• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • snaily

Gick in här för att säga lycka till på VUL Muggles men så är det redan klart!
    Åååååå vad roligt, stort GRATTIS till det pickande hjärtat!!

Då passar jag på att säga LYCKA TILL till Nenne på efterkontrollen, och Telis på jobbintervjun istället (visst var det idag??)!

Snorkis
    Å vad skönt och vilken bra idé med en Egyptenresa!! Var i Egypten har ni varit? Och toppenbra som din chef ordnat för dig på jobbet också!

Piggelin
    SKÖNT med sista veckan på jobbet!!
    Apropå din viktuppgång (hittills), själv tycker jag ju min mage är rätt liten och tycker faktiskt inte jag tjockat till mig så mycket för övrigt, men har ändå redan gått upp ca 8,5 kg! Fast det är antagligen helt normaaaalt som vanligt

PB
    Imponerande uppdatering som vanligt!! Det du skrev om mig stämde tyvärr på pricken. Mer info följer...

• Lapinette

AM - ja, länder försöker att ta ha hand om sina barn men i vissa länder innebär det att de bor på fosterhem istället.

• BrudSommar2006

AM, vad tidigt han går och lägger sig? Hoppas att det går bra hos barnvakterna i alla fall.

Iris har nattblöja fortfarande men märker hon att hon behöver kissa så vill hon gå på toaletten i alla fall. Om vi kunde få henne att sluta med flaska vatten i sängen skulle hon gissningsvis kissa mindre men vi var glada att vi lyckades bli av med vällingen i alla fall.

Lapinette, jag förstår att du är inne och kollar köplats hela tiden, det är lite så med Astrids köplats till dagis för vår del men det är ju på en helt annan nivå.

• snaily

Hå hå ja ja - tror jag får återgå till smygläsarstadiet en stund igen för känner att inte empatin räcker till riktigt.

Makens mamma har påbörjat cellgiftsbehandling mot sin lungcancer.

Och igår ringde mamma (hon har just fått komma hem från sjukhuset) och berättade att läkaren sagt att de hittat väldigt aggressiva cancerceller hos henne, en sort som gärna sprider sig vidare och innebär dålig prognos. Slutgiltigt provsvar dröjer ytterligare 3 veckor och jag tror man måste vänta på det innan man bestämmer sig för vilken typ av behandling man ska gå vidare med (strålning och/eller cellgifter). Hur som helst var både mamma och pappa helt förtvivlade (förstås) och ringer till mig och vill att jag ska säga/göra någonting som gör allt bättre ("eftersom jag kan lite om sånt där"). Men jag är ju ingen läkare! Inte har jag haft cancer heller, känner inte att jag har något att tillföra annat än att jag kan lyssna förstås. Men jättesvårt att försöka peppa och trösta när man är lika ledsen och orolig själv. Och pappa är nog inte något jättebra stöd för mamma tyvärr för han är rätt orationell i såna här lägen och tar ut allt elände i förskott istället för att försöka peppa och tänka positivt.

DÄR fick jag för att jag sa att det nästan alltid är god prognos vid livmodercancer!!

Maken och jag får nog räkna med att Ynglet får växa upp utan farmor eller mormor, i värsta fall utan båda.

• BrudSommar2006

Maken får ju inte hjälpa Iris med något nästan på dagarna heller utan att det först blir bråk så det är ju inte så konstigt att det inte fungerar på nätterna heller. Då vill man ju absolut inte att Iris ska bli på dåligt humör och börja illtjuta som hon jämt gör annars.

• nennesjuttioåtta

läser ikapp...

Telis hahahah ja passa på, har du något trix du vill dela med dig av?

• BrudSommar2006

Stor kram till Snigeln, vilket dunderskräp att allt detta ska hända alls och i synnerhet samtidigt och just nu.

• BrudSommar2006

Hej Nenne, har du varit på koll eller ska du?

• muggles

Snaily: näe vad otroligt tungt! Det finns ju inte så mkt tröstande du kan säga. Själv känner jag mig sällan tröstad av glada tillrop när jag har fått dåliga besked. Typ denna gång när jag blev gravid så var utrop av typen "jag känner på mig att det kommer att gå bra!" inte särskilt tröstande för mig. Då tänker jag bara "men hur vet du det". Jag förstår med förnuftet att folk bara vill vara snälla men det hjälper inte mot känslan/oron. Jag tror mer på att bekräfta oron och bara lyssna. Era mammor borde få psykologhjälp, är inte det otroligt viktigt vid cancerbesked? Stor kram på dig! Jag hoppas dock verkligen att Ynglet får ha glädje av både farmor och mormor många år till.

• fru AM

Snaily. Men vilket jobbigt besked! Kram

BS: han brukar gå och lägga sig 19 men eftersom nattskräcken kan bero på att han är övertrött så fick han knoppa in tidigare igår. Hjälpte ju inte direkt.

Nenne: Ytterligare ett sextips: det kan vara psykologiskt bra om du inte är underst första gången/i början. Du "on top" eller på sidan så att du har kontroll över rörelserna ... Glidmedel och så detta, nu har jag lärt dig allt jag kan.

Svar på tråden Livets toppar och dalar