• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • smint

Godkväll i stugan, här har ni varit flitiga idag

Nenne: Kul att se din glada gula gubbe här inne lycka till på efterkontrollen, förstår om det känns läskigt. Har du gjort någon kontroll efter förlossningen?  Jag fick åka 1 vecka efter jag kommit hem på koll då jag hade svullnat så galet mkt osv.. det var en mindre trevlig upplevelse kan jag säga. Men på "vanliga" efterkontrollen gick det ganska bra. 

AM: Ja många missar i produktionen i The Event. Precis som jag och sambon sa igår, stor risk att han bara kunde ta sig in i datarummet utan att bli upptäckt.. Men lite roligt att kika på.   Grymt snygg bänkskiva, är så sugen på att göra om köket nu. Flera av grannarna har gjort om sina och det blir sååå fint. Men vi har lite annat vi behöver göra först.

PB: Vilken god måndagsmiddag och äppelpaj på det, MUMS. trist att det bara är jag i familjen som gillar paj... Hoppas ryggen mår lite bättre idag.

Parnassia: Lycka till med middagen imorgon från mig med, det kommer gå galant är jag övertygad om

Nu skall jag kika lite på "sveriges skönaste familjer" tyckte mig skymta några bekanta ansikten i reklamen så måste kolla om det verkligen stämmer. I sådant fall har jag skolat in båda flickorna på förskolan för några år sedan. Men dom går inte kvar nu.

• porchez

vet inte hur mycket det har stått om detta utanför lokalnyhtererna, men kan bara säga en sak ÄNTLIGEN!!

na.se/nyheter/2.2503/1.978214-man-greps-misstankt-for-valdtakt-i-orebro

kan säga att här omkring pratar vi inte om nånting annat, just det att de senaste överfallen har varit tidigmorgon och tidigkväll har gjort att man aldrig känner sig trygg...

Nu duschen efter en svettigt pump-pass!

• viktualia

Telis - ska ta med mig en kasse äpplen! Vill du äpplen till mos eller till bakning/ätning? Eller båda?

• start september

Hoppas så att de gripit personen Porchez. Usch och fy. Var rädd om dig! Och jättebra att det händer något på jobbet.

Även här lagas det fisk, fast till frysen. Insåg att jag köpt mer lax än jag använt igår och nu vågar jag inte frysa så det blir ugnen a naturell och sen salt, peppar och citron och in i frysen till annat tillfälle.  Laxen var över efter BS stroganoff som testades igår, den var god men blev lite mesig för de vuxna. Barnen (även gästande lite större) älskade den dock. Mitt eget fel dock, jag gjorde såsen och fegade med chilin (1/2 röd, borde något varit mer) och så kändes det för lite, så jag ökade på tomat och hällde i grädde. Annars tror jag den skulle blivit perfekt, så det blir en chans till på den.  

Torskfilér, hmm. Letade efter ett recept med räkor och citron men hittar inte. Annars blir även filéer goda i foliepaket i ugnen med lite kryddor tycker jag.

När jag hållit mig i fyra timmar för att gå och testa hinner jag precis göra testet innan jag inser att det är blod på pappret. Hoppas så det kan vara en tant, dag 25 isåfall. På det igen helt enkelt! Jag trodde verkligen inte på plus så det känns ok bara det inte är mer MF-strul.

• viktualia

Porchez - bra m samtal m chefen och gripandet i Örebro... vi får hoppas att det är rätt person!

Telis - jag äter inte citrusfrukter, men väl jordgubbar. Skippar tomat, morot, paprika och chili i alla former. Typ så.

• start september

Inser för sent att mat och tanter inte ska vara i samma kontext. Ser lätt osmakligt ut. Foliefisk är gott, jag lovar!

• start september

Nenne, hoppas så det blir en bra efterkontroll. Läkning och vara redo för penetrerande sex kräver både fysisk och psykisk läkning, så är det. Kram!

• viktualia

Telis - ok! Då ska jag gå och ladda en påse med sånt!

Ego - äntligen fick vi rumpan ur och shoppade en ny bärbar dator!! Det tröskverk som jag använder just nu är just ett tröskverk...

Svar på tråden Livets toppar och dalar