• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Lapinette

Oj är jag först in idag!

Porchez - jag är hemma nu! Det blev en lite längre helg dvs hade gårdagen ledigt. Sitter idag hemma och jobbar för att jag helt enkelt inte orkar gå till jobbet efter att ha vaknat typ 10 ggr i natt för att snyta mig . Har det senaste året alltid åkt på en förkylning varje gång jag sätter mig på ett plan. Klarade mig åtminstone någon dag så jag kunde vara frisk och fira farmors 80-års dag men i söndags kröp jag ned i sängen kl 21.00 efter en hektiskt dag med släktlunch och besök hos vänner.

Har inte kollat vad som hänt här inne. Måste nog först få min data att funka (vilja koppla upp mot kontoret). Det verkar jäkligt segt!

• Tinga

Lappis - välkommen hem! Störigt med förkylning. Hoppas att du kryar på dig snart! Klockarbol - vilken dag; förstår att du blev på risigt humör! Hugaligen; imorse var det kallt att cykla till jobbet. Första frostnatten på våra breddgrader. Men det blir nog underbart väder idag; soligt och vindstilla. Jag hämtar på dagis idag, så jag tror att vi ska passa på att ta en tur till hagen och klappa fåren i eftermiddag. Muggles - när är det dags att hålla tummarna imorgon?

• MSW

Godmorgon!

Välkommen hem Lappis! Trist med förkylning! Krya på dig!

Klockarbol: Vilken dag alltså! Hoppas dagen blir mycket, mycket bättre!

• fru AM

Hej Lappis! Välkommen hem. Men förkylning är så trist.

Ego: jag hade SÅ sett fram emot kommande helgs mikrosemester med maken men det verkar som om vi inte kan åka. Vi har inte hjärta att lämna Hektor hos barnvakt - både för hans och barnvakternas skull. Han har fått någon släng av galen nattskräck - han "vaknar" säkert fyra ggr per natt och bara gallskriker, är rädd för att somna om. I natt var han vaken i två timmar i sträck första skrikattacken. Det hade varit trevlig mett ett dygn borta, med god mat och god sömn ... men det får bli en annan gång.

• Tinga

AM - åh vad trist att ni måste ställa in. Lider verkligen med dig, för de där stunderna med enbart sin respektive blir otroligt värdefulla när man är småbarnsförälder. Jobbigt för Hektor också med nattskräcken. Hoppas att det kan bli av snart istället. Kram!

• Lapinette

AM - trist att ni inte kommer iväg men kanske lite senare i år (nattskräcken kanske går över snart)? Var det nu ni hade tänkt er Görvälns slott?

Telis - härligt att du är tillbaka. Har varit så nyfiken gällande dina intevjuer (på väg att maila ett antal gånger). Hoppas intervjun idag gick bra och att du tillslut får det du vill och dessutom får bra betalt för det, låter inte som en höjdare att jobba för tre och dessutom få sämre lön.

Oupsie - att välja kakel är en djungel. Säger som mugglan (tror jag det var) att ni inte alls behöver ha samma kakel i kök som i badrum. Vi har grått i köket (förra ägarnas val) och stora, vita, blanka i badrummet (är mycket nöjda). Och gällande adoption och graviditet så visst ska adoptionen avslutas om man blir gravid.

snaily - grattis till Korvens fina priser! Men usch vad trist med era mammor. Hoppas det kommer att gå bra.

mugglan - vad skönt att du mår illa !

EA - så det är FET på gång. Håller tummarna!

nenne - fågel och sexjakt! Låter jobbigt .

pb - gällande menopur så det jag har hört är att det oftast ger färre ägg men bättre kvalitet. Jag provade dock aldrig då jag fick så bra utslag när jag använde Gonal-f. Däremot har jag hört att korta metoden är bättre att använda på oss gamlingar. Don't ask me why! Själv fick jag hälften så många ägg med korta metoden (5) men samtliga av toppkvalitet.

Och gällande serien The event så såg vi första avsnittet och tyckte den var allmänt jobbig (då gillar vi ändå serier som 24).

• Lapinette

Och Vickan - tack för fiskreceptet! Behöver få lite nya, enklare recept att laga under veckan.

• Oupsie
    fru AM skrev 2010-10-12 09:31:37 följande:
    Hej Lappis! Välkommen hem. Men förkylning är så trist. Ego: jag hade SÅ sett fram emot kommande helgs mikrosemester med maken men det verkar som om vi inte kan åka. Vi har inte hjärta att lämna Hektor hos barnvakt - både för hans och barnvakternas skull. Han har fått någon släng av galen nattskräck - han "vaknar" säkert fyra ggr per natt och bara gallskriker, är rädd för att somna om. I natt var han vaken i två timmar i sträck första skrikattacken. Det hade varit trevlig mett ett dygn borta, med god mat och god sömn ... men det får bli en annan gång.
    Stackars Hektor! Och tråkigt för er att inte få komma iväg.

En kompis till oss gick till en kiropraktiker för att bota sonens nattskräck. De sa att det fungerade, men jag vet inte exakt hur behandlingen gick till .

• Oupsie

Lappis välkommen hem! Men trist med förkylning, krya på dig!

Svar på tråden Livets toppar och dalar