• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • fru AM

Muggles: Det går jättebra på dagis annars, gråter en sekund vid lämning (maken lämnar) sedan gladgladglad hela dagen. 

Vi ger Kåvepeninet en till chans ikväll (och försöker oss då på tvångsmatning a la Tinga ). Kräks han då också så kräver vi andra grejer imorgon av doktorn.

• Tinga

fru AM skrev 2010-09-27 12:51:33 följande:

Vi ger Kåvepeninet en till chans ikväll (och försöker oss då på tvångsmatning a la Tinga ). Kräks han då också så kräver vi andra grejer imorgon av doktorn.

Tja, man känner sig ju inte direkt som den bästa föräldern i världen, men de måste ju ha i sig djävulskapet. Att inte ge sitt barn medicin är ju inte heller någon bra lösning.

• melondoft

AM - W får ju också Kåvepenin just nu pga misstänkt öroninflammation. Han tycker heller inte om att ta det så man får bråka lite men när man väl får in det i munnen gör han miner och ser ut som en citron men han behåller det i alla fall, som tur är. Hoppas verkligen att det går bättre ikväll eller att ni kan få något annat att ge honom!!

• start september

AM, Amoxcillin är riktigt gott flytande (jordgubb). det är en lite bredare sort så ibland är de lite mer tveksamma till att skriva ut men försök. Någon har nämnt ett granulat eller vad det heter av Kåvepenin som man då lättare blandar i saker, men kanske är det vårt det med.

• Liten med Mindre

Morr- lilleman grät sig igenom 15 min på gymmets barnpassning - en riktigt effektiv PT timme denna vecka med. Får nog lägga ner tills han klarar av att vara där. Slöseri med pengar annars.

Snorkis - massor med lycka till idag!

AM - skulle det gå att gömma i choklad? Varm/kall/kaksmet/...

Äh- får se vad jag o gnölbebis hittar på idag , hä rfår jag visst inte sitta.

• fru AM

Start September: precis: amimox har Livia ätit utan problem så det komemr vi be om imorgon (eller piller att krossa)

• fru AM

Liten: där är du något på spåren! Choklad! Det gillar han har jag för mig!

• Fru FruLLan

hejsan alla fantastiska tjejer!!!!

Åh mugglan
    Det här tamej faeen den bästa måndagen sen... ja inte faaan vet jag,.

GRATTIS fy vad underbart!!!!
    Jag blir så glad så jag blir alldeles tårögt. GUD VAD KUL!!!!!!
    Åh fy vad kul
    Faaan jag är så glad så jag bara måste svära lite till
    helvetes jävlars förbannade skit i helvetes BAJS rövars GRATTIS
    vad underbart roligt
    Grattis igen mugglan och mugglegubben och framförallt moa som ska bli storasyster!

Jag är inte den som är onödigt positiv eller positiv alls för den delen, men Mugglan det här kommer gå vägen! det tror jag bara!!!
    Fy vad roligt.
    har lust att svära igen men jag gissar att det kanske inte låter lika kul som det är att säga
    så jag vrålar vel ett stort fett GRATTIS igen då.
    KUL.
    Vad häftigt med ett pluss nu igen i tråden och efter så mycket kämpande, sorg och oro. Känns fantastiskt!

Härligt också, om än på ett helt annat plan, att snorkis kommit in i tråden. Tänker på er pch sigrid och hoppas att första dagen på jobbet gick bra. Eller iallafall så bra den kunde gå. Tänker på er.

Näe nu måste jag ner i tvättstugan.

Tror du mugglan undrade om jag var ledig, japp jag fick ju 4 veckors semester av min förra chef som komensation för en utebliven jurs. så jag har det helt fantastiskt underbart och NJUTER så skönt att vara hemma utan barn. Men om en vecka börjar jag nya jobbet.

PUSS .-p

• Lapinette

Frullan - ahhh... så du fick lite ledighet mellan jobben. Vad härligt! Vad många som blir headhuntade och tittar sig om efter jobb just nu ... PANIK! ... vad ska jag hitt'på?

Svar på tråden Livets toppar och dalar