• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Snorkfröken77

Nenne - Jag rös när jag läste hur mkt du spruckit! Usch! Jag klarade mig med bara några stygn trots sugklocka. Hoppas du läker ihop fint.

AM - knasig svägerska, jag skulle ha blivit riktigt irriterad och ställt henne mot väggen, sådär gör man väl inte?!

Apropå huvård som jag såg att ni diskuterade förut så kör jag Dermalogica för hela slanten. Inget ansiktsvatten för mig, jag tvättar mig två gånger i rad på kvällen (när jag har haft smink, vilket är typ jämt) med min rengöring sen på med ansiktskräm.

Apropå det, ni vet alla hudproblem jag hade som gravid, eksem och svamp? De försvann direkt vid förlossningen...Nu är huden fin igen (förutom miljarders bristningar)

• Snorkfröken77

EA - Jag säger som min kollega " Det är inte hur mycket pengar man tjänar som räknas utan vilka kontakter man har" Apropå er köksinredning!

• Fru E

Snorkis-tack för att du tittar in ibland går inte att sätta sig in i er situation men "bra" att du orkar skriva om den. Kanske kan det vara så att börja jobba skingrar tankarna lite kan tänka mig att kollegorna inte riktigt heller vet hur mycket de ska kommentera eller hur de ska bete sig men det löser ni nog tillsammans första dagen.
    Tack för grattis

• snaily

HEJ Snorkis!!
    Åååå vad roligt att du tittar in till oss! Tänker på er så ofta och undrar hur ni har det.

STORT lycka till på första jobbdagen imorgon, det kommer gå bra tror jag! Förstår att det känns tufft att gråta och kanske bryta ihop inför halvokända människor men de kommer förstå såklart. Och känns det alldeles för jobbigt finns kanske möjligheten att vara hemma ett tag till??
    Låter bra att börja med 25% i alla fall, tycker också synd om maken din som måste rivstarta på 100%!

Ingen brådska med berättelse-skrivandet såklart, ta det i din egen takt!

KRAAM!

• Fru E

Där sa du ett sant ord! Har nöjet att även känna en elektriker, mycket trevligt

Snorkfröken77 skrev 2010-09-26 18:24:28 följande:
    EA - Jag säger som min kollega " Det är inte hur mycket pengar man tjänar som räknas utan vilka kontakter man har" Apropå er köksinredning!
  • Fru E

AM-knasig svägerska du har! Jag hade tröttnat tillslut och börjat tacka nej.....

• snaily
    Fru E skrev 2010-09-26 18:26:31 följande:
    Där sa du ett sant ord! Har nöjet att även känna en elektriker, mycket trevligt
    Låter behändigt minst sagt!

Just nu skulle vi gärna känna någon som lagar motorcykelkylare typ gratis eftersom makens nyss har pajat... inte bra inför kommande tävling. Men känns som onödiga pengar (om ni frågar mig alltså ), vi kommer väl inte ha det alltför fett framöver nu när jag fått min sista riktiga lön på (förhoppningsvis) länge.

• snaily

Snorkis
    Skönt med försvunna hudproblem! Fascinerande hur fort såna hormonella problem kan komma och gå...

• Snorkfröken77

EA - Jag tror också att när jag väl tagit mig igenom mden här förstå veckan så kommer det nog vara skönt att få göra något annat, för att inte tänka på det ett tag. För det är ju det som snurrar i huvudet precis hela tiden. Hoppas så erat FET går bra!

Snaily - Kram! Hoppas allt är bra med dig och Ynglet 
    Ja, pallar jag inte alls så får jag ju försöka bli sjukskriven på heltid igen, men samtidigt vill jag ju börja jobba igen. Tror att det är lätt att man snöar in i sin egen sorg och blir helt folkskygg. Jag har jättesvårt för sociala kontakter numera så jag tror att det är är bra för mig.

• Fru E

Snaily-motorcykellagningar ja........idag hämtade maken ut delen till min gamla hoj som förhoppningsvis ska få den att starta. Så han är händig när han väl vill

Svar på tråden Livets toppar och dalar