• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Parnassia

Kastar mig in mitt i allt och undrar:

AM- hur går det med Mr Yasuragi? Det var längesen vi hörde nåt. Har det lugnat sig eller är det lika som förut? Kort sagt vad händer?

• Parnassia

Snaily - vi har haft IKEAs grejer i spjälsängen och det funkar fint. De har ju en webshop också om det funkar för dig.

I vaggan har vi blandat och gett lite av gamla arvegrejer och hemmafixade saker, den används så kort tid. Iaf här hemma. Vår vagga har fått överges när barnen börjat rulla för då tyckte jag att de kom så nära kanten på nåt sätt. Svårt att förklara...

Spjälsängen anvädes till stora i typ 1,5 år tror jag. Då gick det åt mer lakan och grejer också.

• Parnassia

Våra barn har inte varit så varma men de sparkar ju av sig täcket hela tiden ändå! Pyjamas har de haft jämt dock, helst med fot på, då gör det inte så mycket om täcket försvinner och inte strumpor ramlar av heller.

• Ore

Oupsie: Japp, det är skitsvårt att välja allt till ett hus...! (Talar av väldigt mycket erfarenhet). Måste nog försöka mig på ett tapetryck igen snart... Suck. Tänker på vad SKÖNT det hade varit om man kunnat göra bara ett rum i taget!!!

Telis: Hoppas att det trillar jobberbjudanden över dig snaaaart!

AM: Guldglittrig granit var riktigt snyggt. Fast jag vill hellre ha silverglittrigt Äh, får nog ta den jag har beställt nu... (Det lär bli multumdyrt ändå eftersom jag inte vill ha skarvar i stenskivan om det inte är absolut nödvändigt)

Nenne: Kan säga att jag inte har kollat in mitt eget underliv efter förlossningen... Men det funkar bra att ha sex ändå, var dock i det närmaste livrädd de första gångerna, stel som en kratta och det krävdes kopiösa mängder glidmedel. Men så småningom så gick det in att inget skulle spricka Så länge man hittar stygnrester i trosorna är det nog vettigt att hålla sig till andra former av sex, dock...

Snorkis: Låter UNDERBART med miljöombyte

Spännande med ny ruvningsperiod för både Fru E och PB så småningom. Värmer upp tummarna, och hoppas innerligt att det sedan dröjer läääänge till nästa liknande ruvning här i tråden...

Mugglan: UNDERBART med ett pickande hjärta! (Och litet illamående dessutom...)

AM igen: Härligt att ni kommer iväg!

Snaily: Usch, vilket tråkigt besked om den aggressiva cancer-varianten...

Nu vaknar visst lillkillen... Noterar att jag ska fortsätta på sidan 1181 sedan... Ikväll hoppas jag...

• nennesjuttioåtta

Tor-Peder!

Snaily - jag köpte ett litet täcke på minimundus.se, de har lakan och kuddar och allting för både små vaggor/vagnar och större spjälsängar. Nu sover ju han med oss eftersom jag sover mycket bättre då så täcket används inte nämnvärt men det ser fint ut med ständigt bäddad vagga, ahahah!

• kängu

Snaily, vi hade en sovpåse till Ru hela första året, finns dels en variant som heter Grobag (säljs på Babyshop tror jag) och sen har även IKEA en variant, den körde vi på. Ru var lagom varm i den, och man behövde inte oroa sig för att han skulle få täcket över huvudet eller sparka av sig täcket och vara för kall etc. Plus att när man tar upp för att amma/mata på natten så märker bebisen inte så stor temperaturskillnad eftersom täcket är med så att säga. För oss funkade det kanon, vi kommer def. köra på det till nästa unge också!

• kängu

Eller det kanske är mest för att det finns så många fina mönster på Grobags som jag hellre vill ha en sån än IKEAs nästa gång... Förmodligen är det därför

• Snorkfröken77

Hej hopp!

har spenderat en hel del tid med att hitta en fin gravlykta idag som man kan köpa på nätet, det verkar omöjligt! Kanske mrs google kan svänga sina magiska? Vi vill helst ha en i koppar och med en pinne under. Jag har även lärt mig idag att man får ha lyktor och vinterdekoration på graven från 15 oktober till 15 april. Helt sjukt att vi nu står med en grav istället för ett barn, känns helt overkligt stundtals.

AM - Vilken tjusig bänskiva! (ja, jag är lite efter) Njut ordentligt i helgen! (Ta med en påse vicks kanske? )

Ore - Húr långt har ni kommit med huset? Jag hänger inte med där känner jag. När är beräknat inflyttningsdatum?

Muggles - Grattis till det lilla hjärtat!

Apropå spjälsängar så sålde vi våran för en månad sen, jag pallade inte att se den + att den tog för stor plats om vi skulle lagt undan den. Så vi satte ut den på blocket, den var ju ny och oanvänd men vi satte ner den mycket i pris för att bli av med den. En tjej hörde av sig och skulle komma och köpa den. Maken skötte affären i garaget och jag gömde mig inomhus eftersom det var så känslomässigt jobbigt. När han kom in frågade jag om det gick bra? Nej svarade han sammanbitet. Tjejen hade frågat varför vi skulle sälja sängen och maken svarade ärligt att vår dotter dött men att hon aldrig hunnit använda sängen. Tjejen svarar då att hon inte vill ha den och bara åker iväg. Det var så himla sårande. Jag förstår om S använt sängen och att tjejen kanske var vidskeplig. Men nu kändes det bara så orättvist. Inte nog med sorgen, vi och hennes saker skulle tydligen behandlas som pestsmittade. Gud vad vi mådde dåligt både jag och maken efter det. Jag tänkte i värsta fall får vi väl slänga den. Men sen kom en kille och köpte den och då blev jag så glad att den kom till nytta och att vi blev av med den.

Svar på tråden Livets toppar och dalar