• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Piggelin1

Det kom lite annat emellan där, så jag fick inte skrivit ngt mer, men ett litet ryck nu innan jag hoppar i säng!

Yesss, detta är min sista vecka på jobbet, såååå gött!! Tajmingen är verkligen perfekt nu när lanseringen är avklarad & det som återstår är bara översättningar & tryck, vilket jag med varm hand lämnar över till min vikarie att pilla med... Håller på att försöka rensa i outlook, tar sin lilla tid, men nu är jag iaf nere på 800 Sent items, för några dagar sen var det drygt 3200 Det går framåt Har haft den här tjänsten i några år nu, så ett skifte till ngt nytt när jag ska börja jobba igen vore inte fel alls. Frågan är bara vad jag vill göra, hmmm... Jaja, det finns tid att fundera & få distans!

Ser verkligen fram emot svängen till Österlen! För säkerhets skull så får babyskyddet följa med liksom numret till Ystads lasarett utifallatt... Amanda följer faktist med, vi håller tummarna att det ska funka lika bra i år som förra året med hjälp av baby watchen!

Har haft er skåningar i tankarna för att ses en sväng, men ev ska vi träffa kompisen som miste sin make för några månader sen & om vi får till detta, så känner jag att jag detta går före liksom. Jag får göra mig ärenden ner till Skåne sen när jag är föräldraledig istället!

Snorkis, vad härligt det lät med miljöombytet - jag har också tänkt på dig & funderade på hur det var, men nu fattade jag ju varför du inte varit inne. Underbart att du har en sådan bra chef!

• passionsblomman

Sweet, jag har frågat efter dig flera ggr. Jag blir alltid så glad när du har tid att vara här. Du är en uppenbart fin tjej med massa bra i huvudet och hjärtat. Och jag vet inte din blogg, så jag kan bara se dig här! *hoppas du får mer tid att hänga*

Vår tid för ÄP bör bli någonstans i månadsskiftet, beroende på när jag får min blödning nu av sprayen. Jag sprayar på dag 7 idag och sist fick jag vänta till dag 12 innan det blödde. Det skulle ju bli söndag då, ifall det blir likadant.
    -Fast vad fasen har hittills följt något mönster för min del? Utm mönstret av minus förstås, det brer ut sig över mina år som det fulaste tomtearmébroderi jag kan tänka mig. HALVA korsstygn, vad fan är DET att sy med?

Brukar man inte säga något om tredje gången gillt? För isåfall borde det gälla för både EA och mig nu! *peppar mig själv*

• Klockarbol

Hallåj i tråden!

I dag har ni varit ambitiösa må jag säga!!!

Jag har nyligen kommit hem från kvällsjobbet och är på ett strålande humör tillskillnad från i går

Blev dessutom uppvaktad med blomruska och bröllopsgåva från arbetskamraterna i dag
    Totalt oväntat måste jag säga, jag fick ju en jättefin fruhippa i fedags!

Eftersom nu alla hinner gå och lägga sig innan jag har läst ikapp  så säger jag:

på trådisarna!

• Oupsie
    sweetstreet skrev 2010-10-12 22:43:51 följande:
    Oupsie, man kan ju även bada lite svalt om man är varm (som Snorkis sa att hon varit). Då kan det kasnke kännas riktigt skönt att bada och liksom svalka av sig lite också. Hoppas verkligen att du kommer att känna lite mindre av detta framöver, men gissar att det kanske inte blir lättare med tiden?
    Ja, man kanske får fylla på med kallvatten om det blir för varmt. Jag hoppas att det blir lättare med tiden, Nenne blev mycket bättre den sista månaden, och Piggelin sa också att hon har blivit bättre, så jag hoppas att det kommer att bli så för mig också. Men enligt min sjukgymnast så ska jag inte räkna med det, men det kan bli så. Nu stapplar jag ju runt med kryckor och de hjälper lite i alla fall.
  • Oupsie
    passionsblomman skrev 2010-10-12 22:56:42 följande:
    Brukar man inte säga något om tredje gången gillt? För isåfall borde det gälla för både EA och mig nu! *peppar mig själv*
    Verkligen! Hoppas så att det fungerar för er den här gången!
  • Oupsie
    passionsblomman skrev 2010-10-12 23:05:25 följande:
    Oupsie, jäklar vilken skillnad på magen! Coolt! Men stackars stackars dig som har sådan förbannat jobbig foglossning!
    Har ni klickat på bilden, för miniatyren är lite hoptryckt? Fast det är kanske så stor skillnad, men det känns inte så . Foglossningen är jäkligt jobbig, men jag har inte ont hela tiden i alla fall, och när det inte gör ont känns allt ganska ok. Men när det gör ont så blir jag nästan bitter, för att jag inte kan göra sånt som jag vill göra, inte ens gå en runda med hunden. Men jag försöker tänka att det är en begränsad tid, men det är inte alltid så lätt. Jaja, det går väl över.
  • Piggelin1

Japp, Oupsie, lite bättre har det allt blivit. Ok, inga utsvävningar ifråga om promenader & jag tar hissen om sådan finns, men jämfört med innan så känns det ändå aningen bättre. Men åhhh, vad jag längtar efter att bli smidig i kroppen igen, att kunna gå & röra på sig normalt, hoppas att det inte ska ta alltför lång tid efter förlossningen. Detmärks liksom att jag blivit tre år äldre jämfört med förra gången

Fast ngt som jag tycker är lite kul för mig själv är att jag ställde mig på vågen för första gången på lääänge häromdagen & nu med tre veckor kvar så är viktuppgången samma som förra graviditeten (ca 11 kg) eller ev kanske tom ngt kg mindre. Jag som tycker att jag slarvat ngt grymt denna gången & rört på mig mkt mindre, men uppenbarligen har det inte gjort så mkt från eller till. Gott!

Hej PB! Hej Sweet!

Nenne, känner igen det där med ilskan/reaktionen efter förlossningen. Har varit tre ggr nu hos KBT-BM & det har vekligen gjort nytta. Plus att jag pratat runt en hel del med de jag träffat på sistone, det blir liksom en del i processen att acceptera att det blev som det blev. Förlossningen med Amanda kommer aldrig ngnsin att bli en fräck upplevelse för mig, utan den var som den var & jag kunde inte gjort eller upplevt ngnting annorlunda utifrån allt som hände. Bara den insikten är ett lååångt steg framåt på min "acceptansväg".

Näe, nu måste jag verkligen logga av & sova! Natti, natti!

• Oupsie

Klockarbol, skönt att du har haft en bättre dag och vilka snälla arbetskamrater du har .

Piggelin, ja du får komma till Skåne och hälsa på när du är föräldraledig .

• Klockarbol

BrudSommar2006 skrev 2010-10-12 20:34:41 följande:
    Hej alla! Idag har skrik-Astrid sovit typ 35 minuter totalt, man hinner ju ingenting på den tiden, suck. Resten av tiden måste jag vara med henne för försöker jag sätta ner henne på golvet och gå ifrån för att göra något blir hon galen, har varit så i en vecka nu. Försöker vänja mig vid mitt nya tangentbord, det här var rätt svårt faktiskt. AM sköter ny trådstart, det låter strålande. Vad synd att den där nobelpristagaren är så gammal och skruttig, jättesynd för honom. Min chef fick ju nobelpriset på 80-talet och det har öppnat många dörrar för honom och han lever ett helt annat liv nu än han skulle gjort annars vad det gäller styrelser han får sitta i, resor han får göra osv, han var också ordförande i nobelstiftelsen tidigare och fick sitta bredvid Silvia på alla nobelfester, vilket jag tror han gillade! När nu någon får pris för en så god sak önskar man ju verkligen att han skulle få börja ett nytt liv som nobelpristagare men det verkar ju inte så då? Men jäklar, jag får spader på detta tangentbordet. Nåväl, måste vänja mig, bara att skriva på. Usch vad Jocke skräpar ner nu när han bor i vardagsrummet. Ser redan fram emot att han får flytta ut igen på vårkanten. Fast bra för Iris att kunna umgås med mer honom.  

BS - det är himla slitsamt med små skruttar som inte alls vill roa sig på egen hand, håller tummar för att det blir en kort episod!

Det jag blev mest nyfiken på är:
    Vem är Jocke och varför bor ( och skräpar) han i vardagsrummet?

Många tummar håller jag varje dag! Underbar och roliga människor får jag möta här i tråden och jag önskar det allra bästa för er alla!
    En alldeles speciell tumme kramar jag blå för PB men ingen av trådisarna (eller granntrådisarna!) är glömd!

KikkiKikki - tjoho! Hur är det?

Svar på tråden Livets toppar och dalar