• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • nennesjuttioåtta

Fru E - visst gör de AH den här gången? 

• nennesjuttioåtta

pb - har inte hängt med vilken metod ni kör nu?

• Lapinette

Hej nennelainen!!!

pb - så klart ni ska pröva! Bättre (som jag sa tidigare) att pröva något nytt som kroppen kanske synkar bättre med. Hur var det, fanns det inte ägg i frysen också?

• nennesjuttioåtta

lycka till med flytten, MSW!!!!! Vi ses snart igen

• passionsblomman

Nenne, jag fick nya direktiv igår. Metoden är den långa-precis som förra gången, och jag är mitt i sprayandet nu (dag 7), så jag räknar med blödning typ i helgen och VUL i början av nästa vecka.
    Det är då förändringen kommer, då det blir kurs på Menopurs sprutförfarande, istället för Puregon som är jämförelsevis enkel i proceduren, med sin penna.
    Man tror att Menopur kan ge mig ytterligare bättre äggkalité vilket ju ökar chanserna.

Lappis, jag fick en eskimå sist, men den har vi använt upp. Så detta återinförande (om det ens blir något) blir tredje ruvningen gillt för mig.

Jag hoppas nå´t så in i bängen på att det skulle kunna bli någon eskimå även den här gången, eftersom vi verkligen inte har råd att köra hela den här processen igen. men en eskimå i frysen är ändå en chans till.
    Jag märker att jag bävar för den där gränsen "Nä, här var gränsen. Nu är det för tid och evigthet kört" Finge vi flera bra embryon nu, så skulle vi ju ha chanser trots att jag åldras liksom.

• Lapinette

pb - you never know ... jag fick ju "bäst" resultat på min sista IVF. Fem fin, fina embryon.

• passionsblomman

Lapinette skrev 2010-10-12 17:27:44 följande:
    pb - you never know ... jag fick ju "bäst" resultat på min sista IVF. Fem fin, fina embryon.

Nä, tänk om man kunde veta.
    Det är som sköterskan på CvL sa; Om du visste vad man önsakar att man kunde lova alla par ATT det kommer att bli så att de får barn.

Jag tyckte inte att jag tänkt så mycket på allt det här förut, men idag när jag pratade med sköterskan upptäckte jag att jag visst har en massa tankar och käslor där under ytan ändå. Det vaknade rätt mycket nu när Ninnis i andra tråden gjorde sitt ÄP igår och man sitter och pratar antal äggblåsor, ägg och befruktade etc igen.

• Lapinette

pb - sen är det ju så här att bara för att man får en massa ägg som blir befruktade så blir man tillslut gravid. Har en väninna som knappt fick några ägg. De fick kämpa ut en stackare vid varje IVF men dra på trissor så blev det där enda ägget alltid befruktad  (hon gjorde en 4 IVF9 och hon blev gravid (fick dock några missfall innan det lyckades .. hon ska ha i december). Så det räcker ju med ett ägg och en ynka spermie för att få till en lyckoträff.

• Lapinette

Jösses, skriver som en jäkla kratta ... bara för att man får ut en massa ägg som blir befruktade behöver det tyvärr inte vara så att man blir gravid. Det räcker med en lyckoträff!

Svar på tråden Livets toppar och dalar