• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Oupsie
    muggles skrev 2010-10-12 11:43:01 följande:
    Oupsie: jag gillar också stora plattor. Ju mer platta och ju mindre fog - desto mer lättstädat dessutom. Men ofta tar de extra för att sätta stora plattor för det är svårare (speciellt i badrum med fall osv). Men det kan det ju vara värt...
    Ja, som standard är det 10x10 plattor på golven i badrummen och ska man byta storlek får man betala extra för arbetet också. Det jag funderar på är om man kan ha större plattor på största delen av badrummet och sen sätta 10x10 vid duschen? Det har jag sett bilder på att man har gjort ibland. Vi ska träffa kakelkillen på torsdag igen.

I hallen har vi i alla fall bestämt oss för att vi ska ha större plattor, antingen 30x60 eller 45x45.

Och igår bestämde vi oss för (om vi inte hinner ångra oss till på torsdag) att vi tar mörka plattor på nedervåningen i hall och badrum, och den ljusare grå på övervåningen i badrummet och i tvättstugan.

• Liten med Mindre

AM - trist med helgen. Kan inte sömnproblemen ha att göra med att det faktiskt börjar röra sig på stå o gå-fronten? Tycker att det brukar hänga ihop med utvecklingsstegen. Hoppas i alla fall att det går över snart!

Mugglan - det börjas tidigt med blommor o bin... Mindre undrar, efter att en höggravid kompis var här förra veckan, om mamma har en bebis/en lillebror i magen. "Vill du ha det?" har jag frågat - "Njae...".

Idag ställde jag in PT timmen innan den börjat. Lilleman hade en så gräslig kväll igår, så maken vill inte vara själv med honom ikväll om det blir likadant. Hoppas att förkylningen ger sig så vi slipper kaos. (Givetvis blev våra täcken nedkräkta och dagen måste ägnas åt grovtvättstugan - kan ju ha roligare.)

Lappis - välkommen hem! Synd att flygning sabbar luftvägarna för dig. Ett käckt munskydd nästa gång kanske...

• Tinga

muggles skrev 2010-10-12 11:47:47 följande:
    Igår frågade Moa mig "köpte ni mig?". Haha vilken underbar tanke. Klart man kan tänka så... Jag svarade "nej vi gjorde dig. Du är en liten bit av pappa och en liten bit av mamma och en liten bit av dig själv". Då såg hon nöjd ut.

Lika bra att du förbereder dig på att hon nästa gång frågar hur ni gjorde henne.

• Tinga

muggles skrev 2010-10-12 11:45:57 följande:
    Tinga: kl 8.15 imorgon har vi tid. När jag tänker på det vrider det sig i magen av nervositet Samtidigt känns det som om magen växer (det drar i ligamenten) men förra gången var tydligen livmodern stor som i v7 medan embryot förmodligen strukit med redan i v5. GAH!

Usch, jag förstår att det är nervigt. Men nu har du ju tagit dig ända hit iallafall, trots att det kändes som en evighet häromveckan. Hoppas nu verkligen att allt ser bra ut också. Kram!

• Parnassia

Muggles -bra svarat! Och skönt att hon köpte (!) det och inte ställde följdfrågor!

Nenne - jag säger också glidmedel och ev en egen undersökning. Det har tagit tid för mig att hitta tillbaka i de regionerna och lite egenkontroll tror jag kan vara bra. Och det behöver ju inte vara "bananen" som är först in på banan heller utan kanske ett finger eller två?

Här städas och fixas det en del fortfarande. Bra med besök så att huset fick sig en rejäl genomgång! Däremot mår jag inte helt hundra så att jag tar nog ett par tabletter innan de kommer för att vara lite mer på hugget.

Alltså jag pratar om typ Ipren, inget annat, det lät lite lattjo kanske.

• Parnassia

Muggles - jag ska hålla tummar, tår och läppar imorgon!

Nehepp, bäst att fortsätta. ligger redan lite efter, pga att jag tog mig tid för mammafika, men jag menar mammafika tiden är ju nu, eller hur!?

• passionsblomman

AM, fy vad trist med nattskräcken och inställd minisemester! Det är ganska otäckt med den där skräcken när man ser dem bli sådär hysteriska.

Lappis, Välkommen hem! förbaskat med förkylning.
    Återigen: värst vad olika det sägs! Jag fick höra att korta medtoden INTE var för mig, pga åldern...
    Nåväl, jag tar de sprutor de tro är bäst och så får vi se.

Mugglan, OJ vad vi ska hålla tummarna för imorgon!

Faserna efter ett trauma kallas Chock, Reaktion, Bearbetning och Nyorientering i reaktionsfasen ingår alla möjliga känslor, ilska är jättevanligt. Men även sådant som skam "varför överlevde jag men inte han".
    Det är jätteviktigt för alla som har med människor att göra att förstå att man inte kan hoppa över någon av faserna, och att känsloreaktionerna beehöver sin plats. Vi pratade mycket om det under ledarskapsutblidningen jag gick bla.

Åh! Mess från EA! VUL har visat att allt ser bra ut. Hon får berätta mer själv när hon kommer!

• passionsblomman

Tinga skrev 2010-10-12 12:21:24 följande:
      Lika bra att du förbereder dig på att hon nästa gång frågar hur ni gjorde henne.

Just vad jag tänkte!

• passionsblomman

Klockarbol, vilken usel dag du hade! Utlåst i flera timmar....

OMS, det är mycket nu! Skulle jag säga för flera dagar sedan, men jag säger det nu.*skickar över en rejäl kram*

• Lapinette

Liten - ja, tanken på munskydd har faktiskt kommit upp. Jag vet inte varför det har blivit så här de senaste åren? Är inte mer sjuk här hemma utan blir i princip varje gång jag flyger förkyld.

mugglan - förstår att du är nervös men jag tror att det kommer att gå så bra så! Själva kommer vi självfallet svara ja på den frågan som Moa ställde !

Mmmm... fisk i folie är också gott men nu har jag varit iväg och köpt ingredienser för att prova Vickans fisk recept.

Svar på tråden Livets toppar och dalar