fast jag precis hade fyllt 36, så jag hoppas på liknande denna gång. Jag är rädd för mf vid FVP Visst skulle det vara typiskt om jag fick mf när jag nu haft så svårt att bli gravid?

Svar på tråden Livets toppar och dalar