• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Parnassia

AM - så hade jag också gjort!

PB och Vickan - Tack!
    Faktiskt så blir det ingen trådmat. Bara Parnassiamat, det får väl duga åt dem

• passionsblomman

Jag är säker på att Parnassiamat är alldeles förträfflig mat!

Själv har jag just hällt grädde och dill på portionslax. Lite chili och så lite hyvlad parmesan och en buljongtärning plus en skvätt mjölk också, och skjuts i ugnen.
    Pressad potatis till-voila, så blev det mat i Casa Passion också.

Jag gillar skjuts-i-ugnen-mat! Det brukar ofta lämpa sig väl till matlådor förutom det bekväma i att det lagar sig självt där i ugnen.

• nennesjuttioåtta

här blir det potatis- och purjolökssoppa med nybakt limpa!

Oupsie - fin mage (iiih!), fin vagn och galen hund!

hörrni, jag ska skicka present till vänner som både fått barn och gift sig (på dopet). Vad skriver man på kortet? Och hur skickar man bäst en tavla?...

• nennesjuttioåtta

på onsdag ska jag på efterkontroll numero 1. Ska ta upp min ilska över förlossningen då igen, verkar som det inte riktigt släppt. Nästa månad ska jag på efterkontroll numero 2 på spec.mödravården. Jag är livrädd för att ha sex, eller iaf penentrerande sådan (allt annat går ju att göra, höhöhö). Drömmer mycket om att vi är superkåta och ska precis till att sticka in bananen när jag kommer på hur jag ser ut (har inte kollat, men tänker mig en liten skjorta knäppt över en alldeles för stor mage, så det blir glipor mellan knapparna aka stygnen) och hur tunt och skört det är från att gå sönder igen. *ryser* Inspektör P intygar dock att det ser ut som vanligt, men det går inte in.

• nennesjuttioåtta

"det går inte in..." alltså informationen att det ser ut som vanligt, inget annat.

• viktualia

Nenne - förstår att du är arg, men ilska tycker i alla fall jag är bättre än sorg... Hoppas att du läkt superbra! Och det där med att sexa.. hm.. maken och jag är väl inga vildingar.. men jag kan inte säga att det är något direkt aktivt sexliv här.. hm.. dels käns det inte som vanligt och dels är jag för mån om att sova när vi väl lägger oss i sängen.. man vet ju aldrig hur många timmar man får.. hm......

• Klockarbol

Parnassia skrev 2010-10-11 14:18:59 följande:
    Nenne - jag tror att fågeln är uppäten! Så där har vi det hemma ibland också, hittar bara fjädrar och ev en bloddroppe...   Jag begriper inte hur man fick med sig alla kassar, kläder och väskor förr när man handlade och inte hade vagn!  Jag vande mig oerhört fort vid att ha någonstans att lägga allt och slippa bära det in händerna, med plastkassar som skär in i händerna! Men jag har också insett vad som komma skall! En dramaten! Det är när man inte har barn som kräver vagn längre som man går över till dramaten. Tantvarningen är total! Kanske därför som unga mammor också får många barn, bara för att inte behöva gå in i dramaten-åldern för tidigt?

Jag har en urläcker svart och rosa Dramaten som används när jag jobbar i lilla firman, mycket smidigare än att jonglera väskor och prylar! Tar sig fram i både snö och grus vilket är mer än man kan säga om familjens resväskor...
    (Nä, jag har inte använt den som resväska... ännu!)

Nämnde jag att den är svart och rosa och urläcker? Inte minsta tantvarning här inte om jag får säga det själv

Jag sa att den är svart och rosa va?

• fru AM

Åh Nenne, jag lider med dig när du beskriver din mardröm! Hoppas det går jättebra på efterkontrollen (och ryt allt vad du vill det kan de må bra av att få höra). Tror du att det vore bra att titta med en spegel själv ...? I lite dämpad belysning? Kan rekommendera stora mängder glidmedel sedan när "den väl ska in". Kram!

Svar på tråden Livets toppar och dalar